راههای طبیعی برای تقویت سلامتی سینه در زنان

راههای طبیعی برای تقویت سلامتی سینه در زنان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” راههای طبیعی برای تقویت سلامتی سینه در زنان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

چه عواملی باعث ایجاد سرطان پستان می شود؟

عوامل خطر زیادی برای سرطان پستان وجود دارد. اما تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین ها (به ویژه ویتامین D) ، سموم ناشی از دئودورانت ها و بهم خوردن تعادل  هورمون ها نقش بزرگی در ایجاد سرطان پستان دارند .

همچنین داشتن سابقه خانوادگی در مبتلا شدن به سرطان پستان نقش تقریبا زیادی دارد البته که شما با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی خوب میتوانید مانع از بروز سرطان سینه در خود شوید.

راههای طبیعی برای تقویت سلامتی سینه

۱٫ مرتبا خود آزمایی هایی مربوط به سینه را که میتوانید در منزل داشته باشید را انجام دهید

سلامت پستان موضوعی پیچیده است ،اما شما میتوانید با بررسی ظاهر سینه تان تا حدودی متوجه سلامتی و یا بیماری پستان تان شوید.

مثلا برآمدگی غیر متعارف در سینه ، تغییر رنگ نوک سینه ، یکی نبودن اندازخ دوسینه(به حدی که بسیار فاحش و قابل رویت باشد) ،ترشحات چرکی و یا خون آلود از نوک سینه و … را میتوانید با قرار گرفتن جلوی آینه و یا هنگامی که زیر دوش حمام هستید به راحتی چک کنید.

و درباره وضعیت سلامتی سینه تان میتوانید با متخصص زنان و یا ماماهای با تجربه مشورت کنید.آها اگر نیاز به بررسی بیشتر باشد شما را به مامو گرافی میفرستند.

۲٫ یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

داشتن یک رژیم غذایی سالم میتواند تا حد زیادی از ابتلا به سرطان سینه  در شما کاهش دهد . تحقیقات نشان می دهد که بافت سرطانی پستان اغلب حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی مانند آلومینیوم و پارابن است ، بنابراین اجتناب از خوردن غذاهای ناسالم و بعضا کنسروی میتواند نق زیادی را ایفا کند.

برای جلوگیری از سرطان سینه ، حتما مقدار زیادی غذای سرشار از آنتی اکسیدان بخورید.

تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم مدیترانه ای که سرشار از چربی های امگا ۳ سالم مانند روغن زیتون و دانه های کتان است می تواند به کاهش التهابات ناشی از سرطان کمک کند.

۳٫ از گیاهان دارویی و مکمل  برای سلامتی سینه استفاده کنید

ویتامین D  نقش بسیار مهمی را در سلامت ماندن بدن ایفا میکند همچنین این ویتامین نقش پررنگی در سلامتی سینه دارد .پس از ویتامین D غافل نشوید.

مطالعه ای در دانشگاه کالیفرنیا درباره نقش ویتامین D در ابتلا نشدن به سرطان انجام شد . نتیجه این بود :

محققان دانشگاه کالیفرنیا تخمین می زنند که با افزایش مصرف ویتامین D ، از ابتلا به  سرطان روده بزرگ در ۲۵۰۰۰۰ نفر  و سرطان پستان در ۳۵۰۰۰۰ می تواند  پیشگیری شود.

بهترین راه برای دریافت ویتامین D ، قرار گرفتن در معرض متوسط ​​و ایمن نور آفتاب است.

همانطور که در بالا اشاره  شد اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامتی پستان نیز عالی هستند. دانشمندان تصور می كنند كه امگا ۳ با كاهش تأثیر آن دسته از ترکیبات شبه استروژن كه به سیستم شما آسیب می زنند، كار می كند و به كاهش التهاب نیز  كمك می كند.

کورکومین ، عصاره گیاه زردچوبه یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند به تقویت سلامت پستان کمک کند.

می توانید آن را به شکل کپسول مصرف کنید  ، و یا اینکه در یک لیوان شیر مقداری زردچوبه بریزید و نوش جان کنید .

۴٫ ضد عرق ،سالم و ارگانیک انتخاب کنید

استفاده از ضد عرق های شیمیایی که معمولا حاوی مقدار زیادی آلمینیوم هستند برای سلامتی سینه خطر آفرین است .

بهتر است از ضد تعریق های سالم و ارگانیک استفاده کنید که سلامتی تان را تهدید نمیکند.

راههای طبیعی برای تقویت سلامتی سینه در زنان
راههای طبیعی برای تقویت سلامتی سینه در زنان

۵٫ سینه بند مناسب را انتخاب کنید

سینه بند شما یکی دیگر از عوامل خطر است که شاید به ذهنتان هم خطور نکرده باشد. پوشیدن لباس زیر یا سینه بند نامناسب ، ممکن است جریان لنفاوی را محدود کند ،و  مانع از توانایی بدن در حذف سموم از ناحیه زیر بغل شما شود  .

نوع سینه بند ، سفتی و کیفیت سینه بند  همگی در میزان مناسب بودن آن برای سلامتی پستان تأثیر می گذارد.

کتابی با نام لباس پوشیدن تا کشتن ، ارتباط  بین سرطان پستان و سینه بند ، را توضیح میدهد . در این کتاب آورده شده است :

از هر ۴ زنی که ۲۴ ساعته از سوتین نامناسب در طول روز استفاده میکردند ۳ نفر به سرطان پستان مبتلا شد.

از هر ۷ زنی که ۱۲ ساعت در روز سینه بند استفاده میکردند اما در رختخواب آن را در میاوردند ۱ نفر مبتلا به سرطان پستان شد.

از ۵۲ زنی که در طول روز کمتر از ۱۲ ساعت از سینه بند استفاده میکردن ۱ نفر مبتلا به سرطان سینه شد.

اگرچه نتایج آورده شده در این کتاب کمی تعجب برانگیز است اما مطمئنا استفاده حداقلی از سینه بند و یا استفاده از سینه بند مناسب میتواند نقش زیادی را در سلامت پستان داشته باشد.

۶٫تعادل هورمون های بدن برای سلامتی پستان مهم است

استفاده از داروهای ضد بارداری مخصوصا از نوع تزریقی آن متاسفانه تعادل هورمونها را مختل میکند و برای سلامتی کلی بدن و به تبع آن سلامتی پستان نقش مهمی را دارند.

۷٫ ورزش

ورزش به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند ، که در مورد سلامتی پستان مهم است.

چاقی با افزایش خطر ابتلا به همه سرطان ها از جمله سرطان پستان مرتبط است.

به علاوه ، ورزش باعث افزایش گردش خون و جریان لنفاوی می شود که به بدن شما کمک می کند سموم را از بین ببرد.

ورزش همچنین تولید و عملکرد مناسب هورمون را تشویق می کند ، که می تواند به متعادل نگه داشتن استروژن اضافی در بدن کمک کند.

به نظر می رسد حرکات ملایمی مانند پیاده روی ، دویدن سبک ، و پریدن  بر روی یک ترامپولین یا ریباندار به دلیل فعالیت تحریک کننده لنفاوی که آنها ایجاد می کنند مفید هستند.

۸٫دور شدن از استرس

شما خانمها میتوانید با داشتن برنامه روزانه یوگا و مراقبه اضطراب را از خود دور کرده و آرامش و سلامتی را به بدنتان هدیه دهید.

۹٫داشتن خواب کافی

خواب کافی به خصوص خواب خوب و مناسب شبانه به سلامتی کل بدن و همچنین سلامتی سینه تان کمک میکند.

امیدوارم این مقاله به شما در حفظ سلامتی سینه تان کمک شایانی کند.

منبع :wellnessmama

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.