این علائم نشانه افسردگی در مردان است.

این علائم نشانه افسردگی در مردان است

*این مطلب در تیرماه ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”این علائم نشانه افسردگی در مردان است ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

وقتی به افسردگی فکر می کنیم، ممکن است برخی از ما فکر کنیم که زنان بیشتر از مردان از آن رنج می برند. برخی از متخصصان بهداشت می گویند این به این دلیل است که زنان در طول قاعدگی، بارداری، زایمان و یائسگی تغییرات هورمونی را تجربه می کنند که می تواند به افسردگی کمک کند و درمان آن را پیچیده کند. اما آیا واقعاً مردان کمتر از زنان به افسردگی مبتلا می شوند یا فقط کمتر به آن اعتراف می کنند؟

اگرچه افسردگی در هر دو جنس یک اختلال است، اما مردان علائم متفاوتی را تجربه می کنند و به دلیل آن رفتار متفاوتی دارند. به عنوان مثال، زنان ممکن است بیشتر مستعد اضطراب مرتبط با افسردگی باشند، در حالی که مردان بیشتر احتمال دارد علائم سوء مصرف مواد یا اختلالات رفتاری را نشان دهند. برخی شواهد نشان می دهد که افسردگی ممکن است حتی برای مردان خطرناک تر از زنان باشد. مردان بیشتر از زنان دست به خودکشی می زنند، اگرچه زنان بیشتر اقدام به خودکشی می کنند. بدتر از آن، بسیاری از مردان از صحبت در مورد احساسات خود، درخواست کمک و درمان افسردگی اجتناب می کنند.

شاید یکی از دلایلی که ممکن است افسردگی مردان تشخیص داده نشود این است که مردان از عواقب پذیرش یک بیماری روانی می ترسند. آنها ممکن است نگران باشند که اگر برای افسردگی به دنبال کمک باشند، همکاران، دوستان و خانواده به آنها نگاه تحقیر آمیز خواهند داشت. همچنین، بسیاری از مردان می ترسند که امنیت شغلی، ارتقای شغلی و مزایای سلامتی آنها تحت تأثیر منفی قرار گیرد اگر همکاران یا رئیس آنها متوجه شوند که آنها افسرده هستند.

افسردگی

نوعی اختلال روانی است که ممکن است هرکسی را در هر سن و موقعیتی گرفتار کند؛ چه زن و چه مرد. اما این وضعیت معمولا در زنان زودتر تشخیص داده می‌شود، چون آنها راحت‌تر از مردان در مورد احساسات و افکارشان با بقیه صحبت می‌کنند.

برخی از مهم‌ترین علائم افسردگی در مردان را گردآوری کرده‌ایم. اگر متوجه شدید که چند مورد از این علائم را دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید. این کار مطمئنا بسیار به زندگی شما کمک میکند.

۱٫ خستگی

افراد افسرده دچار تغییرات روحی و جسمی می‌شوند. آن‌ها در تحرک بدنی، صحبت کردن و تفکر کند و آهسته عمل می‌کنند.

۲٫ خوابیدن بیش از حد و یا کم‌خوابی

مشکلات خوابیدن از قبیل: بی خوابی، صبح خیلی زود از خواب بیدار شدن و یا بیش از حد خوابیدن از جمله علائم افسردگی می‌باشند.

۳٫ زودرنجی

اگر مردی راجع به مسائل احساسی صحبت کرد و غم و اندوه خود را به شکل زودرنجی نشان داد، می‌توانید بفهمید که او دچار افسردگی است. اصولا، تفکرات منفی ناشی از افسردگی می‌باشد.

۴٫افت روحیه

روحیه‌ی خوب و باانگیزه‌ی شما به‌شدت اُفت می‌کند.

۵٫ به‌طور ناگهانی خشمگین می‌شوید

خشم ناگهانی، یکی دیگر از شایع‌ترین علائم افسردگی در مردان است. دکتر گریدن می‌گوید افسردگی اغلب از طریق یک «کُد یا قانون مردانه» که آسیب‌پذیری را ننگ و عار می‌داند، ظاهر می‌شود. بسیاری از مردان به‌علت این نوع تفکر، علائم افسردگی را به‌عنوان نشانه‌های ضعف درنظر می‌گیرند و به آنها توجهی نمی‌کنند.

۶٫ به کارهای احمقانه و خطرناک دست می‌زنید

دکتر گریدن می‌گوید که بی‌پروایی در مردان افسرده، بسیار شایع‌تر از زنان افسرده است. درواقع مردان به‌طور کلی، بیشتر از زنان به کارهای خطرناک و احمقانه دست می‌زنند.

او می‌گوید این مسئله نیز ممکن است محصول جانبی «کُد مردانه» باشد. وقتی شما حس کنید که نمی‌توانید احساسات را بیان کنید، درنهایت به روشی با افسردگی‌تان مقابله می‌کنید که می‌تواند برای شما یا سایر افراد خطرناک باشد؛ چون ممکن است در آن لحظه در مورد عواقب کارتان فکر نکنید.

این علائم نشانه افسردگی در مردان است.

در حالی که مردان و زنان در بسیاری از علائم افسردگی مشترک هستند، علائم کمتر آشکار دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در مردان شایع تر باشد. افسردگی در مردان می تواند باعث ایجاد موارد زیر شود که به طور خلاصه ذکر میکنیم:

خستگی
تحریک پذیری
از دست دادن علاقه به روابط
کاهش علاقه به سرگرمی ها
زمان زیادی را در محل کار صرف میکند
مشکلات خواب
مشکلات جسمی غیر قابل توضیح، مانند اختلالات گوارشی، سردرد و درد غیر اختصاصی

اگر این علائم را دارید و یا اطرافیانتان دارند مهمترین و بهترین راه گفتگو بدون ترس و خجالت با یک روانشناس است.

مردان اغلب برای کمک به کاهش علائم افسردگی به الکل و مواد مخدر روی می آورند. در بسیاری از موارد، مردان به خوبی افسردگی را پنهان می کنند که متخصصان سلامت آن را تشخیص نمی دهند.

مردان افسرده ممکن است کمتر غمگینی، اضطراب، بی ارزشی و احساس گناه را به عنوان علائم افسردگی تجربه کنند. نکته مهم این است که مردان به خاطر داشته باشند که افسردگی یک بیماری قابل درمان است. هرچه بیشتر در مورد تفاوت های افسردگی بین مردان و زنان بدانیم، متخصصان سلامت بهتر می توانند این وضعیت را در مردان تشخیص دهند و درمان کنند.

اگر فکر می کنید ممکن است افسرده باشید، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. شرایط دیگری (مانند عفونت، اختلال تیروئید یا تستوسترون پایین) ممکن است باعث ایجاد احساس افسردگی در شما شود. گاهی اوقات وقتی این شرایط درمان می شوند، علائم از بین می روند. اگر پزشک تشخیص دهد که علائم شما به دلیل بیماری دیگری نیست، احتمالاً باید یک ارزیابی روانشناختی برای افسردگی داشته باشید که توسط پزشک یا متخصص سلامت روانی که به آن مراجعه می کنید انجام می شود.

در طول ارزیابی روان‌شناختی، پزشک در مورد علائم شما، مصرف مواد مخدر و الکل، اگر به مرگ و خودکشی فکر کرده‌اید و همچنین اختلالات افسردگی که در خانواده شما وجود داشته است، می‌پرسد. همچنین، پزشک وضعیت ذهنی شما، از جمله گفتار، الگوهای فکری و حافظه شما را آزمایش خواهد کرد.

بسته به تشخیص، درمان افسردگی ممکن است شامل ترکیبی از دارو، گفتگو درمانی و سایر درمان‌ها برای کمک به کاهش علائم باشد.

افسردگی مردان

علل افسردگی در مردان میتواند این موارد باشد:

  • استرس قریب به اتفاق در محل کار، مدرسه یا خانه
  • مشکلات زناشویی و خانوادگی
  • نرسیدن به اهداف مهم
  • از دست دادن یا تغییر شغل
  • گام گذاشتن در خدمت سربازی
  • مشکلات مالی
  • مشکلات سلامتی مانند بیماری های مزمن، آسیب، از کار افتادگی
  • ترک سیگار، مواد مخدر یا الکل به تازگی
  • مرگ یک دوست
  • مسئولیت های خانوادگی مانند مراقبت از کودکان، همسر، یا پدر و مادر پیر
  • بازنشستگی
  • از دست دادن استقلال

علاوه بر درمان تجویز شده از سوی پزشک، مؤسسه ملی سلامت روان ایالات متحده پیشنهاد می کند که استراتژی های زیر را در زندگی خود بگنجانید تا به مقابله با افسردگی کمک کنید:

ورزش سبک را تمرین کنید.
به سینما، بازی های توپی، یا فعالیت های اجتماعی بپیوندید.
اهداف واقع بینانه را تعیین کنید.
خود را به عنوان یک هدف مشخص از رابطه با افراد دیگر قرار دهید.
کسی را برای اعتماد کردن و دوستی پیدا کنید.
صبر کنید تا خلق و خوی شما به تدریج بهبود یابد، نه یک شبه.
تصمیمات مهم مانند تغییر شغل یا تغییر در وضعیت تاهل خود را تا زمانی که افسردگی شما برطرف شود را به تعویق بیندازید.
به خانواده و دوستان خود اجازه دهید تا به شما در مقابله با افسردگی کمک کنند.

برای مردان مهم است که درک کنند که افسردگی یک بیماری مغزی است و نشانه ضعف نیست. جستجوی درمان می تواند کیفیت زندگی هر مرد افسرده را نیز بهبود بخشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.