از کجا بفهمیم ترموستات یخچال خراب است؟

چگونه بفهمیم ترموستات یخچال خراب است؟ ترموستات وسیله یا دستگاهی است که برای تنظیم خودکار دمای یخچال استفاده می شود. یخچال، بخاری و کولر گازی هم این دستگاه را دارند. در این مقاله به دانستن نحوه تشخیص خرابی ترموستات یخچال می پردازیم.

اگر ترموستات در یخچال ما خراب شود، ما با مشکل جدی مواجه خواهیم شد زیرا زنجیره سرد و مناسب مواد غذایی تحت تأثیر قرار می گیرد و سلامتی ممکن است به خطر بیفتد. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که ترموستات در همان جعبه ای که سیستم روشنایی در آن قرار دارد نصب می شود. در آنجا، به نوبه خود، یک لوله گاز وجود دارد. در یک سر ترموستات و در سر دیگر اواپراتور متصل است.

ترموستات چگونه کار می کند؟

ترموستات یخچال دستگاهی است که بسته به دمای داخل، وظیفه باز یا بسته کردن مسیر عبور جریان الکتریکی به کمپرسور را بر عهده دارد. به این ترتیب درجه ها را از طریق پروب کنترل می کند.هنگامی که پروب برای تشخیص تغییرات ناخواسته دما فعال می شود، بلافاصله سیگنالی را به کمپرسور ارسال می کند. این شروع به تولید سرمای بیشتری می کند یا برعکس، این کار را متوقف می کند.

 وظیفه ترموستات یخچال چیست؟

ترموستات وظیفه کنترل دمای محیط محیطی که باید خنک شود، یخ زدایی، عملکرد فن ها، تنظیم روغن کمپرسور و لوله های تخلیه را دارد.

ترموستات یخچال مقادیر متفاوتی برای درجه حرارت دارد که معمولاً از ۱ به ۹ می رسد. بنابراین اگر سرمای بیشتری می خواهید بهتر است آن را از ۷ تا ۹ رها کنید. اگر سرمای کمتری می خواهید، می تواند بین ۲ تا ۵ باشد. همچنین مهم است که یاد بگیرید هر یخچال چگونه کار می کند.

از کجا بفهمیم ترموستات یخچال خراب است؟

چگونه از ترموستات مراقبت کنیم؟

وقتی برای اولین بار یخچال را وصل می کنیم، توصیه این است که ترموستات را اگر دستی است وسط سلکتور یا اگر دیجیتالی است وسط نشانگر الکترونیکی قرار دهیم. روز بعد، پس از گذاشتن غذا در هر محفظه، باید دما را بررسی کرد و طبق دفترچه راهنما تنظیم کرد.

به همین ترتیب، ایده آل این است که وضعیت غذا و نیازهای یخچالی آن را مشاهده کنید. با توجه به سایز یخچال باید درجه یخ زدگی مورد نظر خود را تعیین کنیم. همچنین این که غذا طراوت مورد نظر را حفظ کند و زنجیره سرد کافی باشد.به همه این دلایل، خواندن کتابچه راهنمای دستورالعمل به دقت بسیار مهم است. غذاهای پیشنهادی را در هر محفظه ای که برای آنها در نظر گرفته شده قرار دهید.

پیشنهاد می کنیم مقالهچگونه کمد لباس خوشبو داشته باشیم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

نحوه تشخیص خرابی ترموستات یخچال

اولین نشانه ای که در هنگام از کار افتادن ترموستات یخچال متوجه خواهیم شد این است که بیش از حد خنک می شود یا برعکس این کار را بسیار کم انجام می دهد.

وقتی یخچال بیش از حد سرد می شود، باعث رشد یخ و تجمع یخ روی مواد غذایی می شود. سبزیجات کاملا منجمد را نیز خواهید یافت. در مقابل، وقتی کمی خنک شود، مایعاتی که ذخیره می کنیم ولرم یا در دمای اتاق خواهند بود. به همین ترتیب، ما قادر خواهیم بود مشاهده کنیم که محصولات جامد نرم هستند.

برای اطمینان از خرابی ترموستات یخچال، اولین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که دمای رگولاتور را به حداقل برسانیم و با دقت گوش کنیم تا بفهمیم آیا صدا نشان‌دهنده روشن شدن موتور کمپرسور است یا خیر.

می توانیم یک دماسنج داخل یخچال قرار دهیم و نشان دهیم که آیا دمایی که نشان می دهد مطابق با دمای برنامه ریزی شده است یا خیر. همچنین با استفاده از یک تستر حرفه ای، ترموستات را جدا کنید تا ببینید آیا دستگاه جریان را منتقل می کند یا خیر.

با این حال، اگر تستر در دسترس ندارید و در این زمینه متخصص نیستید، بهتر است با خط خدمات مشتریان سازنده یخچال تماس بگیرید و از یک تکنسین کمک بخواهید. در این صورت کارشناس مسئول بررسی و تعیین اینکه آیا نیاز به تعویض ترموستات است یا خیر. گاهی اوقات، فقط تغییر در بار الکتریکی خانه است.

دو نوع ترموستات وجود دارد: دستی و اتوماتیک. با دانستن این موضوع، هنگامی که دستگاه ثابت دوباره مسلح می شود، دو راه برای ادامه وجود خواهد داشت که به شرح زیر است:

اگر تنظیم مجدد به صورت دستی باشد، باید دکمه ای فعال شود تا دما به موقعیت اصلی بازگردند.
اگر تنظیم مجدد خودکار باشد، دما خود به خود به موقعیت اصلی خود باز می گردند.

مراقب یخچال خود باشید

اکنون که می دانید عملکرد ترموستات چیست و چگونه می توان خرابی ترموستات یخچال را تشخیص داد، باید بدانید که تنظیم نه تنها به دمای داخلی بستگی دارد، بلکه به پایداری ولتاژ الکتریکی، مقدار غذای بارگذاری شده و دفعاتی که در یخچال را باز و بسته می کنیم.

هر زمان که تغییرات دمایی ناخواسته را در یخچال خود تشخیص دادید، می توانید ترموستات را بررسی و تنظیم کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کند و راه حل را به شما بدهد. در واقع، تجهیزات خط سفید هر از گاهی نیاز به تعمیر و نگهداری حرفه ای منظم دارند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.