ارز آواکس Avax چیست؟

چنانچه در بازار رمز ارزهای مختلف فعالیت می‌کنید، حتما بیشتر آن‌ها را می‌شناسید و یا نام آن‌ها به گوشتان خورده‌است. ارز دیجیتال آواکس یکی از رمز ارزهای موجود است که توانسته مشتریان بسیاری را به خود جذب كند. در این مطلب دربارۀ ارز آواکس صحبت مي‌كنيم و درمورد تاریخچه و قابلیت‌های آن اطلاعاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت. اگر مایلید با این رمز ارز آشنا شوید، مطلب فوق را از دست ندهید.

ارز دیجیتال آواکس چیست و از چه زمانی به وجود آمده‌است؟

ارز دیجیتال آواکس توکنی است که توسط پلتفرم آوالانچ Avalanche ارائه شده‌است و این پلتفرم نیز بلاکچینی است که به‌عنوان یک شبکۀ امن و توزیع جهانی و غیرمتمرکز طراحی شده‌است.

پیش از آن‌که به معرفی ارز دیجیتال آواکس AVAX بپردازیم، لازم است ببینیم اَوِلانچ Avalanche چه بلاک چینی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت یک شبکۀ بلاک‌چین متن باز است که از یک پروتکل اجماع منحصربه‌فرد استفاده می‌کند. پیش‌تر نیز این شبکه با نام آوا AVA شناخته می‌شد.

از نظر عملکرد، یک پلتفرم قرارداد هوشمند بوده که قادر است تراکنش‌ها را در کمتر از یک ثانیه تایید کند. اوالانچ برای این امر از ابزار توسعۀ اتریوم Ethereum پشتیبانی می‌کند و توکن مورداستفاده در آن، رمزارز Avax نام دارد. نکته‌ای که باید درمورد اوالانچ بدانید، این است که یک تفاوت بزرگ بین آوالانچ و شبکه‌های غیرمتمرکز وجود دارد و آن هم پروتکل اجماع است. برخی از کاربرانی که در حوزۀ ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند، چنین برداشت کرده‌اند که بلاکچین‌ها پس از مشاهدۀ بلاکچین‌های موجود، کند شده و مقیاس‌پذیر نیستند. اما درمورد پروتکل آوالانچ این مورد صادق نیست، به‌گونه‌ای که برای دستیابی به سرعت نهایی و توان بالا، از رویکرد جدیدی برای اجماع استفاده می‌کند.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، رمزارز Avax توکن اصلی پلتفرم اوالانچ است و می‌تواند برای تراکنش به روش نظیربه‌نظیر و پرداخت کارمزدها در اوالانچ ایجاد شود. به زبان ساده‌تر، کارمزدهای عملیات و تراکنش‌هایی که در بستر پلتفرم آوالانچ صورت می‌گیرد، توسط توکن Avax پرداخت می‌شود.

دربارۀ تاریخ به‌وجود آمدن این رمز ارز نیز باید گفت این پلتفرم یعنی توکن آواکس، توسط AVA Labs ایجاد شده‌است. بنیان‌گذاران این آزمایشگاه سه نفر به نام‌ Emin Gun Sirer (دارای دکترای علوم و مهندسی کامپیوتر) و دو نفر دیگر به نام‌های Kevin Sekninqi وMaofan “Ted” Yin هستند. Emin Gun Sirer ازجمله بنیان‌گذاران و مدیرعامل پلتفرم اوالانچ به‌شمار می‌آید.

چه ویژگی‌هایی اوالانچ و ارز Avax را برجسته کرده‌است؟

  • استفاده از تکنولوژی نوآورانه:

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، اوالانچ براساس یک پروتکل اجماع منحصربه‌فرد و نوآورانه ساخته شده‌است که ضمن عملکرد بسیار قدرتمند در پردازش تراکنش‌ها و مقیاس‌پذیری، از امنیت و تمرکززدایی بسیار بالایی هم برخوردار است. به طوری که این ویژگی توانسته است ارز دیجیتال اولانچ آواکس را به یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین رمز ارزهای موجود تبدیل كند.

  • برخورداری از تیم قدرتمند:

گفتیم که Emin Gun Sirer، بنیان‌گذار اولانچ، همان فردی است که در سال ۲۰۰۳ ارز دیجیتال کارما Karma را که بر مبنای الگوریتم اجماع اثبات کار تهیه شده بود معرفی کرد، بنابراین در حال حاضر توانسته است به کمک دو نفر از همکاران خود، رمز ارز AVAX را در شرایطی عالی به بازار ارزهای دیجیتال معرفی كند. تیم بنیان‌گذاران این پلتفرم از پشتوانۀ علمی بالایی برخوردارند و همین امر است که سبب جلب توجۀ بسیاری از معامله‌گران به این رمز ارز شده‌است.

  • رشد قدرتمند:

اینکه می‌گوییم ارز دیجیتال اولانچ از سرعت و قدرت بالایی برخوردار است، به این دلیل است که توانسته بسیار سریع هزاران نفر را به خود جذب كند. به همین دلیل شبکۀ آزمایشی ارز AVAX توانسته است به رکورد بیش از هزار گره تاییدکننده برسد. همچنین رشد پلتفرم فوق این مسئله را برای معامله کنندگان بازار ارز دیجیتال روشن خواهد کرد که این پلتفرم قادر است مطابق نقشۀ راهی که دارد، عمل کند و همیشه در حال پیشرفت است، به جای آن‌که راکد و ساکن باقی بماند.

  • ارائه‌شده برمبنای عدالت و برابری:

ارز دیجیتال اولانچ آواکس به‌گونه‌ای طراحی شده‌است تا بتواند برابری و عدالت را میان طیف وسیع کاربران خود برقرار سازد. یکی از ویژگی‌های اوالانچ این است که برای استفاده از آن به سخت‌افزارهای گران‌قیمت برای مشارکت نیازی نیست. نکتۀ دیگری که درمورد این رمز ارز حائز اهمیت است، آن است که برای سرمایه‌گذاران ساخته نشده و بیشتر برای جامعۀ خودکارآمد است. ضمن آن‌که تمامی افراد با هر امکاناتی که دارند می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند.

ارز دیجیتال آواکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. ارز آواکس توکن مورداستفاده در شبکۀ بلاک چین اوالانچ است.
  2. بیش از ۷۰۰ میلیون واحد از توکن Avax وجود دارد که نیمی از آن روی شبکه اصلیMainnet توزیع می‌شود.
  3. ارز دیجیتال Avax به‌عنوان واحد اصلی شبکه اوالانچ، توکن پرداختی برای عملیات درون‌شبکه است و پایۀ امنیتی شبکه را تضمین می‌کند.
  4. کارمزدهای تراکنش که در قالب ارز آواکس پرداخت می‌شود، سریعاً سوزانده می‌شوند.

برای خرید ارز آواکس چه باید کرد؟

با توجه به آنچه دربارۀ عملکرد و ویژگی‌های ارز آواکس ارائه کردیم، اگر هم‌اکنون مایلید در این بازار فعالیت کنيد و خرید این رمز ارز را انجام دهید، مانند سایر توکن‌ها و رمز ارزهای دیگر لازم است این عملیات توسط صرافی‌های ارز دیجیتال داخل و یا خارج کشور انجام شود. اما از آنجا که ایران دچار تحریم‌هایی در این خصوص است، لازم است که خرید ارز دیجیتال اولانچ از طریق صرافی‌های خارجی و به روش دیگری انجام گیرد، بنابراین لازم است ابتدا یکی از استیبل کوین‌های موجود را خریداری کنيد و پس از آن استیبل کوین فوق را در صرافی‌هایی که از ارز دیجیتال Avax پشتیبانی می‌کنند به ارز آواکس تبدیل کنیم.

نکتۀ شايان ذکر این است که خرید استیبل کوین از صرافی‌های خارجی برای ما به صرفه‌تر است، زیرا کارمزد کمتری از ما گرفته خواهد شد. پس از خرید یک رمز ارز، می‌توان آن را به صرافی‌های پشتیبانی‌کنندۀ توکن انتقال داده و آن را با توکن Avax عوض کنیم.

یکی از صرافی‌هایی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند، کوینکس است که می‌توانید خرید و معاملات خود را با استفاده از آن انجام دهید. برای ثبت‌نام در صرافی کوینکس، می‌توانید به آدرس https://coinexfarsi.net/complete-training/ وارد شويد و مراحل ثبت‌نام و خرید را به‌راحتی انجام دهید.

جمع‌بندی

با توجه به آنچه درمورد ارز دیجیتال اولانچ آواکس بیان کردیم، متوجه شده‌اید که رمزارزAvax آیندۀ روشنی خواهد داشت، زیرا نه تنها با پشتیبانی و حمایت یک تیم قدرتمند اداره می‌شود، بلکه بر پایه و اساس عدالت و برابری بنیان نهاده شده‌است.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.