احتمال داره چند بار کرونا بگیریم؟

چند بار می توانید به COVID-19 مبتلا شوید؟ عفونت کرونا در حال افزایش است و محدودیتی برای تعداد دفعات ابتلا وجود ندارد. شاید شما قبلا آن را گرفته باشید . بدن درد،از دست دادن حس چشایی و بویایی،تب و تست مثبت کرونا. شاید فکر می کردید کرونا تمام شده است یا شاید فکر می کردید مانند آبله مرغان است – اگر یک بار به آن مبتلا شده باشید، برای همیشه مصون هستید و می توانید نگرانی های خود را برای همیشه کنار بگذارید. متاسفانه اینطور نیست. شما می توانید بیش از یک بار به کرونا مبتلا شوید. در واقع بسیاری از اوقات.

آیا می توانید چندین بار به کرونا مبتلا شوید؟

ممکن است تعجب کنید که چند بار می توانید به COVID-19 مبتلا شوید. محدودیت وجود ندارد.

به این ترتیب فکر کنید: تعداد مشخصی از تعداد سرماخوردگی که می توانید در طول زندگی خود داشته باشید وجود ندارد. نمی‌توانم بگویم: «در طول زندگی‌ام ۱۰ بار سرما خورده‌ام. دکتر داگال توضیح می دهد که هیچ راهی وجود ندارد که ۱۱ بار آن را دریافت نکنم. در مورد کووید-۱۹ هم همینطور است. اگر در معرض نوع جدیدی قرار بگیرید، خطر عفونت مجدد همیشه وجود دارد.

دلیل آن این است که در حالی که برخی از ویروس ها مانند آبله مرغان در طول زمان نسبتاً ثابت می مانند، ویروس COVID-19 بیشتر شبیه ویروس آنفولانزا است. این استاد حفظ خود و جهش است.

پس از اینکه بدن شما با موفقیت با یک نوع کووید-۱۹ مبارزه کرد یا واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرد، سیستم ایمنی شما می‌تواند ویروس مزاحم را هنگامی که می‌خواهد برگردد، تشخیص دهد. این ویروس را مانند یک جسارت کننده در حال گشت زنی برای یک کلوپ قایق دردسرساز از بین می برد.وقتی ویروس کووید-۱۹ جهش می‌یابد، اینگونه است. خود را به اندازه‌ای تغییر می‌دهد که توسط دفاع‌های بدن شما بدون شناسایی لغزش کند.

اگر واکسینه شده اید و تمام اقدامات ایمنی توصیه شده را رعایت می کنید، دکتر داگال می گوید خطر عفونت مجدد شما کمتر است. و خوشبختانه، اگر دوباره به COVID-19 مبتلا شوید، احتمالاً شدت آن کمتر خواهد بود. اما ما باید توجه داشته باشیم که آلوده شدن به شما در مقابل انواع دیگر مصونیت نمی دهد. شما نمی توانید روی آن سرمایه گذاری کنید،» او اضافه می کند.

مصونیت از کووید پس از عفونت چقدر طول می کشد؟

تحقیقات در مورد اینکه چه زمانی می‌توانید مجدداً به کرونا مبتلا شوید، متفاوت است. برخی از مطالعات نشان داده اند که پس از آلوده شدن به کووید-۱۹، ممکن است به مدت ۱۰ ماه یا بیشتر از عفونت مجدد در امان باشید. برخی دیگر می گویند که مصونیت پس از بهبودی از کووید-۱۹ تنها چند هفته طول می کشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) می‌گوید تحقیقات برای درک بهتر اینکه چقدر افراد می‌توانند مجدداً مبتلا شوند، ادامه دارد.

خبر خوب این است که اگر مجدداً به کووید-۱۹ مبتلا شوید، احتمالاً شدت آن کمتر از اولین بار است.

دکتر می‌گوید: «ما می‌بینیم که در افرادی که ایمنی خوب و قوی دارند – افرادی که قبلاً آلوده شده‌اند و/یا واکسینه شده‌اند و سیستم ایمنی قوی دارند – شدت بیماری آنها از عفونت مجدد کرونا بسیار کم است. داگال می گوید.

با این حال، افرادی که به دلیل بیماری مزمن، دارو یا سایر عوامل، سیستم ایمنی ضعیفی دارند، ممکن است همچنان در معرض خطر بیشتری برای عفونت‌های جدی‌تر باشند، حتی در دور دوم یا سوم. محافظت در برابر عفونت مجدد

احتمال داره چند بار کرونا بگیریم؟

ابهیجیت دوگال، پزشک متخصص مراقبت های ویژه، می گوید:

«نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که ویروس ها بسیار هوشمند هستند. “ساختار ویروس COVID-19 تغییر می کند، و می تواند به اندازه ای تغییر کند که سیستم ایمنی بدن ما قادر به تشخیص ویروس به عنوان چیزی که در گذشته در معرض آن بوده است، نباشد. شانس شما برای عفونت مجدد COVID-19 زمانی افزایش می یابد که ویروس آنقدر تغییر کند که بدن شما آن را به خاطر نیاورد.

با پایان یافتن همه‌گیری COVID-19، عفونت مجدد در حال تبدیل شدن به یک هنجار جدید است و مردم بارها و بارها به ویروس مبتلا می‌شوند. ما با دکتر داگال در مورد اینکه چند بار می توانید به کووید-۱۹ مبتلا شوید و چرا عفونت مجدد اتفاق می افتد صحبت کردیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله “بیماری کبد چرب چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

احتمال داره چند بار کرونا بگیریم؟

دکتر داگال می‌گوید: «متغیرهای زیادی وجود دارند که در شانس ابتلای مجدد به کووید-۱۹ نقش دارند. قرار گرفتن در معرض کرونا قبلی. وضعیت واکسیناسیون شما اقدامات پیشگیرانه ای که برای محافظت از خود انجام می دهید. روش هایی که خود ویروس در طول زمان در حال تغییر است. همه اینها در خطر عفونت شما نقش دارد.»

ایمن نگه داشتن خود از ابتلای مجدد به COVID-19 به معنای هوشیار ماندن در مورد اقدامات احتیاطی در برابر انتقال ویروس است. دکتر دوگال می‌گوید واکسن کووید-۱۹، علاوه بر اقداماتی مانند شستن دست‌ها، پوشیدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و حفظ فاصله از افراد بیمار، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش خطر ابتلا به کرونا است.

یک بار ابتلا به کووید-۱۹ به شما ایمنی پایدار در برابر عفونت آینده نمی دهد. تا زمانی که ویروس به جهش خود ادامه می دهد، انواع جدیدی ظاهر می شوند که می توانند به طور مخفیانه از روی سیستم ایمنی بدن شما عبور کنند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.