با فیلم های آرنولد ، بازیگر مشهور هالیوود آشنا شوید

آرنولد شوارتزنگر هنرپیشه، فیلمساز، سیاستمدار، و بدنساز و پاورلیفتر حرفه ای اتریشی-آمریکایی است. پدرش که رئیس پلیس بود ورزشکار بودن او را قبول نداشت و بیشتر از برادرش حمایت می کرد. با این حال، آرنولد دلسرد نشد و به ورزش هایی مانند فوتبال پرداخت که به او در افزایش قدرت بدنی کمک کرد.

او در نهایت به بدنسازی علاقه پیدا کرد و رویای خود را برای تبدیل شدن به بهترین بدنساز جهان دنبال کرد. او با کسب عنوان مستر المپیا به این رویا پی برد. او همچنین آرزوی بازیگر شدن را داشت و این آرزو نیز محقق شد زیرا او به یک ستاره بزرگ هالیوود تبدیل شد. او از نظر سیاسی فعال بود و بعداً برای دو دوره به عنوان فرماندار کالیفرنیا خدمت کرد. آرنولد شوارتزنگر همچنین جنبه بشردوستانه دارد و به بسیاری از سازمان های خیریه در راه آنها کمک کرده است. وی پس از اتمام دومین دوره فرمانداری خود از سیاست بازنشسته شده و در حال حاضر مشغول فعالیت در عرصه بازیگری است.

بیوگرافی کوتاه آرنولد

نام : آرنی

همچنین معروف به: آرنولد آلویس شوارتزنگر

سن: ۷۴ سال

همسر سابق: ماریا شرایور

پدر: گوستاو شوارتزنگر

مادر: اورلیا جادرنی شوارتزنگر

خواهر و برادر: ماینهارد شوارتزنگر

فرزندان: کریستینا شوارتزنگر، کریستوفر شوارتزنگر، جوزف بائنا، کاترین شوارتزنگر، پاتریک شوارتزنگر

کشور متولد: اتریش

قد: ۶’۲ اینچ (۱۸۸ سانتی متر)، ۶’۲ اینچ نرها

ایدئولوژی سیاسی: حزب سیاسی – جمهوری خواه

اصل و نسب: آمریکایی اتریشی

فارغ التحصیل دانشگاه: دانشگاه ویسکانسین-سوپریور، کالج سانتا مونیکا

بنیانگذار: Western Climate Initiative

بیوگرافی کوتاه آرنولد

دوران کودکی و اوایل زندگی آرنولد

آرنولد شوارتزنگر در ۳۰ ژوئیه ۱۹۴۷ در خانواده گوستاو شوارتزنگر، رئیس پلیس اتریش و اورلیا، تال، اتریش به دنیا آمد. او یک برادر Meinhard داشت و پدرش نسبت به آرنولد بی مهری می کرد و با برادرش رفتار بهتری داشت.

او در ورزش هایی مانند فوتبال فعال بود و در حالی که خود را برای فوتبال آماده می کرد به بدنسازی علاقه پیدا کرد. در دهه ۱۹۶۰ او در چند مسابقه وزنه برداری و پاورلیفتینگ پیروز شد.

حرفه و فیلم های آرنولد

در سال ۱۹۶۷، آرنولد شوارتزنگر موفق به دریافت جایزه “Mr. عنوان یونیورس زمانی که او تنها بیست سال داشت، تبدیل به جوانترین فردی شد که این عنوان را کسب کرده است. سال بعد او دوباره عنوان مستر یونیورس را به دست آورد.

در سال ۱۹۷۰ در مسابقه مستر المپیا شرکت کرد و در حالی که تنها بیست و سه سال داشت برنده این مسابقه شد. او رکورد جوانترین فردی را به دست آورد که این عنوان را کسب کرده است.

در دهه ۱۹۷۰، آرنولد شوارتزنگر پا به هالیوود گذاشت و کار خود را با فیلم «هرکول در نیویورک» آغاز کرد و سپس در فیلم «خداحافظی طولانی» کار کرد.

در دوره ۷۵-۱۹۷۱ به عنوان برنده مسابقه مستر المپیا ظاهر شد و در سال ۱۹۷۵ اعلام کرد که قصد دارد از بدنسازی حرفه ای کناره گیری کند.

در سال ۱۹۷۶ فیلم “گرسنه بمان” او اکران شد که در آن بازی او مورد توجه قرار گرفت و برای این فیلم جایزه هم گرفت.

آرنولد شوارتزنگر در سال ۱۹۷۷ در فیلم Pumping Iron کار کرد. در همان سال او همچنین در قسمتی از نمایش کمدی “The San Pedro Beach Bums” بازی کرد.

در سال ۱۹۷۹ در فیلم «شرور» بازی کرد و سال بعد در فیلم بیوگرافی «داستان جین منسفیلد» در نقش همسر جین منسفیلد، میکی هارگیتی ظاهر شد.

در سال ۱۹۸۰ مجدداً در مسابقات مستر المپیا شرکت کرد و در آن نیز قهرمان شد. سرانجام رسماً از بدنسازی حرفه ای بازنشسته شد.

در سال ۱۹۸۲، آرنولد شوارتزنگر اولین موفقیت بزرگ خود را با اکران فیلمش «کونان بربر» به دست آورد. او سپس روی دنباله این فیلم به نام «کانان ویرانگر» کار کرد. پس از آن فیلم‌های زیادی مانند «نابودگر»، «غارتگر»، «کماندو»، «مرد دونده»، «معامله خام»، گرمای سرخ ساخته شدند که او را به عنوان یک قهرمان اکشن موفق معرفی کردند.

او همچنین در سال ۱۹۸۸ در فیلم دوقلوها نقشی طنز بازی کرد. پس از آن فیلم «یادآوری کل» او به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت.

در طول دوره ۹۳-۱۹۹۰، او ریاست “شورای رئیس جمهور در آمادگی جسمانی و ورزش” را بر عهده داشت و سپس رئیس “شورای فرمانداری کالیفرنیا در زمینه آمادگی جسمانی و ورزش” بود. او همچنین سفیر «صلیب سرخ» که یک جنبش بین‌المللی بشردوستانه است، بود.

در سال ۱۹۹۱، این بازیگر نقش قهرمان فیلم “ترمیناتور ۲: روز قضاوت” را بازی کرد که بسیار موفق بود و به بزرگترین موفقیت تجاری آن سال تبدیل شد.

او در سال ۱۹۹۴ در فیلم “دروغ های واقعی” کار کرد و در همان سال در فیلم “جونیور” کار کرد که نامزدی “جایزه گلدن گلوب” را برای او به ارمغان آورد.

در طول دهه ۱۹۹۰، آرنولد شوارتزنگر در چند فیلم دیگر مانند “پاک کن”، “Jingle All The Way”، “Batman & Robin” کار کرد. پس از این مدت او مدتی مرخصی گرفت تا از آسیب دیدگی کمر خود خلاص شود. او دوباره در فیلم «پایان روزها» که یک اکشن فانتزی هیجان انگیز بود ظاهر شد.

آرنولد شوارتزنگر در سال ۲۰۰۳ نقش اصلی را در فیلم «نابودگر ۳: ظهور ماشین‌ها» بازی کرد و این نشان‌دهنده بازگشت این بازیگر به ستاره‌بودن بود زیرا موفقیت بزرگی بود و حدود ۱۵۰ میلیون دلار در ایالات متحده به دست آورد.

در همان سال، او اعلام کرد که در انتخابات «کالیفرنیا ۲۰۰۳» برای دفتر فرماندار کالیفرنیا شرکت خواهد کرد. او در ۷ اکتبر همان سال به عنوان فرماندار کالیفرنیا انتخاب شد و تا هشت سال بعد که شامل انتخاب مجدد برای این پست بود، در سمت خود باقی ماند.

در سال ۲۰۰۴، او به عنوان مهمان در فیلم “The Rundown” و سپس یک نقش کوتاه دیگر در “دور دنیا در ۸۰ روز” ظاهر شد. سال بعد، او خود را در فیلم «بچه و من» به تصویر کشید.

آرنولد شوارتزنگر در قسمتی از سریال تلویزیونی «بچه های آزادی» به نام «دره فورج» صدای خود را به شخصیت بارون فون استوبن قرض داد. او همچنین با بازیگری به نام سیلوستر استالونه در فیلم “بی مصرف ها” در یک ظاهر خاص همکاری کرد.

در سال ۲۰۱۱، پس از اتمام دوره دوم خود به عنوان فرماندار کالیفرنیا، تصمیم گرفت به هالیوود بازگردد. در همان سال، او سازمان غیردولتی را با نام «R20 Regions of Climate Action» تأسیس کرد.

در دوره ۲۰۱۲-۲۰۱۴، او در فیلم های زیادی مانند “بی مصرف ها ۲″، “آخرین ایستادگی”، “طرح فرار”، “خرابکاری”، “بی مصرف ها ۳” کار کرد.

در سال ۲۰۱۲، زندگی نامه او با نام «یادآوری کامل: داستان زندگی باورنکردنی واقعی من» منتشر شد.

در سال ۲۰۱۵، او در پنجمین فیلم ترمیناتور “Terminator Genisys” دیده شد. اگرچه فیلم با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه نشد، بازگشت شوارتزنگر به فرانچایز مورد تحسین قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۷، او در کمدی اکشن “چرا گانتر را می کشیم” بازی کرد.

آرنولد شوارتزنگر در مجموعه تلویزیونی استودیوی آمازون “Outrider” و در ششمین فیلم از مجموعه ترمیناتور دیده می شود.

البته بعد از سال ۲۰۱۷ هم بازیگری این هنرپیشه توانا در چند فیلم دیگر وجود دارد. که ما به ذکر همین تعداد از آثار ایشان بسنده میکنیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله “بیوگرافی بازیگر مشهور هالیوود ، نیکول کیدمن” را نیز مطالعه بفرمایید.

آثار برجسته آرنولد

نقش او در “نابودگر” که در آن نقش شخصیت اصلی را بازی می کرد بسیار مورد تحسین قرار گرفت و او در دنباله های آن “نابودگر ۲: روز داوری” و “نابودگر ۳: ظهور ماشین ها” بازی کرد و هر دو این دنباله ها پرفروش بودند. فیلم ها. او نقش خود را به قدری خوب بازی کرده است که در تمام دنباله های فیلم از جمله دنباله پنجم «Terminator Genisys» که در جولای ۲۰۱۵ اکران شد، انتخاب شد.

فیلم های آرنولد

جوایز و دستاوردهای آرنولد

در سال ۱۹۷۷ اولین “جایزه گلدن گلوب” خود را برای فیلم “گرسنه بمانید” به عنوان “ستاره مرد جدید سال” دریافت کرد.
در سال ۱۹۹۳ از سوی «انجمن ملی صاحبان تئاتر» عنوان «ستاره بین‌المللی دهه» را دریافت کرد.
موسسه USC Schwarzenegger for State and Global Policy در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به نام این شخصیت نامگذاری شده است.
او به خاطر تلاش های خیرخواهانه اش برنده جایزه بشردوستانه محمدعلی کلی شده است.

خانواده و زندگی شخصی

در آوریل ۱۹۸۶ با ماریا شرایور که یک روزنامه نگار و خواهرزاده جان اف کندی رئیس جمهور ایالات متحده است ازدواج کرد. این زوج دارای چهار فرزند کاترین یونیس شوارتزنگر، کریستینا ماریا اورلیا شوارتزنگر، پاتریک آرنولد شرایور شوارتزنگر و کریستوفر سارجنت شرایور شوارتزنگر هستند.اما در نهایت چند سالی است که این زوج از هم طلاق گرفته اند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.