انواع همبرگر در دنیای آشپزی

همبرگر یکی از فست فودهای محبوب در سرتاسر جهان است و به یکی از عناصر اصلی فرهنگ غذایی جهانی تبدیل شده است. با تکامل برگر، تنوع‌ها و گزینه‌های بسیاری از همبرگرهای کلاسیک گوشت گاو گرفته تا گزینه‌های گیاهی و وگان و ترکیب‌های خلاقانه و عجیب و غریب که طعم‌ها و بافت‌های مختلف را بررسی می‌کنند، پدیدار شدند.

در این مقاله ما محبوب‌ترین انواع برگر را بررسی می‌کنیم و شما را با مواد، طعم‌ها و آماده‌سازی هر کدام آشنا می‌کنیم. فرقی نمی کند گوشت خوار سرسخت باشید یا عاشق غذاهای گیاهی، مطمئناً همبرگری را پیدا خواهید کرد که مطابق با ذائقه و ترجیحات شما باشد!

انواع همبرگر در دنیای آشپزی

همبرگر کلاسیک

این همبرگر به دلایلی کلاسیک است. گوشت گاو روی کباب پخته می شود و آن را آبدار و لطیف می کند، در حالی که پنیر چدار ذوب شده طعم لذیذی به آن می دهد. روی نان نرم و پفی سرو می شود که می توان آن را کمی تفت داد و با پیاز، گوجه فرنگی، کاهو و سس مخصوص مجلسی تکمیل می شود. اگر کمی گرما را دوست دارید، کلید یک برگر کلاسیک عالی این است که گوشت را زیاد نپزید و مطمئن شوید که مواد تازه هستند.

برگر مرغ یکی از انواع همبرگر

انواع همبرگر در دنیای آشپزی

برای یک گزینه سبک تر، برگر مرغ یک جایگزین عالی برای همبرگر گوشت گاو است. این غذا با سینه مرغ که در مخلوطی از ادویه جات ترشی جات و سبزی ترشی شده است تهیه می شود که طعم لذیذی به آن می دهد. آن را تا قهوه ای طلایی کبابی می کنند و روی نان سبوس دار برشته سرو می کنند. با یک برگ کاهو، گوجه فرنگی تازه و یک سس مایونز با طعم چیپوتل تکمیل می شود. نکته مهم برای یک مرغ برگر عالی این است که آن را زیاد نپزید تا از خشک شدن آن جلوگیری کنید.

همبرگر وگان

همبرگر گیاهی با مخلوطی از نخود، چغندر و جو تهیه می شود که به آن بافت سفت و طعم لذیذی می دهد. با ترکیبی از ادویه ها چاشنی می شود تا طعم بیشتری به آن بدهد. روی گریل پخته می‌شود و روی یک نان گندم کامل همراه با کاهو، گوجه‌فرنگی، ترشی و سس آووکادوی خامه‌ای سرو می‌شود. این همبرگر برای کسانی که رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری دارند و همچنین برای کسانی که به دنبال کاهش مصرف گوشت هستند گزینه بسیار خوبی است.

برگر بوقلمون

همبرگر بوقلمون گزینه سالم تری نسبت به همبرگر گوشت گاو است، زیرا گوشت بوقلمون چربی اشباع شده و کالری کمتری دارد. روی گریل پخته می شود و روی نان سوخاری همراه با کاهو، گوجه فرنگی و سس ماست یونانی سرو می شود. یک تکه فتا را نیز می توان برای طعم بیشتر به آن اضافه کرد.

یکی از انواع همبرگر ، همبرگر باربیکیو

اگر به سس BBQ علاقه دارید، برگر باربیکو گزینه مناسبی برای شما است. گوشت گاو روی گریل پخته می شود و سس شیرین و دودی باربیکیو به آن اضافه می شود. روی یک نان بریوش برشته شده با حلقه های پیاز سرخ شده، بیکن ترد و یک تکه پنیر چدار ذوب شده سرو می شود. این همبرگر یک گزینه عالی برای آشپزی با دوستان و خانواده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چگونه عصاره گوشت را بگیریم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

برگر سوشی

انواع همبرگر در دنیای آشپزی

این همبرگر برای عاشقان سوشی یک گزینه بی نظیر است. برگر سوشی در واقع نوعی سوشی به شکل همبرگر است. برنج به شکل همبرگر در می آید و در جلبک دریایی پیچیده می شود که معمولاً در تهیه سوشی استفاده می شود. پر کردن معمولاً ماهی خام، مانند ماهی تن یا سالمون، همراه با سبزیجات تازه مانند آووکادو، خیار و هویج است. این با سس سویا و واسابی تکمیل می شود تا طعمی تند به آن بدهد. این سوشی برگر یک گزینه خوشمزه و منحصر به فرد برای کسانی است که عاشق سوشی هستند و به دنبال چیزی متفاوت هستند.

برگر مکزیکی یکی از انواع همبرگر

اگر به غذاهای مکزیکی علاقه دارید، همبرگر مکزیکی را دوست خواهید داشت. با گوشت گاو چاشنی شده با مخلوطی از ادویه های مکزیکی تهیه می شود و روی گریل پخته می شود. این غذا روی یک نان ذرت برشته شده با گواکاموله تازه، ترشی هالاپنیو، فرسکو کیزو و سس تند سرو می شود. این همبرگر برای کسانی که کمی ادویه در غذایشان دوست دارند بسیار مناسب است.

همبرگر ماهی قزل آلا

برگر سالمون یک گزینه سالم و خوشمزه برای کسانی است که به دنبال کاهش مصرف گوشت قرمز هستند. با فیله ماهی قزل آلا تازه تهیه می شود که در غذاساز با پودر سوخاری، تخم مرغ و چاشنی آسیاب می شود. این مخلوط به شکل نبات در می آید و روی گریل پخته می شود. روی نان برگر سوخاری همراه با آووکادو، خیار، پیاز قرمز و مایونز شوید سرو می شود. این برگر سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین ها و مواد معدنی است و طعم تازه و لذیذی دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.