آیا روغن خراطین عوارض داره؟ حساسیت ها و عوارض احتمالی

آیا روغن خراطین عوارض داره؟ پاسخ این سوال و معرفی کوتاهی از روغن خراطین را در این متن برایتان آورده ایم. روغن خراطین که از خشک کردن نوعی کرم خاکی و ترکیب عصاره آن با روغن زیتون و روغن کنجد بدست می آید، به عنوان یک ماده طبیعی برای حجم دادن به عضلات بدن و از بین بردن چین و چروک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص بی شماری برای روغن خراطین ذکر شده است و کاربردهای بسیاری دارد؛ اما هر ماده طبیعی یا شیمیایی، در کنار مزایایی که دارد ممکن است دارای عوارض و مضراتی برای بدن باشد. اگر این سوال برای شما هم پیش آمده که آیا روغن خراطین عوارض داره؟ و یا مضرات روغن خراطین چیست؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را به دست آورید.

آیا روغن خراطین عوارض داره

آیا روغن خراطین عوارض داره؟

روغن خراطین که عصاره یک نوع کرم خاکی است برای التیام زخم ها، از بین بردن درد های مفصلی، برجسته کردن عضلات بدن، سفت کردن سینه، باسن، افزایش سایز آلت تناسلی، از بین بردن چین و چروک پوستی و بهبود جریان گردش خون در بافت های بدن استفاده می شود؛ اما استفاده از آن باید حتما تحت نظر افراد متخصص انجام شود.

روغن خراطین اصل معمولاً دارای هیچ گونه عوارض و مضراتی برای فرد استفاده کننده نیست. دقت داشته باشید چون روغن خراطین اصل کمتر در بازار پیدا می شود بهتر است از فروشگاه های معتبر این ماده طبیعی را تهیه کنید تا عوارض استفاده از آن دامن گیر شما نشود.

روغن هایی که تقلبی هستند مواد نگهدارنده دارند و به مرور زمان استفاده از آن ها باعث می شود تا فرد دچار التهابات پوستی، خارش و آکنه های پوستی شود. از مضرات روغن خراطین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

به وجود آمدن جوش های قرمز رنگ روی پوست و التهاب و خارش

توصیه می شود قبل از استعمال روغن خراطین روی پوست قسمت های حساس بدن، روی یک قسمت از پوست مانند پوست آرنج که در معرض دید نیست و پوست ضخیمی دارد این روغن را استفاده کنید. اگر پس از یک ساعت هیچ گونه علائمی دال بر سوزش، خارش و جوش پوستی مشاهده نکردید، می توانید با احتیاط بر روی قسمت های دیگر بدن نیز از روغن خراطین را استفاده کنید.

استفاده از روغن خراطین برای افرادی که طبع گرم دارند مناسب نیست.

معمولاً به دلیل وجود سلول های ایبونوستازین که در بدن کرم ایزینیا فتیدا وجود دارد، افرادی که طبع گرم دارند هنگامی که از این روغن استفاده می کنند دچار خارش پوستی می شوند.

حساسیت های پوستی

اگر روغن خراطین استفاده شده بی کیفیت و تقلبی باشد، می تواند عوارضی مانند خارش های پوستی، حساسیت های پوستی و اگزما ایجاد کند.

مضرات روغن خراطین

عوارض روغن خراطین

روغن خراطین تاثیر بسزایی در افزایش حجم و سایز اندام های مختلف بدن مانند اندام تناسلی مردان دارد و موجب ترمیم و بهبود رشد مو ها می شود. از بین بردن چین و چروک و خطوط اخم و لبخند روی پوست صورت و … نیز از دیگر خواص این روغن است.

بانوان نیز می توانند از این روغن برای سفت کردن و برجسته کردن برخی از قسمت های بدن مانند گونه، لب، سینه و باسن استفاده کنند. با توجه به خصوصیاتی که برای روغن خراطین گفته می ‌شود، ممکن است استفاده نادرست از آن در قسمت هایی از بدن که جریان خون بالایی دارند و با خون ارتباط مستقیم دارند باعث بروز زخم های پوستی و خارش و التهاب شدید شود؛ بنابراین می توان از عوارض روغن خراطین به بروز حساسیت های پوستی، قرمز شدن محلی که با روغن در تماس بوده اشاره کرد.

یکی دیگر از مضرات روغن خراطین ماساژ اشتباه پوست بدن است. اگر به میزان زیادی این روغن روی پوست بدن ماساژ داده شود، ممکن است اندام های بدن را دچار مشکلاتی نماید. به عنوان نمونه اگر اندام تناسلی مردان با روغن خراطین بیش از حد ماساژ داده شود، موجب آسیب رساندن به آن شود.

میزان استفاده و مدتی که باید از روغن خراطین استفاده شود، باید زیر نظر افراد متخصص معین شود. چرا که استفاده بی رویه از هر محصولی چه طبیعی باشد، چه مصنوعی دارای مضرات زیادی است.

در پایان ذکر این نکته لازم است که برای جلوگیری از مضرات روغن خراطین و یا هر ماده طبیعی دیگری بهتر است انواع اصلی آن استفاده کنید. روغن خراطین اصل دارای ویژگی هایی است که انواع تقلبی آن ها این ویژگی را ندارند. برای خرید روغن خراطین اصل میتوانید به فروشگاه بکرینا https://bekrina.com/product/earthworm-oil مراجعه کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.