درمان های طبیعی و خانگی برای فیبروم رحم

فیبروم های رحمی رشد غیرطبیعی هستند که از بافت عضلانی در رحم ایجاد می شوند. تا سن ۴۵ سالگی، تخمین زده می شود که حدود ۷۰ درصد از زنان حداقل یکبار به فیبروم رحمی مبتلا می شوند. اندازه فیبروم های رحمی می تواند از ابعاد میکروسکوپی تا چندین اینچ متفاوت باشد. ممکن است یک رشد فیبروم یا چندین رشد داشته باشید. اگر مشکوک به فیبروم هستید، باید برای تشخیص و گزینه های درمانی با متخصص زنان مشورت کنید.

علت فیبروم

علت دقیق فیبروم رحم ناشناخته است. سطوح بالای هورمون های استروژن و پروژسترون ممکن است رشد فیبروم های رحمی را تحریک کند. فیبروم ها در دوران بارداری بزرگتر می شوند، زیرا این سطح هورمون ها افزایش می یابد، و در طول یائسگی کاهش می یابد، زیرا سطح هورمون ها کاهش می یابد.

در صورت مشکوک بودن به بیماری از جمله فیبروم رحم، همیشه با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. خود درمانی و اجتناب یا به تعویق انداختن مراقبت های استاندارد می تواند عواقب جدی داشته باشد. به همین ترتیب، اگر در حال حاضر تحت درمان استاندارد پزشکی برای فیبروم هستید، قبل از امتحان هر راه حل طبیعی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

علائم فیبروم رحمی

در حالی که بیشتر فیبروم‌های رحم کوچک هستند و علائمی ایجاد نمی‌کنند، فیبروم‌های بزرگتر احتمال بیشتری دارد که علائم ایجاد کنند. برخی از مسائل رایج عبارتند از:

پریودهای سنگین یا دردناک
خونریزی بین پریودها
احساس پری در قسمت پایین شکم
فشار یا درد لگن
یبوست
نیاز مکرر به ادرار کردن
درد هنگام رابطه جنسی
درد پایین کمر
مشکلات باروری (مانند ناباروری، سقط جنین متعدد یا زایمان زودرس)

درمان خانگی فیبروم رحم

درمان خانگی فیبروم رحم

درمان‌های طبیعی زیر برای برخی افراد در کاهش فیبروم و درمان علائم مؤثر است. سودمندی آنها تا حدی به شدت وضعیت شما بستگی دارد. همیشه قبل از امتحان هر درمانی با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.

 رژیم غذایی برای درمان فیبروم

رژیم غذایی و تغذیه ممکن است در فیبروم رحمی شما نقش داشته باشد. به طور خاص، افرادی که بیشتر گوشت قرمز می خورند، بیشتر در معرض فیبروم هستند. رژیم غذایی کم میوه و سبزیجات نیز این خطر را افزایش می دهد.

این مطالعه نشان می دهد که رژیم های غذایی سرشار از موارد زیر ممکن است برای جلوگیری یا کند کردن رشد فیبروم مفید باشد:

مصرف ماهی (به خصوص ماهی های روغنی مانند سالمون و خال مخالی)
گوشت بدون چربی (مانند مرغ و بوقلمون)
سبزیجات سبز
حبوبات
میوه های خانواده مرکبات
چای سبز

این مطلب هم میتواند برای شما مفید باشد:نشانه های هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

خوردن غذاهای حاوی ویتامین D ،جز درمان خانگی فیبروم است

ممکن است یک مزیت محافظتی داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد کسانی که کمبود ویتامین D داشتند، بزرگترین فیبروم‌ها را داشتند. ویتامین D را می‌توان در ماهی‌هایی مانند ماهی تن و سالمون و همچنین غذاهای غنی‌شده مانند شیر و غلات یافت.

مدیریت وزن

افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر در معرض خطر فیبروم هستند. یک مطالعه نشان داد که افرادی با درصد چربی بدن بیش از ۳۰ درصد در معرض خطر بیشتری هستند. دیگری اشاره کرد که احتمال ابتلا به فیبروم در بیماران چاق دو تا سه برابر بیشتر است.با حفظ وزن مناسب از طریق یک رژیم غذایی مغذی و ورزش، ممکن است بتوانید خطر ابتلا به فیبروم رحم را کاهش دهید.

داروی گیاهی

رایج ترین طب سنتی چینی برای فیبروم رحم، گوی ژی فو لینگ تانگ، ترکیبی از گیاهان است که نشان داده شده است که در درمان دردهای قاعدگی، چه به تنهایی یا با یک درمان استاندارد برای فیبروم، موثر است.

به طور مشابه، طب سنتی نیز ممکن است از گیاهان برای کمک به درمان فیبروم‌ها از طریق تأثیر آن‌ها بر روی هورمون‌های جنسی مانند Paeonia lactiflora (گل صد تومانی)، Poria cocos (قارچ پوریا)، agnus castus (توت درخت عفیف)، Actaea racemosa (کوهوش سیاه)،این گیاهان در بین دیگر گیاهان بیشتر برای درمان فیبروم استفاده میشوند.

چای سبز هم جز درمان خانگی فیبروم است

نوشیدن چای سبز می تواند به خلاص شدن از شر فیبروم یا مدیریت علائم آن کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که فلاوانول EGCG موجود در چای سبز، اندازه فیبروم های رحمی را کاهش می دهد و علائم کم خونی و از دست دادن خون را بهبود می بخشد.

طب سوزنی

برای افرادی که در ایالات متحده از داروهای طبیعی برای درمان فیبروم استفاده می کنند، حدود ۱۶٪ طب سوزنی را برای علائم امتحان می کنند. در حالی که مطالعات نشان می دهد که می تواند به دردهای قاعدگی و خونریزی کمک کند، هنوز شواهدی در مورد تأثیر آن بر فیبروم وجود ندارد. کسانی که آن را امتحان می کنند ممکن است آن را در ترکیب با سایر داروهای طبیعی و درمان های پزشکی استاندارد مفید بدانند.

درمان های پزشکی فیبروم رحم

اکثر افراد مبتلا به فیبروم علائمی ندارند. در این موارد، نیازی به درمان نیست، اگرچه ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما آن‌ها را کنترل می‌کند تا مطمئن شود که تغییر نمی‌کنند. اگر فیبروم ها بزرگتر شوند یا شروع به ایجاد علائم کنند، پزشک ممکن است استفاده از داروها یا احتمالاً جراحی را پیشنهاد کند.

رایج ترین دارو برای فیبروم ها آگونیست هورمون آزاد کننده گنادوتروپین (GnRH) است. این دارو می تواند تولید هورمون را مسدود کند و فیبروم ها را کوچک کند و علائمی مانند خونریزی شدید و درد را تسکین دهد. معمولاً کمتر از شش ماه مصرف می شود زیرا در صورت مصرف طولانی تر می تواند تراکم استخوان را کاهش دهد.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است پروژستین ها را نیز پیشنهاد کند، که می تواند به کنترل خونریزی کمک کند اما ممکن است اندازه فیبروم ها را کاهش ندهد. سایر داروها عبارتند از میفپریستون، رالوکسیفن، دانازول یا ترانگزامیک اسید.

درمان خانگی فیبروم رحم

اگر علائم شما شدید باشد یا فیبروم های شما بیش از حد بزرگ شوند، گزینه های جراحی نیز در دسترس هستند. یکی از گزینه‌ها، میومکتومی، اجازه می‌دهد تا فیبروم‌ها برداشته شوند در حالی که نواحی سالم رحم در جای خود باقی می‌مانند.

اکثر افرادی که میومکتومی می کنند هنوز هم می توانند باردار شوند و زایمان کنند. با این حال، فیبروم های جدید هنوز هم می توانند رشد کنند و حدود یک چهارم بیماران چندین سال بعد به هیسترکتومی نیاز خواهند داشت.

در هیسترکتومی، رحم در حین جراحی برداشته می شود. این تنها راه حل دائمی برای خلاص شدن از شر فیبروم است، اما تنها در صورتی انجام می شود که نمی خواهید در آینده باردار شوید، زیرا پس از برداشتن رحم نمی توانید این کار را انجام دهید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.