آشنایی با ورزش تی آر ایکس TRX

آشنایی با ورزش تی آر ایکس TRX

به گزارش فارسیها به نقل از خراسان ، TRX مخفف عبارت Total Body Resistance Exercise و به معنی تمرینات استقامتی کل بدن است. امروزه ورزش TRX در بیشتر باشگاه ها ی ورزشی ایران انجام می شود و طرفداران بی شماری نیز دارد اما باز هم برای خیلی از افراد کاملا ناشناخته است. در حالی که تاریخچه آن به سال ۱۹۹۷ بر می گردد

در زمان استراحت سربازان بود که فرمانده نیروی دریایی رندی هتریک (آمریکایی) مبدع TRX اولین نسخه TRX را با استفاده از کمربند مشکی خود که از رشته جوجیستو گرفته بود، ابداع کرد.

چهار سال بعد یعنی سال ۲۰۰۱ رندی هتریک در رشته MBA از دانشگاه استنفورد دانش آموخته شد ، نیروی دریایی را ترک کرد و به ابداع کامل رشته TRXو حرکات آن پرداخت که خیلی زود نظر ورزشکاران حرفه ای را جلب کرد.

تاسیس رسمی TRX در سال ۲۰۰۴ بود و جالب است بدانید اولین مغازه فروش محصولات TRX صندوق عقب خودروی رندی در سن فرانسیسکو بود. بعد از تاسیس شرکت، اولین دوره آموزش مربیگری تمرینات TRX در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد.

طی تحقیقی دو ساله محققان حوزه ورزش متوجه شدند که TRX تمام شاخص های آمادگی جسمانی را دارد.

آشنایی با ورزش تی آر ایکس TRXچرا تی آر ایکس؟

شاید برای شما هم جالب باشد که چرا تی آر ایکس مورد توجه قرار گرفته است؟ در بیومکانیک بدن شش حرکت اصلی (هل دادن، کشیدن، خوابیدن، راه رفتن، نشستن و چرخیدن) وجود دارد که تمام حرکات دیگر براساس آن ها انجام می شود و یک عضو بسیار مهم وجود دارد به نام مفصل.

در تمرینات تی آر ایکس ۲۰۰۰ حرکت مختلف طراحی شده است که تمام حرکات تی آر ایکس بر اساس آن شش حرکت اصلی (push, pull, plank, rotate, lunge, squat) و با توجه به قرار گیری مفاصل است. طراحی حرکات بر اساس بیومکانیک باعث شده است تا بسیاری از فیزیوتراپ ها در اروپا از این رشته استفاده کنند.

نه تنها فیزیوتراپ ها بلکه افراد مبتدی ، کسانی که به صورت حرفه ای در ورزش های مختلف در حال فعالیت هستند و همچنین افرادی که دچار آسیب های عضلانی شده اند هم تمرینات این رشته را انجام می دهند. افراد مختلف می توانند با تنظیم شدت و سرعت حرکات و تنظیم بلندی و کوتاهی بندها، نوع تمرینات تی آر ایکس را با فیزیک و توان بدنی خود هماهنگ کنند.

صحبت درباره سیستم تمرینات معلق که توسط شرکت TRX طراحی شده است در چند خط قابل توصیف نیست. در بسیاری از افراد دیده شده است که در هر ورزشی که تمرینات به اشتباه انجام می شود، آسیب امکان پذیر است .

TRX دنیایی جدید از تناسب اندام و سلامتی را تعریف کرده است و برای دیدن نتایج باید فقط این ورزش را زیر نظر مربیان با تجربه و با دانش انجام داد.مهم نیست که در چه سنی هستید یا هدفتان چیست، کافی است به مربی خود بگویید به چه هدفی فکر می کنید. با برنامه ریزی دقیق و درست به هدفتان خواهید رسید.

امیدواریم از مقاله “آشنایی با ورزش تی آر ایکس TRX” استفاده کرده باشید. نظر خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.