آشنایی با زندگی امام حسن(ع) ،با خواندن این کتابها

آشنایی با زندگی امام حسن(ع)، با خواندن این کتابها

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”آشنایی با زندگی امام حسن(ع) ،با خواندن این کتابها” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

۱-«با مظلومی صبور»

محمد انصاری، نویسنده این کتاب از پانزدهم رمضان سال سوم هـ . ق روز قبل از ولادت آن حضرت آغاز می کند و کم کم پس از بیان فضایل ایشان نزد پیامبر (ص) و اصحاب، به ذکر مختصری درباره وفات پیامبر (ص) و وقایع بعد از آن، شهادت مادر(س)، همراهی با پدر بزرگوارش علی (ع) در سه جنگ تاریخ ساز و سپس شهادت امیرالمومنین (ع) می پردازد. نیم باقی مانده از کتاب به دوران امامت امام حسن (ع) اختصاص دارد. ادامه مبارزه با معاویه در کنار همراه داشتن جمعی سپاهی بی وفا، ترسو و طمع کار مطالبی است که بسیار خوب تصویر شده است.

۲-«حکایت اخگر الماس ریزه ها»

موضوع کتاب فوق تحلیلی از شهادت امام حسن مجتبی (ع) و بررسی اقوال در مورد خروج پارهای «کبد» ایشان پس از خوردن سم است. جویا جهانبخش، نویسنده این کتاب، تاریخ بسیار مختصری از واقعه شهادت امام حسن مجتبی (ع) و موارد بسیاری از اقوال مختلف در مورد نوع مسموم شدن و شهادت ایشان را بیان می دارد.

ایشان بخش اصلی کتاب را بدین نکته اختصاص داده که کلمه «کبد» در زبان عرب معانی مختلفی دارد از جمله جگر؛ اما معنای درست آن در جریان شهادت امام حسن (ع) طبق شواهد بسیار «اعضای درونی شکم» است که در اثر خوردن سم، از دهان مبارک آن حضرت خارج شد. کتاب حاضر تاکید دارد که خروج پاره های کبد (جگر) از طریق دهان، مطلبی غیر علمی و اشتباه است.جویا جهانبخش نویسنده کتاب است.

۳-«امام حسن علیه‌‏السلام پرچمدار صلح و آزادی»

نوشته «مهدی پیشوایی»
کتابی است که چند محور از زندگی امام مجتبی (ع)، مانند روز‌های نخستین زندگی، همسران، علل صلح، پیمان صلح، همسر جنایتکار و چند روایت کوتاه از آن بزرگوار را ترجمه کرده است.

۴-«کنوزالحکم و فنون الکلم»

نوشته «سید حسن طباطبایی میرجهانی»، مترجم «حسین عمادزاده»
کتاب فوق در بردارنده‏ خطبه‏‌ها، نامه‏‌ها، کلمات قصار امام مجتبی علیه‌‏السلام با ترجمه‏ فارسی است.

امام حسن مجتبی(ع)

۵-«حقایق‌ پنهان‌»

نویسنده: احمد زمانی‌؛ با مقدمه‌ حضرت آیت الله جعفر سبحانی

برخی از فصل های کتاب عبارتند از: نگاهی گذرا به دوران کودکی امام مجتبی علیه السلام ؛ ویژگی‏های امام مجتبی علیه السلام ؛ امامت و رهبری؛ انگیزه‏های صلح (مصالح امت اسلامی)؛ بازگشت به مدینه منوره؛ مسمومیت امام مجتبی علیه السلام ؛ شهادت مظلومانه امام مجتبی علیه السلام ؛ فرزندان امام حسن علیه السلام ؛ چهل حدیث برگزیده از مجموعه سخنان درباره امام مجتبی علیه السلام

منبع:حوزه نت،کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی،خبرگزاری آنا

4/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.