آیا آلرژی مادر روي جنین تاثیرگذار است؟

آیا آلرژی مادر روي جنین تاثیرگذار است؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”آیا آلرژی مادر روي جنین تاثیرگذار است؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

برخی از خانم ها در دوران بارداری دچار آلرژی بهاری می شوند که با علائمی مانند گرفتگی و آبریزش بینی ، سرفه و سردرد همراه است.

آلرژی بهاری در بارداری و آنچه باید بدانید

کاملا طبیعی است که بدن با تغییر فصل با مشکلاتی روبرو شود اما نباید نگران آن باشید . واکنش بیش از حد بدن شما را آلرژی می نامند . آلرژی در فصل بهار برای خانم های باردار ممکن است که سختی و مشکلات زیادی را ایجاد کند . در این قسمت  با علائم ، نشانه ها و راه حل های این مشکل آشنا خواهید شد.

چه چیزی باعث آلرژی بهاری در دوران بارداری می شود ؟

ممکن است که با فرا رسیدن فصل بهار و باردار بودن ، ناگهان دچار عطسه یا حالتی مثل خس خس سینه شوید ، بدون این که علت آن را بدانید . بارداری علت این مشکل شما نیست ، بلکه آلرژی قبل از بارداری به این دوران هم سرایت کرده است . بیشتر افراد بخاطر ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی به این مشکل دچار می شوند و سابقه آلرژی احتمال ابتلا به آن را در آینده نیز بالا می برد.

 

برخی از علائم آلرژی در دوران بارداری

علائم آلرژی در دوران بارداری مانند دوران غیر بارداری است اما برخورد با آن را راحت تر نمی کند. علائم اصلی آن می تواند شامل موارد زیر باشد :

گرفتگی بینی
سرفه
خس خس سینه
سردرد
عطسه
خارش و آبریزش بینی
خارش گلو
خارش گوش
قرمزی
آبریزش بینی در بارداری

علائم نرمال در بارداری و تفاوت آن ها با آلرژی

بارداری می تواند تغییرات زیادی را در بدن شما ایجاد کند ، این تغییرات می تواند به طور مثال ؛ باعث گرفتگی بینی شود که بسیاری از خانم ها، آن را با آلرژی اشتباه می گیرند. در این قسمت سرنخ هایی را به شما می دهیم که از طریق آن ها بتوانید تفاوت این دو را بهتر متوجه شوید.

آلرژی ها معمولا با علائمی که بالاتر ذکر کردیم ، روبرو هستند و با عفونت های تنفسی متفاوت هستند، زیرا هیچ گونه تب یا احساس مریضی را ایجاد نمی کنند اما گاهی اوقات در دوران بارداری خطر ابتلا به گرفتگی رگ های خونی یا مایعات در سینوس ها بالا می رود و علت آن هم تجمع مایعات در بدن در دوران بارداری می باشد و در نتیجه می تواند مشکلاتی مثل گرفتگی بینی را ایجاد کند اما آلرژی ها کمی متفاوت هستند و علائم آن ها با عطسه و قرمزی چشم بیش از همه همراه است.

 

تست آلرژی در دوران بارداری

 

تست پوست معمولا توسط پزشک انجام می شود اما معمولا این کار را در دوران بارداری انجام نمی دهند که علت آن هم افزایش احتمال بدتر شدن این وضعیت می باشد . در این شرایط پزشک از شما تست خون می گیرد . اگر با تنگی نفس یا علائم آسم روبرو هستید ، احتمالا به آزمایش های مربوط به بیماری های تنفسی نیاز خواهید داشتت.

 

آیا آلرژی بارداری روی جنین تاثیرگزار است ؟

 

عموما آلرژی بارداری چیزی نیست که بخواهید بابت آن نگران باشید . آلرژی ها در بین افراد بسیار رایج هستند و علت آن هم واکنش غیر عادی سیستم ایمنی بدن شما به یک عامل خارجی مثل پروتئین می باشد . این آلرژی ها هیچ اثر مخرب و مضری برای جنین یا نوزاد ندارند.

تاثیر آلرژی روی جنین

چگونه آلرژی ها را در دوران بارداری درمان کنیم ؟

اگر مدام با آبریزش یا گرفتگی بینی در دوران بارداری مواجه هستید ، می توانید از داروهایی مثل آنتی هیستامین ، دیفن هیدرامین ، لوراتادین و سرتیریزین استفاده کنید که گزینه های امنی برای این دوران هستند . بنادریل نیز به همین دسته از داروها مربوط می شود.

آمپول های مخصوص آلرژی نیز می تواند واکنش های سیستم ایمنی شما را تا حد زیادی بکاهند . مصرف هرگونه دارو را از قبل با پزشک متخصص خود در میان بگذارید.

اگر استفاده از دارو برای شما ممنوع شده است و مایل به استفاده از راه و روش های خانگی هستید، نکات زیر را به کار ببرید.

هر زمان که از بیرون به منزل آمدید ، سریعا لباس خود را عوض کنید . لباس شما در بیرون از منزل سرشار از آلرژن ها می شوند ، پس در سریع ترین زمان ممکن آن را عوض کنید تا عامل مخربی برای تنفس شما نباشند.

هر زمان که به خانه آمدید ، دوش بگیرید و موهای خود را بشویید . پوست و موی شما به شدت آلرژن ها را به خود جذب می کنند و شستن آن ها می تواند به خوبی آن ها را بزداید.

خانه را مدام گردگیری کرده و جاروبرقی بکشید . شاید این آخرین کاری باشد که به ذهنتان می رسد اما انجام آن تا حد زیادی در از بین بردن آلرژن ها و گرد و غبار موثر است.

تعداد دفعات بیرون رفتن خود را بکاهید . قطعا در بیرون از منزل شما تعداد آلرژن ها زیاد هستند ، پس تا جایی که می توانید کم تر بیرون بروید.

منبع،نمناک

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.