آشنایی با خواص بسیار خوب میوه دراگون

میوه دراگون ، که به عنوان پیتایا یا گلابی توت فرنگی نیز شناخته می شود ، یک میوه گرمسیری است که به دلیل داشتن پوست سرخ و قرمز و درون شیرین و خال دار دانه ای معروف است. ظاهر منحصر به فرد آن و قدرتهای فوق العاده آن باعث محبوبیت اش در بین افراد شده است.خوشبختانه لازم نیست در مناطق گرمسیری زندگی کنید تا از مزایای فراوان آن لذت ببرید. در حقیقت ، می توانید آن را تازه یا منجمد در سوپر مارکت های سراسر جهان پیدا کنید.

خواص بسیار خوب میوه دراگون

۱- دارای مواد مغذی بالا

 کالری کمی دارد اما سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. همچنین حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی است.

در اینجا خلاصه ای از مواد مغذی اصلی در یک وعده فنجان (۲۲۷ گرم) :

کالری: ۱۳۶
پروتئین: ۳ گرم
چربی: ۰ گرم
کربوهیدرات: ۲۹ گرم
فیبر: ۷ گرم
آهن: ۸ of از RDI
منیزیم: ۱۸ of از RDI
ویتامین C: 9 of از RDI
ویتامین E: 4 درصد از RDI
علاوه بر مواد مغذی ضروری ، دراگون ترکیبات گیاهی مفیدی مانند پلی فنول ها ، کاروتنوئیدها و بتاسیانین ها را تامین می کند .

میوه دراگون

۲- ممکن است به مبارزه با بیماری های مزمن کمک کند

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که باعث آسیب سلولی می شوند که ممکن است منجر به التهاب و بیماری شود.

یکی از راه های مقابله با این بیماری خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند میوه دراگون است.

آنتی اکسیدان ها با خنثی سازی رادیکال های آزاد عمل می کنند ، بنابراین از آسیب و التهاب سلولی جلوگیری می کنند.

مطالعات نشان می دهد که رژیم های غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها ممکن است از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، سرطان ، دیابت و آرتریت جلوگیری کند .

میوه دراگون حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان قوی است ، از جمله :

ویتامین C: مطالعات مشاهده ای ارتباط بین مصرف ویتامین C و خطر سرطان را نشان داده است. به عنوان مثال ، یک مطالعه روی ۱۲۰،۸۵۲ نفر مصرف بیشتر ویتامین C را با میزان کمتر سرطان سر و گردن مرتبط کرد .

بتالین ها: مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که بتالین ها می توانند با استرس اکسیداتیو مبارزه کنند و ممکن است توانایی سرکوب سلول های سرطانی را داشته باشند.

کاروتنوئیدها: بتاکاروتن و لیکوپن رنگدانه های گیاهی هستند که رنگ شادابی به میوه اژدها می بخشند. رژیم های غذایی غنی از کاروتنوئیدها با کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی مرتبط هستند .

نکته مهم این است که آنتی اکسیدان ها وقتی به طور طبیعی در غذا مصرف می شوند ، بهتر از قرص یا مکمل عمل می کنند. در حقیقت ، مکمل های آنتی اکسیدانی ممکن است اثرات مضری داشته باشند و مصرف آنها بدون نظارت پزشک توصیه نمی شود .

۳- سرشار از فیبر

فیبرهای رژیمی کربوهیدراتهای غیرقابل هضم هستند که دارای فهرست گسترده ای از مزایای بالقوه برای سلامتی هستند.

مقامات بهداشتی ۲۵ گرم فیبر در روز برای زنان و ۳۸ گرم فیبر را برای مردان توصیه می کنند. مانند آنتی اکسیدان ها ، مکمل های فیبر فوایدی مشابه فیبر موجود در غذاها ندارند .

دراگون با ۷ گرم در هر فنجان یک منبع عالی برای تمام مواد غذایی است.

اگرچه فیبر احتمالاً بیشتر به دلیل نقش آن در هضم شناخته شده است ، تحقیقات نشان داده اند که ممکن است در محافظت در برابر بیماری های قلبی ، مدیریت دیابت نوع ۲ و حفظ وزن سالم بدن نیز نقش داشته باشد .

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، برخی از مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که رژیم های سرشار از فیبر ممکن است در برابر سرطان روده بزرگ محافظت کند .

با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که رژیم های پر فیبر می توانند اشکالاتی داشته باشند ، به خصوص اگر به رژیم کم فیبر عادت دارید. برای جلوگیری از ناراحتی معده ، میزان فیبر غذایی خود را به تدریج افزایش دهید و مایعات فراوان بنوشید.

میوه دراگون

۴- روده سالم را ترویج می کند

روده شما محل زندگی ۱۰۰ تریلیون میکروارگانیسم های مختلف از جمله بیش از ۴۰۰ گونه باکتری است .

بسیاری از محققان معتقدند این اجتماع از میکروارگانیسم ها ممکن است بر سلامت شما تأثیر بگذارد. هر دو مطالعه روی انسان و حیوانات عدم تعادل در روده را با شرایطی مانند آسم و بیماری قلبی مرتبط کرده اند.

با توجه به اینکه میوه دراگون حاوی پری بیوتیک است ، می تواند به طور بالقوه تعادل باکتری های خوب در روده شما را بهبود بخشد .

پری بیوتیک ها نوع خاصی از فیبر هستند که باعث رشد باکتری های سالم در روده شما می شوند.

مانند تمام الیاف ، روده شما نمی تواند آنها را تجزیه کند. با این حال ، باکتری های موجود در روده می توانند آنها را هضم کنند. آنها از فیبر به عنوان سوخت برای رشد استفاده می کنند و شما از مزایای آن استفاده می کنید.

به طور خاص ، دراگون عمدتا باعث رشد دو خانواده از باکتری های سالم می شود: باکتری های اسید لاکتیک و بیفیدوباکتریا .

مصرف منظم پری بیوتیک ها ممکن است خطر عفونت در دستگاه گوارش و اسهال شما را کاهش دهد. این به این دلیل است که پری بیوتیک ها رشد باکتری های خوب را تقویت می کنند ، که به عقیده محققان ممکن است از باکتری های بد پیشی بگیرند .

به عنوان مثال ، یک مطالعه روی مسافران نشان داد کسانی که قبل و در طول سفر از پری بیوتیک استفاده می کردند ،  کمتر اسهال مسافرتی را تجربه کردند .

برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که پری بیوتیک ها ممکن است علائم بیماری التهابی روده و سرطان روده را کاهش دهند. متأسفانه ، این یافته ها ناسازگار هستند .

۵-سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

توانایی بدن شما در مبارزه با عفونت توسط چندین عامل مختلف از جمله کیفیت رژیم غذایی شما تعیین می شود.

ویتامین C و کاروتنوئیدهای موجود در میوه اژدها ممکن است با محافظت از گلبول های سفید خون در برابر آسیب ، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از عفونت جلوگیری کند .

گلبولهای سفید در سیستم ایمنی بدن شما به مواد مضر حمله کرده و آنها را از بین می برند. با این حال ، آنها به آسیب رادیکال های آزاد بسیار حساس هستند .

ویتامین C و کاروتنوئیدها به عنوان آنتی اکسیدان های قوی می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از گلبول های سفید خون در برابر آسیب محافظت کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “فواید بسیار خوب برگه زردآلو برای سلامتی” را نیز مطالعه بفرمایید.

۶- ممکن است سطوح پایین آهن را افزایش دهد

دراگون یکی از معدود میوه های تازه حاوی آهن است.

آهن نقش بسیار مهمی در انتقال اکسیژن به سراسر بدن دارد. همچنین نقش مهمی در تجزیه غذا به انرژی دارد .

متأسفانه بسیاری از مردم آهن کافی دریافت نمی کنند. در حقیقت ، تخمین زده شده است که ۳۰ درصد از جمعیت جهان کمبود آهن دارند و این را شایع ترین کمبود مواد مغذی در سراسر جهان می کند .

برای مقابله با سطح پایین آهن ، مصرف انواع غذاهای غنی از آهن مهم است. منابع غنی آهن شامل گوشت ، ماهی ، حبوبات ، آجیل و غلات است.

میوه دراگون ممکن است یک گزینه عالی دیگر باشد ، زیرا یک وعده حاوی ۸ درصد از میزان توصیه شده روزانه (RDI) شما است. همچنین حاوی ویتامین C است که به بدن شما در جذب آهن کمک می کند .

خواص دراگون

۷- منبع خوب منیزیم

دراگون منیزیم بیشتری نسبت به اکثر میوه ها ارائه می دهد ، زیرا ۱۸ درصد RDI شما فقط در یک فنجان آن وجود دارد.

به طور متوسط ​​، بدن شما حاوی ۲۴ گرم منیزیم یا تقریباً یک اونس است .

با وجود این مقدار به ظاهر کوچک ، این ماده معدنی در تک تک سلول های شما وجود دارد و در بیش از ۶۰۰ واکنش شیمیایی مهم در بدن شما شرکت می کند .

به عنوان مثال ، در واکنشهای مورد نیاز برای تجزیه غذا به انرژی ، انقباض ماهیچه ها ، تشکیل استخوان و حتی ایجاد DNA شرکت می کند .

مطالعات بیشتری مورد نیاز است ، اما برخی نشان می دهند که مصرف بیشتر منیزیم ممکن است خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد .

مطالعات همچنین نشان می دهد که رژیم های غذایی کافی از نظر منیزیم از سلامت استخوان حمایت می کند .

نحوه خوردن میوه دراگون

در حالی که پوست ضخیم و چرمی آن می تواند ترسناک باشد ، خوردن این میوه بسیار ساده است.

ترفند این است که یکی را پیدا کنید که کاملا رسیده باشد.

میوه نارس سبز است. به دنبال یکی باشید که قرمز روشن باشد. برخی از لکه ها طبیعی هستند ، اما تعداد زیادی لکه شبیه کبودی می تواند نشان دهنده رسیده بودن آن باشد. مانند آووکادو و کیوی ، دراگون رسیده باید نرم باشد اما قارچ دار نباشد.

در اینجا نحوه خوردن میوه اژدهای تازه آمده است:

با استفاده از یک چاقوی تیز ، آن را از طول به نصف برش دهید.
میوه ها را با قاشق بردارید ، یا با برش خطوط عمودی و افقی در خمیر ، بدون خرد کردن پوست ، آن را به مکعب برش دهید. پشت پوست را فشار دهید تا مکعب ها نمایان شوند و آنها را با قاشق یا انگشتان خود بردارید.
برای لذت بردن ، آن را به سالاد ، اسموتی و ماست اضافه کنید ، یا به تنهایی آن را به تنهایی میل کنید.
شما همچنین می توانید میوه دراگون را در یخچال برخی از خواربارفروشی ها پیدا کنید که از قبل پوست کنده و به مکعب بریده شده اند. این یک گزینه مناسب برای یک میان وعده خوشمزه است که حاوی مواد مغذی متراکم است.

خلاصه

میوه دراگون به طرز شگفت آوری ساده آماده می شود و می تواند به تنهایی خورده شود یا به سالاد ، اسموتی و ماست اضافه شود.

فواید دراگون

خط پایانی

میوه دراگون یک میوه گرمسیری خوشمزه است که قطعاً ارزش امتحان کردن دارد.

طعم آن شگفت انگیز است ، رنگ زیادی به بشقاب شما می بخشد و مواد مغذی ضروری ، الیاف پری بیوتیک و ترکیبات گیاهی مفید را تأمین می کند-همه در یک وعده کم کالری.

اگر به دنبال راهی برای افزودن تنوع به میزان مصرف میوه خود هستید ، میوه دراگون یک گزینه خوشمزه با مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.