از شهربازی استانبول تا برج گالاتا در سفر به یادماندنی

جاذبه های بسیاری در استانبول وجود دارد، از برج گالاتا گرفته تا کاخ دولما باغچه و مساجد و بازارهای مختلف که آن را به شهری افسانه ای تبدیل کرده است. در طول اقامت خود در این شهر رویایی باید از آن نهایت استفاده را ببرید. تفریحات و دیدنی های دلپذیر و متنوع یکی دیگر از دلایل مهم جذابیت این شهر است. در مطالب قبلی لیستی از دیدنی های این شهر را برای شما آماده کرده ایم و در این مطلب به مکان های تفریحی این شهر می پردازیم. مطمئنا با این تفریحات جذاب ساعات خوشی را در این شهر سپری خواهید کرد.

استانبول

مکان های تفریحی

در حال حاضر این شهر یکی از پرطرفدارترین شهرها در صنعت گردشگری جهانی است و طبق آمار، سومین شهر توریستی اروپا و دهمین شهر جهان از نظر تعداد گردشگر است. تنها تعداد کمی از شهرها در جهان وجود دارند که در بین گردشگران بسیار محبوب هستند.

این شهر که به عنوان چهارراه جهان نیز شناخته می شود، دارای تاریخ و فرهنگ آسیایی و اروپایی است و با آثار تاریخی خود تاریخ هزاران ساله خود را به رخ گردشگران می کشد. در این شهر همه چیز با هنر و تاریخ پیوند خورده است و برای ارائه جاذبه های گردشگری آن باید حداقل ۵۰۰ صفحه بنویسید.

مسجد ایاصوفیه

ایاصوفیه در تور استانبول یکی از نمادهای این شهر و یکی از مهمترین آثار تاریخی این شهر است. ایاصوفیه در زمان بیزانس به دستور تئودورا، همسر ژوستینیانوس اول، امپراتور روم تأسیس شد و حدود یک قرن به عنوان یکی از بزرگترین کلیساهای مسیحی مورد استفاده قرار گرفت. پس از فتح قسطنطنیه توسط سلطان محمد عثمانی، این بنا به مسجد تبدیل شد. در طول تاریخ تغییرات زیادی در این بنا ایجاد شده و کاربردهای مختلفی داشته است. اخیراً این بنا به عنوان موزه و مسجد مورد استفاده قرار گرفته است. در سفر به این شهر حتما از این بنای باشکوه دیدن کنید.

از استانبول تا کیش

مسجد سلطان احمد

این مسجد به دستور سلطان محمد اول در دوران اوج امپراتوری عثمانی ساخته شد. به دلیل وجود کاشی های آبی رنگ در داخل، این بنا را مسجد کبود نیز می نامند. این مسجد دقیقاً مقابل ایاصوفیه ساخته شده است و هدف اصلی از ساخت آن نشان دادن این است که معماران مسلمان رقبای سرسختی برای معماران مسیحی هستند. در واقع این مسجد به منظور نشان دادن مهارت و توانایی معماران مسلمان در مقابل معماران مسیحی و به جا گذاشتن بنای تاریخی در مقابل عمارت مسیحیان ساخته شده است! این بنا یکی از زیباترین بناهای ساخته شده در این شهر است که در قسمت اروپایی شهر واقع شده و قطر و ارتفاع گنبد آن به ترتیب ۳۳ متر و ۴۳ متر است. در سفر به این شهر این مکان جذاب را از دست ندهید.

شهربازی

این شهر که قبلاً به عنوان پارک تفریحی Wayland شناخته می شد، یک مجموعه تفریحی بزرگ است که می توانید یک روز کامل را با خانواده و فرزندان خود سپری کنید. زمین بازی دارای سه بخش برای کودکان، بزرگسالان و سرگرمی های خانوادگی است و می توانید سرگرمی هایی مانند تله کابین، آبشار وحشی، جت اسکی، تونل ترسناک، سینما و بسیاری موارد دیگر را در این استراحتگاه پیدا کنید.

همچنین مراکز خرید، پارک ها، زمین های بازی و سالن های کنسرت در شهربازی این شهر وجود دارد که می تواند روز شما را هیجان انگیز کند. شهربازی این شهر همه روزه پذیرای بازدیدکنندگان است و امکانات و خدمات رایگانی مانند وای فای، سشوار و کمد در اختیار شما قرار می دهد.

برج گالاتا

اگر می خواهید شهر قدیمی و اطراف آن را به بهترین نحو ببینید، بازدید از برج گالاتا و بالا رفتن از آن را فراموش نکنید و خواهید دید که چه حس خوبی در ارتفاع ۶۷ متری از سطح زمین دارد، برج گالاتا نوعی سنگ قرون وسطایی ساخته شده است. این برج در سال ۱۳۴۸ ساخته شده و به برج مسیح نیز معروف است و زمانی بزرگتر از این برج در این شهر نبوده و به همین دلیل گالاتا زمانی برج دیده بانی شهر بوده و جالبتر اینکه همیشه مرتفع ترین برج است. اکنون می توانید از این برج دیدن کنید و از ارتفاعات بالای تپه ها شهر را تماشا کنید یا یک فنجان قهوه بنوشید و در کافه و رستوران آن کتابی از سهراب سپهری بخوانید.

کلیسای چورا

این بنای باستانی یکی از آثار تاریخی ترکیه است. این کلیسا زندگی حضرت عیسی و مادرش مریم را می توان به صورت سریالی دید و بد نیست بدانید، زیرا قبل از اینکه کلیسا تبدیل به صومعه شود سپس به مسجد و در نهایت در سال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شد.

باغ دلما باغچه:

کاخ دلما باغچه بنایی عظیم واقع در منطقه اروپایی این شهر است که در قرن نوزدهم به عنوان مرکز اداری و فرماندهی امپراتوری عثمانی به دستور سلطان عبدالمجید اول، سی و یکمین پادشاه عثمانی ساخته شد. این کاخ با مساحت ۴۵۰۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۱۰۰۰۰ متر مربع ساخته شده و تا سال ۱۹۰۹ به عنوان مرکز اداری دولت عثمانی مورد استفاده قرار می گرفته است.این بنای عظیم و زیبا دارای ۳ بخش برای کارمندان، کارکنان و سلطنتی است پناهگاه و در آن بخش هایی مانند پادگان، اتاق های ولیعهد، آشپزخانه و زمین بازی را نیز می توان دید. با بازدید از این کاخ حتی می توانید از نزدیک تختی را ببینید که آتاتورک (بنیانگذار جمهوری ترکیه) در زمان مرگش در محراب این بنا قرار داشت.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.