جدیدترین تحقیقات درباره ماسک،آیا برای همیشه باید ماسک بزنیم؟

مطالعه نشان می دهد که ممکن است مجبور نباشید برای همیشه ماسک صورت بزنید. شواهد نشان می دهد که ماسک ها در کاهش شیوع کرونا موثر هستند اما ممکن است در آینده اجباری برای استفاده از ماسک نباشند.البته کارشناسان بهداشت در حال حاضر اظهار میکنند که ماسک در وضعیت فعلی نباید کنار گذاشته شود.

با این حال احتمال اینکه در اینده ماسک برای همیشه کنار گذاشته شود زیاد است. در حال حاضر در بیشتر ایالت ها و سرزمین های استرالیا ، استفاده از ماسک اجباری نیست اما فاصله اجتماعی در مرکز خرید و مکان هایی که ازدحام جمعیت وجود دارد باید رعایت شود.

آیا ماسک کنار گذاشته میشود؟

اما هرچه تعداد بیشتری از افراد واکسینه می شوند و شیوع بیماری کم و کمتر می شود آیا استفاده از ماسک احتمالاً کنار گذاشته میشود؟

در هفته های اخیر ، شاهد اعلامیه هایی از سوی پادشاهی انگلستان و سنگاپور در مورد تغییر رویکرد خود به محدودیت های COVID-19 و رفتن به روشی جدید برای “زندگی با ویروس” بوده ایم.

در انگلستان ، همراه با بازگشایی کلیه مشاغل و لغو محدودیت های حضور در مراسم ، فاصله اجتماعی و ماسک پوشیدن به مسئولیت شخصی تبدیل می شود نه اجبار عمومی.

اما مسئولان دولتی و بهداشتی انگلستان ، در موارد خاص مانند بیمارستان ها یا حمل و نقل عمومی از مردم می خواهند که ماسک بزنند. به عنوان مثال ،استفاده از ماسک در شبکه حمل و نقل عمومی لندن هنوز هم اجباری است.

در سنگاپور و انگلیس ، دولت ها خواستار همکاری خودجوش مردم درباره مقابله با کرونا ویروس هستند.

آنها امیدوارند که مردم همچنان به پوشیدن ماسک در موقعیت های پر خطر مانند فضاهای شلوغ و بسته بدون اجبار دولت، ادامه دهند.

استفاده از ماسک

آیا زدن ماسک اختیاری موثر است؟

در حالی که می دانیم اجبار عمومی  استفاده از ماسک را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند ، اما تصمیم به استفاده از ماسک تحت تأثیر بسیاری از عواملی است مانند سن ، سطح درآمد فرد ، محل زندگی او و هنجارهای فرهنگی همه می توانند در این مساله نقش داشته باشند.

یک بررسی در مورد استفاده از ماسک برای جلوگیری از عفونتهای تنفسی ، قبل از COVID-19 ، نشان داد که افراد هنگام استفاده از ماسک بیشتر احساس خطر می کنند که در معرض ابتلا به عفونت قرار بگیرند ، یا فکر می کنند اگر ماسک نزنند دچار بیماری شدیدی میشوند.

استفاده از ماسک همچنین به دلیل احساس مسئولیت مشترک و هنجارهای اجتماعی درک شده (آن قوانین یا عقاید نانوشته ای که ما در جامعه خود قابل قبول می دانیم) ایجاد می شود.

تحقیقات ما نشان داد فشارهای مختلف از جمله کارفرمایان ، رسانه های جمعی ، دولت و خانواده می توانند در افزایش استفاده از ماسک نقش داشته باشند.

 

        پیشنهاد می کنیم مقاله “درمان عفونت ادرار با داروهای گیاهی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

آسیایی ها و استفاده از ماسک

حالا بیاید به تجربه آسیایی ها در استفاده از ماسک نگاه کنیم. برخی از کشورهای آسیایی سابقه طولانی تری در استفاده از ماسک دارند ، هم برای محافظت در برابر آلودگی و هم برای محافظت در برابر عفونت ، به ویژه از زمان ظهور ویروس سارس در سال ۲۰۰۳٫

در هنگ کنگ پس از شیوع ، نسبت افرادی که گزارش کردند هنگام مشاهده علائم شبیه آنفولانزا از ماسک استفاده می کنند ، از ۷۴٪ در ژوئن ۲۰۰۳ به ۳۹٪ در سپتامبر ۲۰۰۳ به شدت کاهش یافت. اما هنگام بروز ویروس سارس استفاده از ماسک به شدت در بین مردم افزایش نشان داد.

محققان خاطر نشان كردند كه مردم در هنگ كنگ در مواجهه با سارس ، استفاده از ماسك را به عنوان بخشی از “مسئولیت مدنی و اجتماعی” خود پذیرفتند.

استفاده از ماسک

یک مطالعه با بررسی عکس هایی از مکان های پر ازدحام مانند فروشگاه های مواد غذایی و بازارها در شش کشور مختلف در اوایل سال ۲۰۲۰ ، تغییرات گسترده ای در استفاده از ماسک را ترسیم کرد. این از ۹۷٪ در پنوم پن ، کامبوج (در آسیا) تا ۴٪ در کینشاسا ، در جمهوری دموکراتیک کنگو بود.

در برخی از این کشورها میزان استفاده از ماسک ممکن است تحت تأثیر توصیه های دولت یا دستورات موجود در آن زمان باشد.

در مورد استفاده از ماسک در کشورهایی با فرهنگ فردگرایانه تر مانند ایالات متحده و استرالیا ، برخلاف فرهنگ های جمع گرایانه مانند فرهنگ هایی که بیشتر در قاره آسیا یافت می شوند ، باید تحقیقات لازم صورت گیرد.

وضعیت واکسیناسیون همچنین می تواند بر استفاده از ماسک در جامعه تأثیر بگذارد. افرادی که علیه کرونا واکسینه شده اند در کشورهای مخالف جهان مانند انگلستان و آلمان،چین و … ، ممکن است تمایل کمتری به استفاده از ماسک داشته باشند ، در مقایسه با افرادی که واکسینه نشده اند.

اگر می خواهیم هنجار اجتماعی در استفاده از ماسک را تغییر دهیم و استفاده مداوم از آنها را تشویق کنیم ، مهم است که پیام رسانی خود را تکامل دهیم. این شامل یادآوری های مربوط به موثر بودن استفاده از ماسک در پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس ها است.

تشویق کردن افراد برای استفاده از ماسك در صورت حضور در مكان های عمومی و مكان هایی با خطر بالاتر مانند حمل و نقل عمومی و به ویژه هنگام مراجعه به افراد در مراكز بهداشتی و بیمارستانها.

ادامه استفاده از ماسک به عنوان یک رفتار اجتماعی بسیار حیاتی است پوشیدن ماسک اقدامی ساده است که می توانیم برای محافظت از افرادی که ممکن است آسیب پذیر باشند انجام دهیم.

چگونگی استفاده از ماسک

 اصول چگونگی استفاده از ماسک:

قبل از اینکه ماسک خود را بزنید ، و همچنین قبل و بعد از اینکه آن را برداشتید و هر زمان که آن را لمس کردید ، دستان خود را تمیز کنید.

مطمئن شوید که هم بینی ، دهان و چانه شما را می پوشاند.

هنگام برداشتن ماسک ، آن را در یک کیسه پلاستیکی تمیز نگهداری کنید .

اگر ماسک پارچه ای است آن را بشویید یا ماسک پزشکی را در سطل آشغال بیندازید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.