فواید بی نظیر یوگا برای جسم و روح

فواید بی نظیر یوگا برای جسم و روح

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”فواید بی نظیر یوگا برای جسم و روح ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

نمی توان گفت یوگا فقط یک ورزش بدنی است چون پژو هشهای علمی ثابت می کند که یوگا نه تنها بر جسم انسان تا ثیر می گزارد بلکه در تنظیم نیروی پرانیک یا انرژی حیاتی و جریان آن و همچنین بر ضمیر انسان نیزموثر می باشد.یوگا علم حیرت انگیزی است که تفکر استدلال و منطق را در سطح عالی به انسان هدیه می کند.

یوگا به طرق مختلف فواید زیادی برای این مشکل دارد. از آنجا که تمرینات یوگا، قدرت مغز عضلات را تقویت می کند، میزان خستگی و درد عضلنی در مبتلایان این مشکل کاهش می یابد. با بالا رفتن استقامت و بنیه، وضعیت فیزیکی و ذهنی بیماران بهبود می یابد. همچنین تجربه نشان داده است که یوگا باعث تقویت خواب و قدرت تمرکز می شود.

۱- کاهش وزن

یوگا با افزایش سوخت و ساز بدن، باعث سوختن کالری و کاهش وزن می شود. علاوه بر این، به تناسب ساختار بدنی کمک شایانی می کند. یوگا و مدیتیشن راه های تغذیه صحیح را به افراد آموزش می دهند، به این صورت که افراد می توانند غذای خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند و به این صورت در روند کاهش وزن خود نیز پایدارتر عمل خواهند کرد.

۲- گردش خون

تمرینات آرام بخش در فعالیت های یوگا موجب افزایش جریان خون به ویژه در دست ها و پاها می شود و این بسیار برای بدن مفید است. همچنین یوگا باعث افزایش اکسیژن رسانی به سلولهای بدن می شود. بنابراین انجام برخی از حرکات یوگا به کارکرد سیستم گردش خون کمک کرده و خطرات ابتلا به بیماری های قلبی را از بین می برد.

۳-خواب شما بهترمیشود

اگر شب‌ها در تخت، غلت می‌زنید و خوابتان نمی‌برد، شاید یوگا به شما کمک کند که خواب عمیق‌تری داشته باشید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۴ که در مجله «فیزیولوژی روانی کاربردی» منتشر شد، نشان داد که یوگا، میزان هوشیاری را که به بی‌خوابی کمک می‌کند، کاهش می‌دهد.

شرکت کنندگان در میان پیشرفت‌های دیگر، بازده خواب بهتر، خواب طولانی‌تر و بیداری کمتری را در طول شب گزارش دادند. پس چند تمرین یوگا به برنامه‌ی روزانه‌تان اضافه کنید تا شب‌ها راحت تر بخوابید.

۴-شما را از حالت بدن‌تان آگاه می‌کند

از زمانی که یوگا کار می‌کنم، حالت بدنی‌ام به شکلی قابل توجه بهبود یافته است. حرکات یوگا به من آموخته‌اند با قامتی راست بایستم، به طوری که سرم در راستای قلب، و قلبم در راستای لگن‌ خاصره باشد. حتی هنگامی که نشسته‌ام اگر حالتی خمیده به خود بگیرم، متوجه می‌شوم و طرز نشستنم را درست می‌کنم. نکته‌ی دیگری که متوجه شدم این است که با اصلاح حالت بدن، نفس‌هایم عمیق‌تر و در نتیجه تنفسم بهتر شده است.

۵-بیشتر درنگ می‌کنید

با انجام یوگا، یاد می‌گیرید در لحظه زندگی کنید. زمانی که تازه یوگا را شروع کردم، کم‌طاقت بودم و دلم می‌خواست حرکات را با عجله انجام بدهم. به علاوه اینکه مرتب زمان را چک می‌کردم. مدام چک می‌کردم تا ببینم چقدر از ویدئو باقی مانده است. با ادامه‌ی تمرینات یوگا، آموختم که ذهنم را آرام و بر حرکت و تنفسم تمرکز کنم. گاهی بدون انجام هیچ حرکتی تنها بر تنفس تمرکز می‌کنم. توانایی آرام کردن ذهن و در آن واحد بر یک چیز تمرکز کردن، در تمام ابعاد زندگی‌ام مفید بوده است.

۶-یادگیری تنفس صحیح

تنفس صحیح

بر اساس مقاله‌ای در سایت «یوگا و سلامتی» یادگیری تنفس به روش یوگا اثرات مثبت ملموسی به همراه دارد. اثراتی از جمله موارد زیر:

  1. فشارهای حاد و مزمن را در اطراف قلب و اعضای گوارشی از بین می‌برد.
  2. به بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی مانند آسم یا آمفیزم کمک می‌کند تا بر نگرانی ناشی از نفس‌تنگی غلبه کنند زیرا یوگا ظرفیت ریه‌ها را
  3. افزایش می‌دهد.محرک‌های عصبی مربوط به عروق قلبی را تقویت می‌کند.
  4. اضطراب عصبی و حسی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
  5. با افزایش تبادل اکسیژن و دی‌اکسید کربن، میزان سم‌زدایی را بهبود می‌بخشد.
  6. با توزیع انرژی میان غدد داخلی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
  7. ذهن را آرام و تعادل ذهنی و جسمی ایجاد می‌کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.