بهترین جاذبه های گردشگری کشور ژاپن 

ژاپن یک کشور عجیب و دیدنی است. جاذبه های گردشگری ژاپن ترکیبی عالی از سنت های چند صد ساله است که با سرعت رعد و برق و فناوری پیشرفته همپوشانی دارند. بسیاری از بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از ژاپن می‌آیند، اغلب از این که بدانند، به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی جهان، این کشور آسیایی نسبتا کوچک، دارای تاریخ غنی و شگفت‌انگیزی است که به هزاران سال قبل بازمی‌گردد، متعجب می‌شوند. در واقع، مدت‌ها قبل از ساخته شدن بسیاری از دیدنی‌ترین کلیساهای اروپا، معابد شینتو و بودایی ژاپن به خوبی تثبیت شده بودند . در همان زمان، این کشور در حال تکمیل مهارت‌ها و تجارت‌هایی بود که آن را در مسیر ثروت قرار می‌داد، از چینی‌ها و سرامیک‌های خوب گرفته تا منسوجاتی مانند ابریشم. در ادامه شما را با بهترین مکان های دیدنی ژاپن آشنا میکنیم.

برترین جاذبه های گردشگری ژاپن

کوه فوجی

بدون شک شناخته شده ترین مکان در ژاپن، کوه باشکوه فوجی (فوجی سان) بلندترین قله کوه این کشور است. این کوه افسانه‌ای و باشکوه با ارتفاع ۳۷۷۶ متر بر فراز منظره‌ای کاملاً مسطح در جنوب و شرق، به اندازه‌ای بلند است که از توکیو، بیش از ۱۰۰ کیلومتر دورتر، دیده شود.

کوه فوجی برای قرن ها در هنر و ادبیات جشن گرفته شده است و اکنون به عنوان نماد مهمی در نظر گرفته می شود که یونسکو اهمیت فرهنگی جهانی آن را در سال ۲۰۱۳ به رسمیت شناخت. کوه فوجی که بخشی از پارک ملی فوجی-هاکون-ایزو است، توسط بیش از یک میلیون نفر بالا رفته است.

کاخ امپراتوری و پل نیجوباشی

معروف‌ترین مکان دیدنی توکیو، کاخ امپراتوری با پارک‌های زیبای قرن هفدهمی‌اش که با دیوارها و خندق‌ها احاطه شده‌اند، یکی از مواردی است که هنگام بازدید از پایتخت این کشور باید ببینید..

علاوه بر مناظر بسیار زیبای کاخ از نقاط متعدد در پارک اطراف، بازدیدکنندگان مجاز به ورود به باغ هیگاشی-گیوئن شرقی و سایر مناطقی هستند که به عنوان بخشی از یک تور سازمان‌یافته به روی عموم باز می‌شوند. یکی از رمانتیک ترین مناظر، پل معروف نیجوباشی یا «پل دوتایی» است که به خاطر انعکاس آبکی آن به این نام خوانده می شود.

 جاذبه های گردشگری ژاپن 

پارک یادبود هیروشیما

در حالی که در اینجا لازم نیست در مورد وحشت بمباران اتمی هیروشیما در اوت ۱۹۴۵ صحبت شود، اما می توان از تلاش های باورنکردنی این شهر پر جنب و جوش برای بزرگداشت قربانیان بسیاری از اولین حمله هسته ای جهان صحبت کرد. شاید مهمتر از آن، هیروشیما به نماد صلح پایدار تبدیل شده است.

پارک یادبود هیروشیما که سالانه بیش از یک میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند، در جایی که زمانی بخشی شلوغ از شهر بود، در مرکز انفجار اتمی قرار دارد. در اینجا تعدادی از بناهای تاریخی، یادبودها و موزه های مهم مربوط به وقایع آن روز سرنوشت ساز را خواهید دید.

شهر معبد نارا

برای قرن ها مرکز فرهنگ ژاپنی، شهر دوست داشتنی بکر نارا، خانه تعداد زیادی ساختمان تاریخی، همراه با گنجینه های مهم ملی و آثار هنری است.

علاوه بر خیابان های تاریخی متعدد، این شهر دارای معابد مهم قدیمی متعددی است. اینها شامل معبد باشکوه کوفوکو جی قرن هفتمی است که شاید شناخته شده ترین معبد از هفت معبد بزرگ نارا باشد. و تودای جی (معبد بزرگ شرق) قرن هشتمی، که به خاطر مجسمه برنزی عظیم بودای بزرگ (دایبوتسو) معروف است، که در سال ۷۴۹ پس از میلاد در اینجا ریخته‌گری شد.

 قلعه اوزاکا

قلعه اوزاکا (Ōsaka-jō) که در سال ۱۵۸۶ توسط جنگجو و سیاستمدار مشهور ژاپنی، تویوتومی هیدیوشی ساخته شد، در آن زمان بزرگترین و مهم ترین قلعه کشور بود. اگرچه از آن زمان تاکنون چندین بار تخریب و بازسازی شده است، اما سازه کنونی که در سال ۱۹۳۱ ساخته شده است، به اصل وفادار مانده است.

برج اصلی بزرگ پنج طبقه با ارتفاع ۴۲ متر از نکات مهم این بازدید است. این برج که بر روی یک پایه سنگی با ۱۴ متر ارتفاع ساخته شده است، خانه تعدادی نمایشگر است که تاریخچه قلعه و شهر را به تفصیل شرح می دهد. حتماً از طبقه بالای آن دیدن کنید تا مناظر فوق‌العاده‌اش از اوزاکا را ببینید، منظره‌ای جذاب با غروب خورشید.

معبد آتسوتا در ناگویا، ژاپن

معبد آتسوتا، در قلب شهر ناگویا، مهم ترین زیارتگاه شینتو در ژاپن است و سالانه بیش از پنج میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. این مکان مذهبی که در قرن اول تأسیس شد، به‌خاطر نشان‌های امپراتوری حفظ‌شده‌اش، «شمشیر علف‌زنی» (kusanagi-no-tsurugi)، یکی از تنها سه مورد در کشور، مشهور است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا میشود ارزان سفر کرد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

خرابه های قلعه فوکوکا در پارک مایزورو

ویرانه‌های قلعه قدیمی فوکوکا (Fukuoka-jō) که در اوایل قرن ۱۶ ساخته شد، در وسط پارک مایزورو قرار دارد. این قلعه زمانی نمونه خوبی از خانه های پربار و باشکوه بالای تپه بود که شوگان ها و حاکمان شهر ترجیح می دادند. اما پس از ترمیم میجی به عنوان واکنشی علیه سیستم فئودالی ویران شد.

امروزه تنها ویرانه هایی از قلعه شامل دروازه اصلی و یکی از برجک ها باقی مانده است. بازدیدکنندگان عمدتاً برای مسیرهای پیاده‌روی سرسبز و مناظر دیدنی با مناظر زیبا بر روی رودخانه ناکا به اینجا می‌آیند. اگر به بالای خرابه ها صعود کنید، می توانید مناظری از شهر را فراتر ببینید. این پارک به خصوص در فصل بهار که شکوفه های گیلاس شکوفه می دهند بسیار دوست داشتنی است.

آکواریوم اوکیناوا چورائومی

مجمع الجزایر اوکیناوا در ژاپن از بیش از ۱۵۰ جزیره تشکیل شده است که منطقه بین تایوان و سرزمین اصلی ژاپن را پر می کند. این محیط استوایی کاملاً منحصر به سایر مناطق ژاپن است که سواحل زیبا و درختان نخل در حال نوسان است. جزیره اصلی اوکیناوا نیز نامیده می شود و چندین موزه و همچنین آکواریوم چورائومی را در خود جای داده است.

این آکواریوم به طور گسترده ای به عنوان بهترین آکواریوم در ژاپن شناخته می شود که به خاطر تانک کوروشیو خود شناخته می شود. در این مخزن عظیم حدود ۶۰ گونه مختلف از حیوانات وجود دارد، اما بیشتر بازدیدکنندگان برای دیدن کوسه‌های نهنگ غول‌پیکر و پرتوهای مانتای در حال سر خوردن می‌آیند.

از دیگر جاذبه‌های آکواریوم می‌توان به نمایشگاهی در آب‌های عمیق اشاره کرد که ماهی‌های درخشان را به نمایش می‌گذارد، و همچنین منطقه‌ای اختصاص داده شده به کوسه‌های ببر و گاو نر. در بیرون استخرهای مختلفی وجود دارد که محل زندگی دلفین ها، لاک پشت های دریایی و گاو دریایی است.

قلعه ماتسوموتو

 کشور ژاپن 

ژاپن صدها قلعه زیبا و تاریخی دارد. اما هیچ کدام به اندازه قلعه ماتسوموتو کامل یا مسحورکننده نیستند. ماتسوموتو که از سال ۱۵۹۲ تا ۱۶۱۴ ساخته شد، در شهر ناگانو واقع شده است. نکته: یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از قلعه، فصل بهار است، زمانی که محوطه قلعه به رنگ صورتی ملایم با شکوفه هزاران شکوفه گیلاس پودر می‌شود.

در داخل قلعه، بازدیدکنندگان یکی از بهترین نگاه های اجمالی به گذشته را دارند. قلعه ماتسوموتو فضای داخلی چوبی خود را حفظ کرده است و حس تاریخی واقعی به این تجربه می دهد. ماتسوموتو یکی از پنج قلعه ای است که به عنوان “گنجینه های ملی ژاپن” تعیین شده است. این قدیمی ترین برج قلعه شش طبقه ای است که در کشور باقی مانده است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.