آنچه زنان ۱۰۰ سال پیش برای آرایش استفاده می کردند

آنچه زنان ۱۰۰ سال پیش برای آرایش استفاده می کردند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”آنچه زنان ۱۰۰ سال پیش برای آرایش استفاده می کردند” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

متاسفانه امروزه استفاده از لوازم آرایشی امری بسیار رایج در جهان و به تبع آن در ایران شده است.وسایل آرایشی که ممکن است کیفیت پایینی هم داشته باشند و حتی در آنها موادی به کار رفته باشد که برای پوست مضر است و زیبایی اش را به خطر می اندازد.جالب است بدانید که در گذشته از چه وسایل آرایشی استفاده می شده است در این مقاله با ما همراه باشید.

آب لیمو

در طول دوره الیزابت ، عصر ویکتوریا و تا دهه ۱۹۰۰ ، رنگ روشن پوست نشانه زندگی ثروتمند بود ، در حالی که پوست برنزه و تیره نشانه زندگی در طبقه پایین تر بود ، بنابراین زنان اقداماتی میکردند که رنگ پوست آنها روشن شود.

به گفته شارا استرند ، آرایشگر شهر نیویورک که دارای خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بر پایه مواد معدنی است ، آب لیمو بسیار محبوب بود. زنان از این ماده به همراه سایر مواد مقوی مانند سرکه و گلیسیرین برای روشن شدن پوست و همچنین از بین بردن آفتاب سوختگی استفاده می کردند.

از لیمو امروزه نیز برای روشن شدن پوست استفاده می شود ، اما متاسفانه وسایل آرایشی امروزه ، عناصری مانند سرب هم دارد که خطر آفرین است.

وازلین

وازلین چه مشکلی را حل نمی کند؟ شما می توانید از این ژل (یا “ژله شگفت انگیز” ، همانطور که اولین بار در سال ۱۸۶۵ ثبت اختراع شد) برای صاف شدن پوست ، تسکین لب های شکاف خورده ، پاک کردن آرایش ، محافظت از بریدگی و سوختگی و حتی پاک کردن لکه های آرایش از لباس استفاده کنید.

در گذشته از وازلین برای داشتن آرایشی خوب استفاده میکردند.

حشرات خرد شده

بله ، درست خواندید. رژ لب در اوایل دهه ۱۹۱۰ محبوب شد ، زمانی که رهبران جنبش حمایت از حق انتخاب مانند الیزابت کدی استنتون و شارلوت پرکینز گیلمن ، در تجمعات شروع به استفاده از رژ لب کردند و آن را با رهایی زنان مرتبط دانست.

اشلی میلر ، متخصص آرایش و مد لباس و سردبیر Flea Market Insiders می گوید:

“ماده اصلی رژ قرمز رنگ ، كارمین بود كه از حشرات حلزونی ساخته می شود” ، بنابراین كارمین اساساً خون شپش های خرد شده است ، که نفرت انگیز به نظر می رسد اما امروزه همچنان به عنوان ماده آرایشی استفاده می شود. “

به گفته میلر ، نمونه های اولیه رژ لب در دهه ۱۹۰۰ از روغن کرچک ، چربی گوزن ، موم و البته کارمین ساخته می شد.

حنا

زنان در دهه های بسیار قبل از حنا ، رنگ تهیه شده از گیاه حنا که در شمال آفریقا ، غرب و جنوب آسیا و استرالیا تهیه شده بود ، برای رنگ مو و هنر روی بدن استفاده می کردند. در طول دوره ادواردین ، ​​زنان از طریق مسواک حنا به موهای خود می زدند تا به سایه های مختلف رنگ قرمز برسند.

در سال ۱۹۱۴ ، Vogue مقاله ای در مورد زنان ترک با استفاده از حنا برای ترسیم چشم هایشان ارائه داد و “کشف” (که زنان خارج از ایالات متحده آمریکا قرن ها در مورد آن اطلاع داشتند) باعث ایجاد سایه چشم تجاری شد که توسط شرکت Max Factor فروخته شد .

قبل از دهه ۱۹۲۰ ، اصطلاح “آرایش” برای بازیگران اختصاص داشت ، زیرا زنان معمولی بسیار کمتر از آرایش استفاده میکردند. با این وجود ، رژ در سراسر دهه ۱۹۱۰ بسیار محبوب بود.

تا اواخر دهه ، ایده رنگ پوست روشن حاکم بود ، اما نیشگون گرفتن گونه نیز یک روش مطلوب برای حفظ ظاهر جوانی و نشاط بود. مطمئناً شما نمی توانستید خیلی این کار را بکنید ، مبادا مردم فکر کنند شما چهره خود را نقاشی می کنید.

آنچه زنان 100 سال پیش برای آرایش استفاده می کردند
آنچه زنان ۱۰۰ سال پیش برای آرایش استفاده می کردند

گیاه بلادونا

بلادونا ، گیاهی که به آن  درخت کشنده نیز می گویند ، همیشه کشنده نیست. این ماده حاوی مواد شیمیایی است که می تواند عملکرد سیستم عصبی بدن را مسدود کند و از آن به عنوان آرام بخش و همچنین مسکن و در پماد های مختلف استفاده می شود. این قطره در قطره های چشمی است که برای دستیابی به گشادی مردمک چشم مورد استفاده قرار می گیرد ، اما باید توسط پزشک تجویز شود و خیلی عادی و معمولی استفاده نشود.

در دهه ۱۹۱۰ ، زنان به دنبال گشاد كردن مردمك چشم خود بودند ، اين عمل را مي توان در ايتاليا جستجو كرد. عصاره بلادونا ، atropa belladonna ، بسیار سمی است و استفاده طولانی مدت از آن می تواند منجر به تاری دید ، ضربان قلب سریع ، استفراغ ، توهم و سایر مواردی شود که نمی خواهید.

آب چغندر

لکه های چغندر می تواند آشپزخانه را مانند یک صحنه قتل جلوه دهد ، اما در دهه ۱۹۰۰استفاده از آن هدف دیگری داشت و همه چیز در مورد آرایش بود. این به عنوان نوعی رژگونه استفاده می شد ، زیرا جستجوی چیزهای واقعی نامناسب به نظر می رسید ، حداقل تا حدود سال ۱۹۱۴ ، زمانی که هلنا روبنشتاین ، الیزابت آردن و مکس فروشگاه های لوازم آرایشی را باز کردند ، و این صنعت را از نظر اجتماعی قابل قبول کرد. از آب چغندر برای رنگ زدن لب ها و به عنوان ماده ای برای رژ لب های اولیه نیز استفاده می شد.

گلاب

گلاب دارای سابقه طولانی است که برای درمان التهاب و تحریک و همچنین برای آبرسانی و سم زدایی استفاده می شود. امروزه این ماده هنوز یکی از مواد تشکیل دهنده تونرهای صورت ، مرطوب کننده ها و مواد پاک کننده آرایش است و در کتاب مارگارت میکسر در سال ۱۹۱۰ در مورد عادتهای زیبایی زنان ادواردی ، دستورالعمل تهیه یک ماسک صورت که شامل گلاب است نیز وجود دارد. همچنین می توانید گلاب را در دستورالعمل های  استفاده از لوسیون های صورت و کرم ها را پیدا کنید.

آنچه زنان 100 سال پیش برای آرایش استفاده می کردند
آنچه زنان ۱۰۰ سال پیش برای آرایش استفاده می کردند

موم

استفاده از موم برای از بین بردن موهای ناخواسته به مصر باستان برمی گردد ، اما زنان در اوایل دهه ۱۹۰۰ از انواع مختلف موم استفاده می کردند تا کارهای دیگری از شر موهای زائد انجام دهند.

در انواع معجونهای خانگی ، مانند آنچه در کتاب آشپزی دادلی و دستور العمل های خانگی و کتاب آشپزی دوم دادلی و سایر دستور العمل ها ، به ترتیب توسط جورجینا ، کنتس دادلی در سال ۱۹۰۹ و ۱۹۱۲ جمع آوری شده است ، وجود دارد. می توانید دستورالعمل هایی برای کرم  و لوسیون دست پیدا کنید که هر دو به موم نیاز دارند.

قبل از اینکه ریمل مژه و ابرو به عنوان یک وسایل آرایشی تبدیل شود ، زنان حتی دانه های موم داغ را به نوک مژه های خود می مالند تا بلندتر و پرتر به نظر برسند.تا صورت شان زیباتر و طبیعی تر باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.