بدترین ویژگی های شخصیتی که ممکن است شما هم گرفتارش باشید

بدترین ویژگی های شخصیتی چیست؟

همه ما انسانها آرزو داریم که سرشار باشیم از خصوصیات و ویژگی های مثبت شخصیتی،اما رسیدن به این نقطه مطلوب نیازمند اراده قوی در تقویت خصوصیات خوب و شناخت خصوصیات اخلاقی منفی است .در ادامه مطلب شما را با بدترین ویژگی های شخصیتی آشنا میکنیم.

سلطه طلبی

بدترین ویژگی های شخصیتی

آیا در دفتر خود احساس کرده اید که همکارانتان سعی در کنترل شما دارند؟ کنترل دیگران یک ویژگی بسیار آزاردهنده است و بیشتر در دفتر یا خانه قابل مشاهده است. این ویژگی احتمالاً سوءاستفاده‌کننده است و همه ما می‌دانیم که دیدن آن سخت است. در دنیای امروز ما، برخی از افراد این نوع ویژگی را دارند که خیلی ازار دهنده است.

 بیش از حد احساساتی بودن

دختران می توانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند، به خصوص زمانی که پریود ماهانه شروع می شود. عدم تعادل هورمونی آنها ممکن است مقصر این تغییر ناگهانی خلق باشد. تا حدی قابل درک است. اما مواردی وجود دارد که برخی افراد تمایل دارند بدون هیچ دلیل موجهی به یک هیولای ترسناک تبدیل شوند. آیا در دفتر کار با چنین شخصی برخورد کرده اید؟

بی ادبی

آیا می‌دانید که بی ادبی ویژگی بسیار بدی است.این خصوصیت اخلاقی دیگران را از شما دور میکند. وقتی در جمع های مختلف چه دوستانه چه خانوادگی رفتارهای شما بی ادبانه باشد خیلی زود تنها میشوید چون این به معنای واقعی کلمه یکی از بدترین ویژگی های اخلاقی است.

دروغگویی یکی از بدترین ویژگی های اخلاقی

نفرت انگیزترین خصلت تاریخ! بعضی ها سعی میکنند با اطمینان دروغ بگویند. وقتی کسی به دروغ گفتن ادامه می دهد، به خصوص وقتی دروغ می گوید و شما حقیقت را می دانید، شما در دل خود احساس ناراحتی و خشم می کنید!

صادق بودن حتی زمانی که انجام آن بسیار سخت است، هنوز بهترین راه است. صادق بودن با همه شما را قابل اعتماد می کند و مردم برای هر نظر شما ارزش قائل می شوند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا بخشیدن با آشتی کردن متفاوت است؟ یا هردو یکی است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

تکبر و غرور

بیش از حد به خود افتخار می کنید، فکر می کنید که گویی خیلی بهتر از هرکسی هستید، بهتر از آنها می دانید و فکر میکنید همه فقط باید به شما اهمیت بدهند.

اکثر مردم این ویژگی را دارند. این هم یک ویژگی طبقاتی است. مثال: افرادی که در طبقه بالا اجتماع هستند می توانند با کسانی که در طبقه پایین هستند متکبرانه رفتار کنند و صد البته که این رفتار غلط و کم کننده محبوبیت اجتماعی است.

مغرور بودن نیز مانند متکبر بودن است و این می تواند آزاردهنده باشد. ایجاد تصور خوب از خود کار خوبی است اما آن را به روشی خوب و درست انجام دهید. افشای این ویژگی در معرض عموم ممکن است تأثیر منفی داشته باشد و در نهایت منجر به نفرت از شما شود.

وابسته بودن به دیگران

در اینجا بر آن دسته از افرادی تأکید می کنم که بسیار به دیگران وابسته هستند، چه وابستگی افراطی به شوهر باشد چه به یک دوست و یا خواهر شما.وابسته بودن بیش از حد به دیگران شما را انسانی ضعیف نشان میدهد که هیچ کس نمیتواند به شما تکیه کند چون خودتان دنبال تکیه گاه آن هم از نوع بسیار وابسته هستید.

حفظ روابط خوب و وفاداری امری پسندیده و عقلانی است اما اینکه در همه چیز و همه شرایط وابسته به شخص خاصی باشید این غلط و زجرآور برای خودتان و خسته کننده برای دیگران است.

غیر قابل اعتماد و غیر مسئول

این ویژگی به شدت آزاردهنده است. ما می توانیم آن را در خانه، مدرسه، دانشگاه و حتی در زندگی روزمره خود ببینیم و احساس کنیم. زیاد به فردی که این ویژگی را دارد نزدیک نشوید. این ویژگی با بی نظمی، خودخواهی و تنبل بودن همراه است.

بدترین خصوصیات اخلاقی

 بدبین بودن ویژگی منفی شخصیتی

آیا شما یک فرد بدبین هستید؟ آیا شما این نوع ویژگی را دارید؟ دیدن کسی که هر روز از همه چیز شکایت می کند آزاردهنده است. آیا دوستی دارید که از منفی بودن دنیا مدام به شما شکایت کند یا غر همه چیز را سر شما بزند؟ آیا از این نوع دوست فرار می کنی؟ داشتن این شخص در کنار شما، مثبت بودن شما را خنثی می کند. نگه داشتن این نوع افراد در اطراف خود ایده خوبی نیست.

آیا شما آن صفات ذکر شده در بالا را دارید؟ اگر بله، نگران نباشید می توانید از شر آن خلاص شوید. من به شما می گویم که راه حل اصلی این است که آن را درمان کنید.مثلا اگر اهل دروغگویی هستید صداقت را تمرین کنید،اگر بی مسئولیت هستید خودتان داوطلبانه مسئولیت های مختلف را قبول کنید و به سرانجام برسانید و یا اگر اهل غر زدن و بدبینی هستید از این به بعد سعی کنید مثبت ها را ببینید و برای دیگران تعریف کنید.

اگر احساس می کنید آن را دارید، پس آن را تغییر دهید! همانطور که روزها می گذرند، از نگرش یا نحوه تعامل خود با دیگران آگاه باشید. به آنچه می گویید گوش دهید، به اعمالی که انجام می دهید توجه کنید.

اگر دوست داشتذ با ارسال نظرات خود در زیر به من بگویید چه ویژگی هایی اخلاقی دارید .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.