بهترین غذاها در دهه های مختلف زندگی

بهترین غذاها در دهه های مختلف زندگی

در ۲۰ سالگی: غذاهای حاوی پروتئین

اکثر انسان ها پروتئین زیادی دریافت می کنند که به بدن شما کمک می کند تا ماهیچه ها را بسازد و آنها را التیام بخشد. اما جوانان ، به ویژه کسانی که ورزش می کنند ، ممکن است به تعداد بیشتری نیاز داشته باشند. منابع خوب شامل گوشت بدون چربی ، ماهی و محصولات لبنی و همچنین منابع گیاهی مانند لوبیا ، عدس ، آجیل ، دانه ها و توفو است. توفو دارای فیبر زیاد است ، چیزی که بسیاری از جوانان می توانند از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

در ۲۰ سالگی: کربوهیدراتهای پیچیده

کربوهیدراتها منبع مورد نیاز بدن شما برای تامین انرژی هستند. کربوهیدراتهای پیچیده مدت بیشتری طول می کشد تا بدن شما تجزیه و هضم شود ، به شما انرژی بیشتری می دهد و به شما کمک می کند احساس سیری طولانی تری داشته باشید. منابع خوب اینها شامل لوبیا ، کینوا ، بلغور جو دوسر و نان گندم کامل است.

در ۲۰ سالگی: غذاهای غنی از کلسیم

کلسیم می تواند به تقویت استخوان ها و دندان های شما کمک کند. این امر به ویژه در ۲۰ سالگی ، زمانی که استخوان ها به حداکثر اندازه و قدرت خود می رسند ، بسیار مهم است. محصولات لبنی مانند شیر ، ماست ، کفیر ، پنیر خامه ای و پنیر کم چرب منابع خوبی از کلسیم هستند. آنها همچنین دارای سایر مواد مغذی مهم مانند ویتامین D ، پتاسیم و پروتئین هستند.

در ۲۰ سالگی: غذاهای غنی از آهن

آهن به حمل اکسیژن در سراسر بدن شما کمک می کند و به شما انرژی می دهد. کمبود آهن می تواند منجر به کم خونی شود. آن زمان است که خون شما گلبول های قرمز کافی برای حمل اکسیژن به روشی که باید ، ندارد. زنان جوان به ویژه به احتمال زیاد دارای آهن کمی هستند ، اما غذاهایی مانند لوبیا ، کشمش ، اسفناج و گوشت قرمز بدون چربی می توانند مفید باشند. مکمل آهن مصرف نکنید مگر اینکه پزشک شما چنین گفته باشد.

بهترین غذاها
بهترین غذاها در ۲۰ سالگی

در ۳۰ سالگی: کلم بوک چوی

اکثر بزرگسالان به اندازه کافی میوه و سبزیجات نمی خورند ، بنابراین ایده خوبی است که میوه هایی را که می خورید حساب کنید. این نیروگاه تغذیه انرژی زیادی به شما می دهد. مانند سایر سبزیجات تیره و برگ دار ، بوک چوی منبع خوبی از ویتامین K و C ، فولات ، سلنیوم ، بتا کاروتن (که بدن شما به ویتامین A تغییر می دهد) ، آنتی اکسیدان ها و کورستین است. اما دارای منیزیم ، پتاسیم و کلسیم نیز می باشد. برای پیچ و تاب ، سعی کنید آن را برشته کنید.

بهترین غذاها در ۳۰ سالگی: ماهی های چرب

اسیدهای چرب امگا ۳ مواد مغذی هستند که از مغز و قلب شما محافظت می کنند. آنها برای زنان باردار و شیرده بسیار مهم هستند ، زیرا بسیاری از زنان در ۳۰ سالگی هستند. ماهی هایی که جیوه کمی دارند منابع عالی امگا ۳ هستند ، مانند ماهی آزاد (کنسرو شده یا تازه) ، ساردین و ماهی قزل آلا .

در چهل سالگی: غذاهای تخمیر شده

روده شما ارتباط تنگاتنگی با سیستم ایمنی بدن و سلامت کلی شما دارد. با بالا رفتن سن ، اهمیت آن حتی بیشتر می شود. غذاهایی که دارای پروبیوتیک (باکتری خوب) و پری بیوتیک طبیعی (غذا برای باکتری های خوب) هستند می توانند به سلامت روده شما کمک کنند. منابع خوب پروبیوتیک ها شامل ماست ، کیمچی و کلم ترش است. غذاهای دارای پری بیوتیک شامل پیاز ، سیر ، تره فرنگی ، مارچوبه ، کنگر فرنگی ، لوبیا و غذاهای غلات کامل است.

در چهل سالگی: میوه ها و سبزیجات روشن

میوه های تیره و همچنین روشن که دارای آنتی اکسیدان هستند. آنها به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب هایی که با افزایش سن می تواند منجر به شرایط جدی مانند سرطان شود ، کمک می کند. میوه ها و سبزیجات در رنگهای مختلف – نارنجی ، بنفش ، قرمز ، زرد ، سبز ، آبی – می توانند طیف وسیعی از مواد مغذی را در اختیار شما قرار داده و زمینه را برای سلامتی در سالهای بعد فراهم کنند.

در چهل سالگی: غلات کامل

اینها منبع خوبی از فیبر هستند که می تواند به شما احساس سیری طولانی تری بدهد. غلات کامل همراه با پروتئین و محصول بدون چربی ، بخش مهمی از رژیم متعادل هستند. بیشتر غلات سبوس دار فواید بیشتری از سایر مواد مغذی نیز دارند.

بهترین غذاها
بهترین غذاها در ۴۰ سالگی

در ۵۰ سالگی: سبزیجات با فیبر بالا

خوردن فیبر می تواند به منظم ماندن شما کمک کند. این امر با افزایش سن مهم است. سبزیجات دارای فیبر بالا ، مانند کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم بروکسل و کلم ، به ویژه در این مورد بسیار مفید هستند. آنها همچنین مقدار زیادی آب دارند که باعث می شود فیبر حتی بهتر کار کند.

در ۵۰ سالگی شما: زردچوبه

مطالعات نشان می دهد که برخی از عصاره های زردچوبه می توانند به تسکین درد و سایر مشکلات مرتبط با آرتروز کمک کنند. این یک نوع شایع آرتریت است که معمولاً بعد از ۵۰ سالگی شروع می شود و معمولاً دست ها ، لگن و زانوها را درگیر می کند. کارشناسان همچنین به بررسی این موضوع می پردازند که آیا این عصاره ها می توانند کلسترول را کاهش داده و افسردگی را کنترل کنند. می توانید زردچوبه را روی سبزیجات یا گوشت هایی مانند مرغ و ماهی قرار دهید.

بهترین غذاها در ۵۰ سالگی: پروتئین گیاهی

دریافت پروتئین بیشتر از گیاهان به جای حیوانات ، میزان چربی اشباع شده در رژیم غذایی شما را کاهش می دهد. این می تواند شانس ابتلا به کلسترول بالا و بیماری قلبی را کاهش دهد. لوبیا و عدس همچنین منیزیم ، پتاسیم ، آهن ، فولات و فیبر به شما می دهند و می توانند به محافظت از سلول های شما کمک کنند. برای طعم گوشتی ، سعی کنید توفو خرد شده یا آجیل آسیاب شده را اضافه کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “همه چیز درباره عادت ماهیانه یا پریود” را نیز مطالعه بفرمایید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “همه چیز درباره عادت ماهیانه یا پریود” را نیز مطالعه بفرمایید.      

در ۵۰ سالگی: تخم مرغ

کولین یک ماده مغذی است که بدن شما برای عملکردهای مهم مانند حافظه ، کنترل ماهیچه ها ، تعادل خلقی و تجزیه چربی ها به آن نیاز دارد. مردان بالای ۵۰ سال به ۵۵۰ میلی گرم و زنان به ۴۲۵ میلی گرم در روز نیاز دارند ، اما اکثر افراد تمایل دارند که بسیار کمتر از آن دریافت کنند. تخم مرغ بهترین منبع غذایی کولین است.

در دهه ۶۰ و فراتر از آن: روغن زیتون

سلامت قلب در این سالها بسیار مهم است و روغن زیتون منبع عالی چربی های اشباع نشده است که به محافظت از قلب شما و مغز شما نیز کمک می کند.  سعی کنید سبزیجات را در آن بریزید ، سپس سبزیجات تازه یا ادویه جات مورد علاقه خود را اضافه کنید و در دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه تفت دهید.

بهترین غذاها
بهترین غذاها

در دهه ۶۰ و فراتر از آن: توت ها

توت فرنگی و زغال اخته سرشار از آنتوسیانین هستند. اینها مواد شیمیایی هستند که به کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن رگ های خونی کمک می کنند. آنها همچنین به طور طبیعی شیرین هستند اما قند کمی دارند ، بنابراین یک میان وعده عالی هستند. حداقل دو یا سه بار در هفته از آنها استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.