آیا به پوست چرب هم میتوان روغن زد؟

آیا پوست شما چرب و مختلط است؟ آیا می خواهید درخشش را برگردانید اما چربی را نه. پوست چرب با آکنه و جوش ها مشخص می شود. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از روغن ها برای پوست چرب استفاده کنید. روغن‌هایی مانند روغن‌های ضروری که دارای امتیاز کمدوژنیک بسیار پایین هستند، بهترین گزینه برای استفاده در پوست‌های چرب هستند. چندین روغن ضروری می توانند پوست شما را از آکنه، التهاب و عفونت نجات دهند.

اگر پوست چرب دارید، آخرین چیزی که فکر می کنید می خواهید روی صورت خود بمالید، چربی بیشتر است. اما در واقع، روغن های صورت ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که پزشک برای پوست شما سفارش کرده است.

دکتر  S. Manjula Jegasothy موسس موسسه پوست میامی، می گوید:

محصولات “بدون روغن” نسخه استاندارد برای انواع پوست چرب بود، اما روغن های صورت امروزی راه زیادی را در پیچیدگی فرمولاسیون پیموده اند.  می‌افزاید: «در واقع، بسیاری از شرکت‌های داروخانه‌های بزرگ، روغن‌هایی را فرمول‌بندی کرده‌اند که هم هدفی را دنبال می‌کنند و هم در پوست‌های چرب احساس خوبی دارند.»

روغن‌های صورت همچنین می‌توانند به تعادل پوست شما کمک کنند، که برای متعادل کردن طبیعی چربی و جوش‌هایی که این نوع پوست بیشتر مستعد آن هستند، حیاتی است.

 آیا به پوست چرب هم میتوان روغن زد؟

فواید روغن های ضروری برای پوست های چرب

روغن های ضروری می توانند به کاهش عفونت ناشی از آکنه و جوش کمک کنند. علاوه بر این، آنها می توانند به کاهش التهاب و قرمزی کمک کنند.

جوش‌های سر سفید و سرسیاه که از سلول‌های مرده پوست و عفونت‌های باکتریایی به وجود می‌آیند، بنابراین این روغن‌های ضروری برای پوست‌های چرب آنها را به حداقل می‌رساند.

چه روغن هایی برای پوست چرب مفید است؟

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک روغن سبک وزن است که در مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. مرطوب کننده است اما منافذ را مسدود نمی کند. برای افراد با هر نوع پوستی قابل استفاده است. روغن جوجوبا همچنین برای مخلوط کردن با روغن هایی مانند روغن درخت چای، روغن اسطوخودوس و حتی اسانس پرتقال استفاده می شود. برای استفاده از این روغن برای پوست های چرب، کافی است چند قطره از آن را مصرف کنید و شب ها روی پوست چرب ماساژ دهید. اسکی را درخشان می کند و جای زخم ها را محو می کند.

 روغن درخت چای

این یکی از اسانس های پر استفاده برای درمان آکنه و درمان علائم است. روغن درخت چای تقریباً در هر محصول مراقبت از پوست که برای درمان آکنه و جوش استفاده می شود، استفاده می شود. فقط می‌توانید چند قطره اسانس درخت چای را بردارید و آن را با یک قاشق چای‌خوری آب مخلوط کنید، سپس با استفاده از یک پد پنبه‌ای روی تمام صورت یا فقط روی جوش‌ها در شب بمالید. اسانس آن آکنه را درمان می کند و باکتری های مسئول آکنه را از بین می برد.

اسانس اسطوخودوس برای پوست چرب

این روغن در طبیعت کمی خشک‌کننده است اما وقتی با مقداری روغن جوجوبا مخلوط شود. می تواند یک راه حل عالی برای پوست های چرب تا مختلط باشد. می توانید با استفاده از روغن اسطوخودوس پوست را ماساژ دهید و باعث درخشندگی پوست می شود. آثار آرایش را از بین می برد تا پوستی شفاف و جیر جیر به شما بدهد. اسانس شمعدانی

این روغن برای درمان اسکار آکنه مفید است و همچنین یک روغن ضروری است که آکنه و تولید سبوم را هدف قرار می دهد. این روغن سرشار از خواص ضد عفونی کننده است. همچنین پوست را سفت می کند و گردش خون سالم را تقویت می کند.

 روغن یلانگ یلانگ

این روغن غیر کودوژنیک است که برای درخشش پوست چرب اما نه چرب مفید است. به طور موثر رطوبت را حفظ می کند و با آکنه مبارزه می کند. برای افرادی که پوست های چرب و مختلط دارند خوب است. برای استفاده از این روغن ضروری برای پوست های چرب، کافی است آن را با روغن زیتون یا روغن هسته انگور مخلوط کنید سپس روی پوست ماساژ دهید.

اسانس پاتچولی

این اسانس سرشار از خواص ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد قارچی است که می تواند پوست شما را شفاف و بدون چربی کند. خواص قابض این اسانس به شفاف‌تر و محکم‌تر شدن رنگ پوست کمک می‌کند. می توان آن را با رقیق کردن با مقداری آب یا روغن زیتون استفاده کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

روغن لیمو

روغن لیمو از پوست لیمو استخراج می شود و همچنین به عنوان روغن تقویت کننده پوست استفاده می شود. باعث سفت و سفت شدن پوست می شود. همچنین روغن خوبی برای باز کردن منافذ پوست و منافذ بزرگ پوست چرب است.

اسانس رزماری

این روغن برای پوست های چرب و مستعد آکنه مفید است. خاصیت قابض طبیعی دارد. می توان آن را هر روز یک بار در روز استفاده کرد و پوست تحریک شده را شفاف نگه داشت. روغن رزماری با اثر ضد باکتریایی خود به درمان آکنه و جوش کمک می کند. پوست را خشک نمی کند اما اگر آن را با کمی روغن جوجوبا مخلوط کنید خوب می شود.

روغن عرعر برای پوست چرب

روغن عرعر برای داشتن پوستی صاف و بدون التهاب مناسب است. این یک پاک کننده طبیعی پوست است که از شر چربی های ته نشین شده در منافذ عمیق پوست خلاص می شود. پوست را سم زدایی می کند و همچنین به پیشگیری و درمان آکنه کمک می کند. یکی از بهترین اسانس ها برای پوست های چرب و مستعد آکنه است.

 روغن بابونه

روغنی عالی برای تسکین پوست ملتهب و شفاف کردن رنگ پوست است. این روغن تسکین دهنده ای است که لکه های پوستی و خارش را برطرف می کند. می تواند به عنوان یک محصول ضد التهابی برای پوست های حساس عمل کند.

بنابراین، اینها بهترین روغن های ضروری برای مراقبت از پوست چرب شما هستند. کدام اسانس را برای پوست چرب خود دوست دارید؟

چه روغن هایی برای پوست چرب مفید است؟

نحوه استفاده از روغن ها برای پوست چرب

 روغن‌های صورت که روی پوست باقی می‌مانند بهتر است در شب برای انواع پوست‌های چرب بعد از پاک‌سازی استفاده شوند تا به پوست شما اجازه دهند مواد تشکیل دهنده را جذب کند، هیدراته شود و فیزیولوژی خود را در هنگام خواب متعادل کند. دستورالعمل های روی بطری را دنبال کنید – اکثر آنها استفاده از دو تا سه قطره را توصیه می کنند. زیاد به نظر نمی رسد، اما مقدار کمی با روغن های صورت بسیار زیاد است.

 Jegasothy دکتر توصیه می‌کند قبل از استفاده از روغن صورت خود را آزمایش کنید و آن را به مدت یک روز کامل روی قسمت کوچکی از صورت بمالید تا مطمئن شوید که چربی را افزایش نمی‌دهد یا منافذ را مسدود نمی‌کند. آزمایش به ویژه هنگام استفاده از محصولی که دارای روغن‌های ضروری است مهم است، زیرا در واقع می‌توانند پوست را تحریک کنند .

اگر آمادگی کامل را ندارید، یک روغن پاک کننده را امتحان کنید. اینها روی صورت خشک ماساژ داده می شوند و سپس کاملاً شسته می شوند و به طور کلی برای انواع پوست های چرب بی خطر هستند زیرا روی پوست باقی نمی مانند. حتی چرب‌ترین چهره‌ها هم بدون هیچ مشکلی با آنها خوب رفتار می‌کنند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.