این پرنده ها را مهمان خانه تان کنید

این پرنده ها را مهمان خانه تان کنید

این مطلب در دی ماه ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”این پرنده ها را مهمان خانه تان کنید ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در خانه ما ایرانی ها از قدیم نگه داری و محافظت از پرندگان مورد توجه بوده است.امروز شما را با پرندگانی زیبا آشنا میکنیم که میتوانید آنها را در منزل تان نگه دارید و مراقبت کنید.

۱-طوطی پیونوس

طوطی های پیونوس زیبا و نرم ، به عنوان برخی از ملایم ترین پرندگان حیوان خانگی شهرت پیدا کرده اند. در حالی که آنها بسیار باهوش هستند و در محیط های اجتماعی پیشرفت می کنند ، اما تمایل دارند که استقلال بیشتری نسبت به برخی از گونه های دیگر داشته باشند. این به طور معمول باعث می شود که کمی نسبت به گونه های طوطی که خواستار توجه هستند ، کمتر نیاز به توجه دارند . طوطی های پیونوس پرنده بسیار فعالی هستند و با اسباب بازی های ایمن پرندگان به راحتی ارتباط برفرار میکنند و بازی میکنند.

طوطی های پایونوس تقریباً بین ۱۰ تا ۱۲ اینچ طول دارند و اساساً یک شکل هستند و دمی کوتاه و مربعی مانند طوطی های آمازون دارند. همه آنها یک حلقه چشم برهنه و گوشتی دارند که کل چشم را می چرخاند. و همه آنها دارای پرهای قرمز در دریچه (زیر دم) هستند. این تنها ویژگی‌های فیزیکی مشترک Pionus است – آنها از نظر رنگ بسیار متفاوت هستند که می‌تواند گیج کننده باشد که چرا زیست‌شناسان میدانی همه آنها را در یک گونه قرار می‌دهند.

طوطی پیونوس محبوب ترین طوطی نیست – اغلب در بسیاری از گونه های طوطی که معمولاً نگهداری می شوند، بی رنگ، نامطلوب و بی شمار است. پیونوس شباهت چندانی به پسر عموی خود در آمریکای جنوبی، طوطی آمازون پر جنب و جوش ندارد، اگرچه شکل آن شبیه آمازون کوچکتر است. Pionus به اندازه یک طوطی خاکستری آفریقایی پرحرف نیست، اگرچه به همان اندازه ساکت و فداکار است. Pionus به اندازه بسیاری از کانورها زنده یا زرق و برق دار نیست، اگرچه اندازه آن یکسان است. پس چه چیزی در مورد این پرنده است که علاقه مندان را به خود جذب می کند؟

بررسی اجمالی :

طول: ۱۱ اینچ

وزن: ۸ تا ۹ اونس

مشخصات فیزیکی: سر و گردن آبی. بدن سبز تکه های سیاه بیش از گوش؛ قرمز در قسمت زیرین دم ؛ منقار سیاه با اضلاع قرمز

 

این پرنده ها را مهمان خانه تان کنید
این پرنده ها را مهمان خانه تان کنید

۲-کبوتر

کبوترها به عنوان نمادهای صلح و عشق در سراسر جهان دیده می شوند ، بنابراین تعجب آور نیست که کبوترها از ملایم ترین گونه های پرندگان هستند. در حقیقت ، این پرندگان آرام و مطبوع حیوانات خانگی عالی ساخته و حتی گزینه خوبی برای زندگی در آپارتمان هستند. آنها رفتار خوب را تحمل می کنند اما توقعی از مراقبان خود ندارند.

بررسی اجمالی :

طول: ۱۱ تا ۱۳ اینچ

وزن: ۵ تا ۸ اونس

مشخصات فیزیکی: پر از خاکستریهای مات و قهوه ای. یقه سیاه دور گردن. چشم و منقار سیاه جهش شامل سفید ، نارنجی و رنگارنگ (کبوتر گردن دار) است.

 

این پرنده ها را مهمان خانه تان کنید
این پرنده ها را مهمان خانه تان کنید

۳-قناری

 یکی دیگر از گزینه های عالی برای کسانی است که دوست داشتن یک دوستدار مهربان را دوست دارند. گرچه ممکن است هنگام ناراحتی گاز بگیرند ، منقارهای کوچک آنها به سختی می توانند صدمه زیادی وارد کنند. و با آموزش و کنترل صحیح ، گزش آن می تواند یک اتفاق کاملا نادر باشد. این پرندگان اجتماعی دوست دارند وقت خود را با سرایدار خود بگذرانند و از بازی با اسباب بازی ها یا حتی یادگیری صحبت لذت ببرند.

اگرچه قناری عمدتاً یک گونه منفرد است، اما در اواسط فصل تولید مثل می‌خواهد جفت‌گیری کند، و اگرچه برخی از قناری‌ها علاقه چندانی به چیزی جز تولیدمثل نشان نمی‌دهند، برخی به شدت به یک جفت وابسته می‌شوند. در مورد رفتار پرورشی، قناری ها مانند ساعت هایی هستند که از خورشید برای نشان دادن زمان لانه سازی به آنها استفاده می کنند. این رفتار طبیعی می تواند برای قناری خانگی که زندگی آن با نور مصنوعی پر شده است مضر باشد.

مسکن برای هر پرنده ای عامل مهمی برای حفظ سلامتی آن است، اما نگهداری مناسب برای قناری برای شادی و آواز خواندن آن ضروری است. همچنین، هر قناری باید قفس مخصوص به خود را داشته باشد، در غیر این صورت نتیجه می تواند کشنده باشد. قناری ها سرزمینی هستند و دوست ندارند در کنار هم قرار بگیرند. قناری ها با مراقبت مناسب می توانند بیش از ۱۴ سال زندگی کنند.

بررسی اجمالی :

طول: ۶ تا ۸ اینچ

وزن: ۱ اونس

مشخصات فیزیکی: شکم سبز ؛ پشت سیاه و زرد؛ سر زرد؛ دم آبی تیره؛ جهش ها شامل آبی ، زرد ، سفید و خاکستری است.

 

۴- ماکائو سنبل

شخصیت شیرین و یکنواخت ماکائو سنبل آن را به “غول ملایم” تبدیل کرده است. این پرندگان دارای منقاری بزرگ و تا حدی ترسناک هستند که قادر به ترکاندن پوسته های نارگیل هستند. اما ماكائو های سنبل كه به درستی پرورش یافته باشد تمایل به گاز گرفتن به دفعات یا به آسانی بسیاری از گونه های دیگر طوطی ندارند.

ماکائو سنبل احتمالاً خیره کننده ترین خانواده ماکائو است و مطمئناً بزرگترین آن است. این بزرگترین طوطی است. سنبل که اصالتاً اهل برزیل، پاراگوئه و بولیوی است، “دنیای بزرگ” پرندگان همراه است و طول نر بالغ آن به بیش از ۴۰ اینچ می رسد. تعداد بسیار کمی از مردم واقعاً یک ماکائو سنبل را به عنوان همراه دارند و احتمالاً فقط از دیدن آن در یک باغ وحش یا یک پرنده فروشی بزرگتر لذت خواهند برد. علیرغم اندازه، تمایل به تخریب، بلندی صدا و هزینه، این ماکائو آبی آخرین پرنده همراه برای فردی است که زمان، حوصله و کیف پول برای نگهداری درست از این جانور زیبا دارد.

سنبل ماکائو یک رنگ خیره کننده در سراسر بدن است، با حلقه ای از زرد روشن در اطراف چشم و همان رنگ زرد در پایه و گوشه های منقارش. اغلب از آن به سادگی به عنوان “ماکائو آبی” یاد می شود. سنبل دو برابر بزرگتر از سایر ماکائوهای بزرگ نیست، اگرچه شخصیت بزرگ آن باعث می شود که سایر ماکائوها در حضورش کوتوله به نظر برسند.

بررسی اجمالی :
طول: ۴۰ اینچ

وزن: ۴۲ تا ۵۱ اونس

مشخصات فیزیکی: پرهای آبی جامد. لکه های زرد دور چشم و منقار ؛ منقار سیاه؛ پاهای خاکستری تیره

پرنده خانگی
پرنده خانگی

۵-فنچ

مراقبان آنها  باید ملایم باشند ، زیرا آنها یک پرنده کوچک و شکننده هستند. در بیشتر موارد ، فنچ به عنوان حیوانات خانگی دستی بهتر عمل می کند. بنابراین اگر نگه داشتن پرنده برای شما مهم نیست ، در نظر بگیرید که یک گله کوچک فنچ داشته باشید. فنچ هایی را که تا حد ممکن در یک مکان بزرگ در خانه تان رها کنید ، بنابراین آنها می توانند ورزش خود را انجام دهند ، و از صدای جیر جیر و جیک زدن های دلپذیر خود در طول روز لذت ببرند.

فنچ ها می توانند مستعد عفونت کنه ای باشند، به خصوص زمانی که بیش از حد استرس داشته باشند. این یک وضعیت پزشکی جدی است که نیاز به مراقبت فوری دامپزشکی دارد. فنچ ها همچنین می توانند مستعد ابتلا به پوسته پوسته شدن صورت باشند (عارضه ای که توسط کنه ای که به صورت نواحی سفید پوسته پوسته در اطراف منقار/چشم ها و همچنین پاها ظاهر می شود) که نیاز به تماس با دامپزشک دارد. فنچ ها همچنین می توانند ناخن ها یا منقارهای بیش از حد رشد کرده باشند که باید توسط یک دامپزشک یا پرورش دهنده پرنده با تجربه رسیدگی شود.

بررسی اجمالی:

طول: ۴ اینچ

وزن: ۰٫۵ اونس

مشخصات فیزیکی: میله های سیاه و سفید گلو ، وصله های گونه نارنجی و منقار قرمز نارنجی (فنچ گورخری نر). رنگ خاکستری در سراسر بدن و منقار کمتر روشن

۶-طوطی های اکلکتوس

eclectus یک گونه طوطی بزرگ است که به عنوان پرنده ای مهربان شناخته می شود. این پرندگان در معاشرت با سرپرستان خود رشد می کنند و اگر احساس کنند مورد بی توجهی قرار می گیرند ممکن است حسادت کنند. پرندگان ماده نیز تمایل به کنترل بهتر استرس دارند که این امر باعث می شود احتمال اذیت شدن آنها را کمتر کند.

اکلکتوس دو شکل هستند، به این معنی که تفاوت های بصری بین جنسیت ها وجود دارد. نرها به رنگ سبز روشن هستند و منقاری به رنگ شاخ دارند، با پاشیدن آبی روشن روی بال و زیر بال قرمز روشن. ماده ها قرمز خیره کننده با شکم بنفش عمیق و منقار سیاه هستند. در واقع به دلیل این تفاوت ها، این پرندگان سال ها با موفقیت پرورش پیدا نکردند زیرا پرورش دهندگان نر را با نر و مرغ را با مرغ می گذاشتند! تا چند دهه پیش بود که شخصی متوجه شد که پرندگان سبز نر و پرندگان قرمز ماده هستند.

طوطی های اکلکتوس بومی جزایر سلیمان، اندونزی، گینه نو، شمال شرقی استرالیا و ملوکاس هستند. رژیم غذایی وحشی آنها عمدتاً از میوه هایی مانند انار و پاپایا و همچنین انجیر، گل، جوانه و مقداری دانه تشکیل شده است.

بررسی اجمالی:

 طول: ۱۷ تا ۲۰ اینچ

وزن: ۱۳ تا ۱۹ اونس

مشخصات فیزیکی: در درجه اول سبز زمردی ، قرمز و آبی زیر بال و منقار نارنجی (نر) ؛ در درجه اول قرمز روشن ، آبی بر روی سینه و دم ، و منقار سیاه (زن)

 

پرنده خانگی
پرنده خانگی

۷- بورک پاراکیت

 بورک بومی استرالیا ، پرندگان خانگی ملایم و خوش اخلاقی هستند ، به ویژه هنگامی که از کودکی به صورت دستی تغذیه می شوند. آنها معمولاً در حوالی طلوع و غروب بیشتر فعال و سرحال هستند و تا پایان روز نسبتاً آرام می مانند. اگرچه آنها پرندگان اجتماعی هستند ، اما معمولاً نیازی به توجه شما ندارند.

طوطی بورک چیست و از کجا می آیند؟

طوطی بورک یک طوطی کوچک و تنومند با دم کوتاه و پرهای صورتی و خاکستری متمایز است.

بومی استرالیا، این پرندگان معمولاً در زیستگاه های خشک یا نیمه خشک مانند بوته زارها، جنگل ها و علفزارها یافت می شوند.

طوطی های بورک حیوانات اجتماعی هستند و معمولاً در گله هایی تا ۲۰ پرنده زندگی می کنند. آنها عمدتاً عشایری هستند، اما اگر منابع غذایی فراوان باشد، یک محدوده خانه موقت ایجاد می کنند.

این طوطی ها از انواع دانه ها، میوه ها و علف ها تغذیه می کنند و به محصولاتی مانند گندم و سورگوم حمله می کنند.

در سال های اخیر، طوطی بورک به دلیل ماهیت مطیع و پرهای پر جنب و جوشش به عنوان یک پرنده خانگی محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده است.

بررسی اجمالی:
طول: ۷ تا ۹ اینچ

وزن: ۲ اونس

مشخصات فیزیکی: پرهای رنگی قهوه ای. شکم صورتی؛ کلاه آبی منقار قهوه ای مایل به زرد؛ نرها تاج های آبی دارند در حالی که ماده ها سفید

 

بورک پاراکیت
بورک پاراکیت

۸-کوکاتیل یا عروس هلندی

کوکاتیل ها مدت مدیدی است که به دلیل رفتار مهربان و ملایم پرندگان محبوب حیوانات خانگی هستند. این پرندگان بازیگوش و فعال هستند و آنها عاشق سوت زدن و تقلید صداهای خانگی هستند. اگرچه کوکاتیل که به درستی رام نشده باشد ممکن است بد جنس باشد ، اما این گونه به طور کلی در با مردم بسیار مهربان هستند و میتوان در خانه از آنها مراقبت کرد.

کوکاتیل ها بومی مناطق نیمه خشک استرالیا هستند. این محیط باز ممکن است دلیلی باشد که کاکائوها صدای نافذ طوطی‌هایی که از زیستگاه‌های انبوه جنگل‌های بارانی سرچشمه می‌گیرند را ندارند. کاکائوهای وحشی برای جست و جوی غذا به زمین پرواز می کنند. کاکاتیل ها به راحتی در طبیعت زاد و ولد می کنند، و همچنین به راحتی در اسارت پرورش می یابند، که باعث می شود به عنوان حیوان خانگی با هزینه کمتری نسبت به سایر گونه های طوطی در دسترس باشند. کاکائوهای وحشی همیشه در حالت آماده باش برای شکارچیان هستند و سبک می خوابند. یک کاکاتیل حیوان خانگی ممکن است گاه به گاه یک قسمت ترسناک شبانه داشته باشد، جایی که در شب مثل اینکه مبهوت شده باشد به اطراف قفس کوبیده می شود. می توانید با روشن گذاشتن چراغ شب در اتاقش به آن کمک کنید تا راه خود را پیدا کند.

بررسی اجمالی :
طول: ۱۲ تا ۱۳ اینچ

وزن: ۳ اونس

مشخصات فیزیکی: بدن خاکستری صورت و تاج زرد ؛ گونه های نارنجی؛ دم دراز

عروس هلندی
عروس هلندی

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.