طرز تهیه ماسک هندوانه برای درخشان شدن پوست

طرز تهیه ماسک هندوانه برای درخشان شدن پوست

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”طرز تهیه ماسک هندوانه برای درخشان شدن پوست ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در این مقاله یاد میگیرید که چگونه یک ماسک صورت هندوانه ای برای درخشان شدن پوستتان تهیه کنید.

این ماسک صورت  فوق العاده آبرسان است و حاوی  هندوانه است که به روشن و ترمیم شدن پوست کمک میکند. این عطر دارای رایحه هندوانه سبک و میوه ای است ، به علاوه دارای یک بافت است که فوراً باعث آبرسانی مجدد و احیای دوباره پوست خشک و تیره می شود.

هندوانه در یک روز گرم یک میان وعده شیرین و خنک کننده است ، اما برای پوست هم یک درمان شاداب کننده محسوب می شود! این ماسک هندوانه یک داروی خانگی عالی برای کمک به خنک شدن پوست هنگام آفتاب سوختگی است.

این ماسک نه تنها به شدت مرطوب کننده است ، بلکه شامل آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و اسیدهای آمینه موجود در هندوانه است که برای درخشش پوست کمک می کند.

فواید هندوانه برای پوست چیست؟

این فقط یک ترفند بازاریابی نیست بلکه هندوانه در مراقبت از پوست دارای مزایای زیادی است. به طور مثال هندوانه ، سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آمینو اسیدهای مختلف است که همه باعث سلامتی پوست می شوند.

از جمله اسیدهای آمینه هندوانه ، سیترولین است که برای ساخت کلاژن ضروری است. سیترولین  در میوه های قرمز فراوان است و در واقع نام خود را از “citrullus lanatus” ، واژه لاتین هندوانه گرفته است.

نکته خاصی نیز در مورد هندوانه وجود دارد: محتوای کاروتنوئید آن. کاروتنوئیدها رنگدانه های قرمز طبیعی هستند که دارای خواص محافظ UV هستند.

به ویژه لیکوپن در هندوانه به مقدار زیاد مشاهده می شود. گوجه فرنگی به طور معمول به دلیل محتوای لیکوپن شناخته می شود ، اما جالب است بدانید که هندوانه در واقع حاوی لیکوپن بسیار بیشتری است – به طور دقیق ۴۰٪ بیشتر از گوجه فرنگی.

شواهد نشان می دهد که لیکوپن یکی از مهمترین کاروتنوئیدها در پوست انسان است. در حقیقت ، محافظت از آن چنان قوی است که با موفقیت جدا شده ، خالص شده و به یک ضد آفتاب  تبدیل شده است. و این لیکوپن از کجا تأمین شده است؟ از هندوانه

محتوای لیکوپن هندوانه ، همراه با سایر ترکیبات مفید آن ، برای جلوگیری از آسیب UV(اشعه خورشید) مفید است. در یک مطالعه ، نشان داده شد که یک فرم بسیار خالص از عصاره هندوانه با سیترولین محافظت قابل توجهی در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های خورشید دارد.

عصاره هندوانه حتی می تواند به کاهش  التهاب پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب کمک کند.

نکته:مطمئنا هندوانه نمیتواند جای ضدآفتاب را بگیرد اما میتواند به محافظت پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب کمک شایانی بکند.

فواید ماسک صورت هندوانه

آبرسانی به پوست

هدف اصلی این ماسک این است که پوست را  مرطوب نگه دارد. مشابه ماسک های هیدروژلی ، مدت مدیدی بدون خشک شدن روی پوست شما مرطوب باقی می ماند.

این به لطف یک ماده ژل مانند طبیعی است که ۵۰ برابر وزن خود را در آب نگه می دارد.  و هنگامی که از ماسک استفاده می کنید ، مقدار زیادی از آن آب به پوست شما جذب می شود.

با این حال ، برخلاف هیدروژل ، این ماسک جامد نیست و می توان آن را با آب شست.

خنک سازی پوست

چه در اثر ورزش ، هوای گرم یا آفتاب سوختگی ، گاهی اوقات پوست ما به طور ناخوشایندی گرم می شود. به جای پاشیدن آب سرد روی صورت ، می توانید از این دستور به عنوان ماسک خنک کننده  استفاده کنید.

هنگامی که مستقیم از یخچال استفاده می شود ، دمای سرد آن به تسکین  پوست در برابر گرمای بیش از حد کمک می کند.

تسکین دهنده پوست

همانطور که قبلا ذکر شد ، عصاره هندوانه می تواند به تسکین التهاب و قرمزی کمک کند ، و این ماسک را به ویژه برای پوست تحریک شده یا آفتاب سوختگی مفید می باشد.

همچنین جایگزین مناسبی برای ژله آلوئه ورا برای کسانی است که به آن حساسیت دارند ایجاد می کند. بنابراین این دستورالعمل گزینه ای مناسب برای کسانی است که به دنبال ماسک صورت مرطوب کننده و بدون آلوئه ورا هستند نیز میباشد.

روشن شدن پوست

نکته ای در مورد پوست سالم وجود دارد این است که پوست سالم می درخشد ، و کاروتنوئیدهای هندوانه و ویتامین C که به طور طبیعی در هندوانه وجود دارد می تواند به تقویت سلامت و درخشش کلی پوست کمک کند.

مواد تشکیل دهنده ماسک صورت هندوانه

۱٫عصاره یا پودر هندوانه

جای تعجب نیست که هندوانه ماده اصلی تشکیل دهنده این ماسک صورت است.

عصاره میوه پودر هندوانه از طریق خشک کردن پوره هندوانه بدست می آید. نتیجه یک پودر بسیار کم غلظت و صورتی کم رنگ است که تمام فواید هندوانه را حفظ می کند.

پودر خشک عطر و بوی زیادی ندارد ، اما هنگامی که با آب مخلوط می شود ، عطر و بویی سبک و ترد از آن آزاد می شود.

۲٫پودر گلوكومانان

پودر گلوكومانان ، همچنین به عنوان پودر كنیاك شناخته می شود ، یك پلی ساكارید مشتق شده از گیاه كونیاك است.

Konjac بومی آسیا است ، اما معمولاً در غرب به دلیل استفاده از آن به عنوان کمکی در رژیم غذایی ، غلیظ کننده یا به عنوان ماده اصلی رشته فرنگی ژاپنی شیراتاکی شناخته می شود. با این حال ، استفاده از آن فراتر از غذا و مکمل ها است.

چیزی که پودر گلوکومنان را بسیار خاص می کند این است که می تواند مقدار زیادی آب را جذب کند – در واقع تا ۵۰ برابر وزن آن. این امر آن را به یکی از چسبناک ترین الیاف شناخته شده در طبیعت تبدیل می کند.

گلوكومانان به دلیل خاصیت ژل زایی بسیار عالی شناخته شده است. و هنگامی که در مراقبت از پوست استفاده می شود ، ظرفیت جذب آب آن را به شدت مرطوب می کند. این خاصیت آبرسانی و ژله ای زیبا را به شما می دهد ، کیفیتی که آن را به ماده ژل کننده مناسب ماسک صورت  تبدیل می کند.

توصیف بافت گلوکومانان برای کسانی که آن را تجربه نکرده اند دشوار است ، زیرا چیزی شبیه ژلاتین ، آگار یا صمغ نیست. میل آن به آب آن را بسیار لغزنده و ابریشمی می کند .

یک نکته دیگر که قابل ذکر است – گلوکومانان به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند که می تواند به تغذیه باکتری های خوب روی پوست کمک کند. و حفظ تعادل باکتریایی مناسب می تواند به نوعی به دفع باکتری های ایجاد کننده آکنه کمک کند.

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ ، مشخص شد که هیدرولیزهای موضعی گلوکومانان باعث کاهش آکنه و ایجاد درخشندگی در پوست می شوند.

۳٫گلیسیرین گیاهی

ممکن است گلوکومنان آب زیادی را در خود نگه دارد ، اما هنگام آزمایش این ماسک صورت ، متوجه شدم که به ماده مرطوب کننده دیگری نیاز دارد تا آب را در آنجا نگه دارد.

این همان جایی است که گلیسیرین گیاهی وارد ماسک می شود. این یک ماده مرطوب کننده قوی است که مانند گلوکومنان به اتصال رطوبت کمک می کند. همچنین ارزان ، طبیعی و مرطوب کننده بسیار خوبی است.

گلیسیرین سرعت تبخیر ماسک را کاهش می دهد ، بنابراین مدت بیشتری روی صورت شما مرطوب می ماند. این به پوست شما اجازه می دهد تا زمان بیشتری برای استفاده از رطوبت موجود در ماسک در اختیارش باشد.

۴٫آب مقطر

آب جوشانده یا بطری کافی نیست – استفاده از آب مقطر هنگام تهیه محصولات مراقبت از پوست در خانه مهم است.

دلیل این امر این است که فرآیند تقطیر ، میکروارگانیسم های مضر را که ممکن است در محصول نهایی شما تکثیر شوند ، از بین می برد.

و حتی اگر قرار باشد این ماسک صورت هندوانه در یخچال نگهداری شود ، با استفاده از آب مقطر ماندگاری آن  بیشتر می شود.

خوشبختانه آب مقطر ارزان است و یافتن آن آسان است.

۵٫پودر رنگی خوراکی طبیعی

من برای افزایش رنگ این ماسک از مقدار کمی پودر رنگ خوراکی طبیعی صورتی استفاده کردم.

البته این کاملا اختیاری است. بسته به میزان روشن بودن ماسک خود ، می توانید هر مقدار که می خواهید اضافه کنید.

میتوانید از پودر چغندر استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک صورت هندوانه ای :

مواد اولیه:

۹۳٫۵ میلی لیتر آب مقطر
عصاره میوه پودر هندوانه ۱ قاشق چایخوری سرخالی
۱/۴ قاشق چایخوری پودر گلوکومانان (پودر کنیاک)
۱ قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی
پودر رنگ خوراکی طبیعی(به دلخواه)

طرز تهیه:

قبل از شروع ، حتما ابزار و وسایل خود را به درستی تمیز و استریل کنید. سپس ، با پر کردن یک ظرف کم عمق پر از آب روی حرارت متوسط ​​، یک حمام آب تهیه کنید.(یک روش غیر مستقیم برای تهیه ماسک فراهم کنید)
در یک لیوان شیشه ای ضد حرارت ، ۹۳٫۵ میلی لیتر آب مقطر اندازه گیری کنید.
پودر گلوکمانان را به آرامی به لیوان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود. اطمینان حاصل کنید که گلوکومانان را خیلی سریع اضافه نکنید زیرا باعث جمع شدن آن می شود. در این مرحله ، ماسک کمی دانه دار  است.
لیوان را داخل حمام آب قرار دهید(روی حرارت غیر مستقیم). حرارت دهید تا گلوکومانان حل شود و مخلوط غلیظ شود. می دانید که وقتی به ژل  شفاف با بافت یکنواخت تبدیل می شود آماده است.

مهم است که مرتباً هم بزنید تا گلوکومنان جمع نشود. حواستان باشد.
لیوان را از حمام آب خارج کنید و در صورت تمایل بلافاصله پودر رنگ خوراکی خود را اضافه کنید. گرما باعث سهولت در ترکیب خواهد شد ، اما شما همچنین می توانید در آخر اضافه کنید.
هنگامی که رنگ  خود را مخلوط کردید و به سایه صورتی دلخواه خود رسیدید ، اجازه دهید ژله حدود ۱۰ دقیقه خنک شود. با خنک شدن حتی بیشتر غلیظ می شود.
گلیسیرین و پودر هندوانه را اضافه کرده و هم بزنید تا حل شود. پودر هندوانه محلول در آب است و باید به راحتی ترکیب شود. اما اگر در ماسک خود متوجه گرفتگی شدید ،  می تواند از مخلوط کن استفاده کنید.
وقتی ماسک هندوانه شما ابریشمی و یکدست شد ، آن را درون ظرف نگهداری مورد نظر خود مانند یک شیشه منتقل کنید و در یخچال نگهداری کنید.

با این دستور ۱۰۰ میلی لیتر ماسک ژل هندوانه درست می کنید.

طرز تهیه ماسک هندوانه برای درخشان شدن پوست
طرز تهیه ماسک هندوانه برای درخشان شدن پوست

نحوه استفاده از ماسک صورت ژله ای هندوانه ای:

این ماسک هندوانه بهتر است روی صورت تازه شسته شده استفاده شود ، بنابراین با پوست تمیز شروع کنید. همچنین ، باید از قاشق تمیز برای بیرون کشیدن ماسک خود استفاده کنید ، نه انگشتان دست خود .

یک لایه سخاوتمندانه(یعنی زیاد باشد نه کم) از ماسک ژله را روی تمام صورت خود بمالید ، مراقب باشید که ماسک به چشم شما وارد نشود.

ماسک  را به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه بگذارید بماند. (برای مدت زمانی که می توانید آن را روی صورت بگذارید محدودیت زمانی وجود ندارد)

هنگامی که پوست شما به اندازه کافی آبرسانی شد ، کافی است ماسک را با آب خنک بشویید. به هیچ پاک کننده ای نیاز نیست ، زیرا ماسک محلول در آب است و به راحتی شستشو می شود.

ماسک هندوانه چقدر ماندگاری دارد؟

از آنجا که این ماسک قرار است در یخچال نگهداری شود ، من تصمیم گرفتم که یک ماده نگهدارنده در آن نباشد.

 حتما ظرف نگهداری و همچنین وسایلی را که برای ساخت ماسک خود استفاده می کنید تمیز و استریل کنید.

و هنگامی که به استفاده از آن می روید ، از قاشق تمیز استفاده کنید ، نه از انگشتان دست خود. همچنین ، حتماً بین استفاده از آن ، ماسک خود را سریع به یخچال برگردانید.

این ماسک تا دو هفته قابلیت استفاده دارد.

سوالاتی در مورد ماسک صورت هندوانه

آیا می توانم از آب هندوانه در این ماسک صورت استفاده کنم؟

بله ، برای تهیه این ماسک صورت می توانید از آب هندوانه استفاده کنید.

با این حال ، یک نکته مهم وجود دارد. از آنجا که آب هندوانه سرشار از قند است ، استفاده از آن به جای آب مقطر باعث کاهش ماندگاری ماسک شما می شود.

برای تهیه این ماسک صورت با آب هندوانه ، کافی است آب مقطر را با آب تازه هندوانه جایگزین کنید. ولی فقط تا ۳ روز ماندگاری دارد.

آیا می توانم از این ماسک هندوانه به عنوان ماسک صورت شبانه استفاده کنم؟

در صورت تمایل می توانید از این ماسک به عنوان ماسک مرطوب کننده شبانه یا ماسک خواب استفاده کنید.

با این حال ، من فقط توصیه می کنم این کار را در صورت تهیه دستورالعمل با آب مقطر و پودر هندوانه آرایشی امتحان کنید. ایده خوبی نیست که بگذارید آب هندوانه شیرین تمام شب روی صورت شما بنشیند. به علاوه ، این می تواند ملافه شما را لکه دار کند.

برای استفاده از ماسک هندوانه در طول شب ، یک لایه نازک برای تمیز کردن پوست استفاده کنید. من توصیه کردم که آن را با چند قطره روغن صورت مثل روغن بابونه یا آرگان دنبال کنید تا به رطوبت کمک کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.