بهترین ترکیب ها برای محصولات پوستی چیست؟

شاید تا به حال هر ترفندی را در کتاب مراقبت از پوست شنیده باشید: رتینول، ویتامین C، هیالورونیک اسید … این موادهای قدرتمندی هستند که بهترین ها را در پوست شما به نمایش می گذارند ،خوب، بستگی به این دارد که در مورد کدام مواد صحبت می کنید. همه ترکیب ها با یکدیگر دوست نیستند و برخی حتی ممکن است مزایای دیگری را نفی کنند. بنابراین برای به حداکثر رساندن مزایای محصولات پوستی در اینجا پنج ترکیب ماده قوی را به یاد داشته باشید. به علاوه، مواردی که باید از ترکیب آنها برای پوست اجتناب کرد آورده ایم.

بهترین ترکیب ها برای مراقبت از پوست چیست؟

ویتامین C + اسید فرولیک

به گفته دکتر Deanne Mraz Robinson، استادیار بالینی پوست در بیمارستان Yale New Haven، اسید فرولیک با رادیکال های آزاد برای جلوگیری و اصلاح آسیب های پوستی مبارزه می کند و عمر و اثربخشی ویتامین C را افزایش می دهد. قوی‌ترین شکل‌های ویتامین C اغلب ناپایدارترین هستند، مانند L-AA یا اسید L-آسکوربیک، به این معنی که این سرم‌ها در برابر نور، گرما و هوا آسیب‌پذیر هستند. با این حال، وقتی آن را با اسید فرولیک ترکیب می کنیم، به تثبیت ویتامین C کمک می کند تا قدرت آنتی اکسیدانی آن در هوا از بین نرود.

ترکیب ویتامین C + ویتامین E + اسید فرولیک برای پوست عالی است

تا به حال احتمالاً از خود می پرسید: اگر ویتامین C و E خوب است و ویتامین C و اسید فرولیک نیز خوب است، ترکیب هر سه چیست؟ آیا ثبات و آنتی اکسیدان ها را دوست دارید؟ این بهترین از همه دنیاست، که سه برابر قدرت محافظتی را ارائه می دهد.

با توجه به اینکه آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E با هم کار می کنند تا آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش را از بین ببرند، احتمالاً به این فکر می کنید که استفاده از این ترکیب زیر کرم ضد آفتاب برای محافظت بیشتر در برابر اشعه ماوراء بنفش چقدر منطقی است.

چرا آنتی اکسیدان ها و ضد آفتاب با هم دوست هستند؟

در حالی که آنتی اکسیدان ها نمی توانند جای یک ضد آفتاب پیشگیرانه را بگیرند، می توانند محافظت در برابر آفتاب را افزایش دهند.

مراز رابینسون توضیح می‌دهد: «تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب ویتامین‌های E، C و ضدآفتاب، اثربخشی محافظت در برابر آفتاب را افزایش می‌دهد.» این باعث می شود که ترکیبی قدرتمند در مبارزه با پیری قابل مشاهده و سرطان پوست باشد.

ترکیب رتینول + کلاژن برای پوست چگونه است ؟

هیچ مطالعه ای در مورد اثرات کلاژن و رتینول با هم وجود ندارد، زیرا مولکول های کلاژن برای نفوذ از طریق پوست بسیار بزرگ هستند. اما ممکن است فوایدی در پپتیدهای کلاژن مانند پیدا کنید که کوچکتر هستند و می توانند به افزایش صافی پوست شما کمک کنند. یک مطالعه منبع مطمئن نشان داد که پپتیدهای کلاژن مانند به چین و چروک دور چشم برای زنان ۴۰ تا ۶۲ ساله کمک می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

ترکیب ویتامین C + ویتامین E برای پوست

ویتامین E به خودی خود یک ماده مراقبت از پوست نیست، اما وقتی با ویتامین C همراه شود برای پوست موثر است ، مؤسسه Linus Pauling در دانشگاه ایالتی اورگان بیان می‌کند که این ترکیب «در جلوگیری از آسیب نور مؤثرتر از هر دو ویتامین به تنهایی» است. هر دو با نفی آسیب رادیکال های آزاد کار می کنند، اما هر کدام با انواع مختلفی از آسیب های UV مبارزه می کنند.

با افزودن سرم های ویتامین C و E به برنامه روزانه خود یا استفاده از محصولاتی که حاوی هر دو هستند، به پوست خود دو برابر مهمات آنتی اکسیدانی برای مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و آسیب اشعه ماوراء بنفش بیشتر از ویتامین C می دهید.

این ترکیب ها برای پوست با احتیاط مصرف شود :

رتینوئیدها + AHA/BHA به سد رطوبت پوست آسیب می رساند و می تواند به مرور زمان باعث تحریک پوست، قرمزی، خشکی پوست شود. جداگانه و کم استفاده کنید

رتینوئیدها + ویتامین C ممکن است باعث لایه برداری بیش از حد و در نتیجه افزایش حساسیت پوست و آفتاب شود. به روال های روز و شب تقسیم کنید.

ترکیب پراکسید بنزوئیل + ویتامین C اثرات هر دو را بی فایده می کند زیرا بنزوئیل پراکسید ویتامین C را اکسید می کند. در روزهای جایگزین استفاده کنید.

اسیدهای متعدد (گلیکولیک + سالیسیلیک، گلیکولیک + لاکتیک و غیره) اسیدهای زیاد می توانند پوست را از بین ببرند و به توانایی آن برای بازیابی آسیب وارد کنند.

ترکیب ویتامین C و نیاسینامید برای پوست چطور است؟

سوال این است که آیا اسید اسکوربیک (مانند اسید L-آسکوربیک) نیاسین آمید را به نیاسین تبدیل می کند، شکلی که می تواند باعث گرگرفتگی شود. در حالی که ممکن است ترکیب این دو ماده منجر به تشکیل نیاسین شود، غلظت و شرایط حرارتی مورد نیاز برای ایجاد واکنش برای استفاده معمولی از مراقبت از پوست قابل استفاده نیست.

با این حال، پوست هر کسی متفاوت است. در حالی که نگرانی ها در مورد مخلوط کردن این دو ماده در جامعه زیبایی به شدت اغراق شده است، افرادی که پوست حساس تری دارند می خواهند پوست خود را با دقت بیشتری بررسی و بررسی کنند.

از آنجایی که عوارض جانبی اولیه رتینوئیدها باید با سازگاری پوست کاهش یابد، هنگام وارد کردن مواد قوی به روتین مراقبت از پوست، آن را آهسته انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است به پوست خود آسیب برسانید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.