۱۴ راه برای زندگی بدون ترس 

 ۱۴ راه برای زندگی بدون ترس

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” ۱۴ راه برای زندگی بدون ترس ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

جایی در امتداد خط ، احساس گناه ، ترس و ناراحتی به یک امر عادی تبدیل شده است. چه اتفاقی برای ما افتاد که به جای احساس هیجان درباره آینده مدام نگران آن میشویم.وقت آن است که دوباره مواردی را که باعث این تغییر شده است مرور کنیم و اثرات آنها را بر ما خنثی کنیم. به ۱۴ روش برایداشتن زندگی بدون ترس و پر از امید اعتماد کنید و آنها را عملی کنید.

زندگی بدون ترس:

۱- ایده های قبلی را که منطقی نیستند رها کنید.

ایده های بسیاری وجود دارد که از همان اوایل در ذهن ما نهفته است و هرگز دوباره به آنها نگاه نمی شود. ما کارها را فقط تکرار میکنیم بدون آنکه درباره آنها بیندیشیم یا کسی به ما گفته باشد که آنها بهترین روش ها باشند.

شروع به مشاهده کارهایی که انجام می دهید ،کنید. مواردی را که برای شما ایجاد اشکال می کنند دوباره ارزیابی کنید. اگر منطقی نیستند ، این کار را به روش خود انجام دهید!

۲- قدرت خود را بشناسید.

همه در توانایی خود برای درست کار کردن شک دارند. بسیاری از اوقات ، این تردیدها هیچ ارتباطی با این که آیا ما می توانیم یا نمی توانیم نداریم ، اما ما را بسیار ناخوشایند می کند.

به تردیدهایی که دارید نگاهی بیندازید و آنها را به صورت لفظی بیان کنید. چه چیزی یا چه کسی باعث احساس تردید در شما شده است؟ به یاد داشته باشید که این نظر شخص دیگری است و صرف نظر از اینکه آن را به عنوان حقیقت ادعا می کنند ، قابل رد است.

به این تردیدها در حال حاضر نگاه کنید و تصمیم بگیرید که آیا آنها برای شما درست هستند. مواردی که منطقی نیستند را کنار بگذارید.

۳-با دقت به چیزهایی که از آنها می ترسید نگاه کنید.

من دوستی داشتم که از سفر با هواپیما و پرواز می ترسید. در دهه ۸۰ ،سقوط هواپیماها زیاد رخ میداد و همین موجب ترس و نگرانی خیلی از جهانیان شد.

برای کمک به او ، من سایتی را به او معرفی کردم که تمام پیشرفت های صورت گرفته در صنعت هواپیمایی و اینکه هواپیماها امروز چقدر ایمن هستند را بیان می کند. جزئیاتی از نحوه کار و آمار مربوط به ایمنی هواپیما وجود داشت. بعد از آن استرس و ترس دوستم بسیار کم شد.

چیزهای گذشته می توانند بر نحوه مشاهده ما در زمان حال تأثیر بگذارند. به اطلاعات فعلی مواردی که باعث ترس شما می شوند ، نگاه کنید و ببینید آیا نگران چیزی با ریسک نسبتاً کم هستید؟پس اطلاعات خود را بالا ببرید.

۴- به خود اعتماد کنید.

اگرچه زندگی نامشخص است ، اما یک دقیقه وقت بگذارید و همه ترس هایتان را مرور کنید. به تمام دفعاتی که از قبل دچار استرس آن ترس میشدید فکر کنید.شما از همه آن ترس ها عبور کرده اید.

ایمان داشته باشید که هر اتفاقی در آینده بیفتد ، راهی برای مقابله با آن پیدا خواهید کرد.

 14 راه برای زندگی بدون ترس 
14 راه برای زندگی بدون ترس

۵- آرام باشید.

در صورت نیاز به رفع مشکل ، آرام باشید. اعتماد کنید که به آن خواهید رسید. اما در حال حاضر ، فقط لذت ببرید.

۶- نگرانی درباره چیزهای کوچک .

وقتی اوقات سختی را پشت سر می گذاریم ، الگوهای بقا را اتخاذ می کنیم که برای شرایط سخت کار می کنند ، اما لزوما برای زندگی روزمره مناسب نیستند.

ما ممکن است تصمیم گرفته باشیم که نگران چیزهای کوچک باشیم ، و این لذت را از زندگی ما می گیرد.

اگر مشکلی پیش بیاید ، متوجه خواهید شد و از پس آن برمی آیید.

۷- به خود یادآوری کنید که لیاقت دارید.

حرف های زیادی در زندگی به ما گفته می شود. بیشتر اوقات ، این تلاش ها برای جلب ما در خرید چیزی است. به ما گفته می شود که ما به اندازه کافی لاغر ، به اندازه کافی هوشمند ، به اندازه کافی تحصیل کرده یا به اندازه کافی خونسرد نیستیم.

در اینجا برداشت جدیدی از این موارد وجود دارد:

شما هر اندازه وزن داشته باشید یا هرچقدر ضریب هوشی داشته باشید و … بازهم شما لایق بهترین ها هستید.

این موارد به شما بستگی دارد ، نه شخص دیگری. بدانید که شما همانطور که هستید لیاقت عشق ، خوشبختی و همه چیزهای خوب زندگی را دارید.

۸- مهم نیست چه چیزی شما را می ترساند ، شما همیشه می توانید کاری انجام دهید.

 مهم نیست که در زندگی شما چه اتفاقی می افتد ، همیشه کاری وجود دارد که می توانید در مورد آن انجام دهید.

اگر مشکلی برای شما ایجاد شده است ، بنشینید و برخی از کارهایی را که می توانید در این مورد انجام دهید ، کشف کنید و سپس بروید و آنها را انجام دهید.

 زندگی بدون ترس 
زندگی بدون ترس

۹- با افراد مثبت معاشرت کنید.

هیچ چیز دلسردتر کننده تر از شنیدن حرف های منفی و معاشرت با آدمهای منفی نیست .

این افراد می توانند روحیه ما را پایین بیاورند. مواجهه خود با این افراد را محدود کنید. بیشتر وقت شما باید صرف افراد پویایی باشد که خوشحال هستند و کارها را انجام می دهند.افرادی که در زندگی راههای حل مشکلات را پیدا می کنند افرادی هستند که به شما انرژی مثبت می دهند.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” ۱۴ راه برای زندگی بدون ترس ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

۱۰- اجازه ندهید کسی به شما توهین کند.

تشخیص این مسئله دشوار است اما هر زمان که در اطراف شخصی احساس ناراحتی کردید یا احساس می کنید روی پوسته تخم مرغ راه می روید ، این احتمال وجود دارد که آنها مشغول انجام یا گفتن چیزهایی باشند که به شما اهانت می کنند.

افرادی که به شما توهین می کنند ، آنها کسانی هستند که ادب ندارند.

اگر کسی با شما رفتار بدی دارد ، فقط بخاطر داشته باشید که مشکل از اوست ، نه شما. مردم خوب به دنبال تخریب افراد دیگر نیستند.

 اگر کسی به همسر یا فرزند شما توهین کند ، شما در دفاع از او قیام خواهید کرد. چرا برای دفاع از خود قیام نمی کنید؟

۱۱-اهداف شخصی را بر اساس تأثیرات خارجی تعیین نکنید.

هفته گذشته ، من در مورد اهداف با دوستم ، جولیا صحبت کردم. او به من یادآوری کرد که تعیین اهداف شخصی بر اساس عوامل بیرونی که ما کنترل محدودی بر آنها داریم یا هیچ کنترلی نداریم ، می تواند آسیب زا باشد.

به عنوان مثال ، داشتن یک هدف شخصی برای برنده شدن در یک مسابقه شطرنج ، یک هدف بیرونی است زیرا شما هرگز نمی دانید که داوران چه زمانی مغرضانه عمل می کنند ، یا برخی از رقبای دیگر چه تلاش هایی کرده اند.

اهداف خود را جستجو کرده و در آنها تجدید نظر کنید تا بتوانید نتیجه را کنترل کنید.

راه حل برای زندگی بدون ترس:

۱۲- روزنامه ها را دور بریزید.

بیشتر آنچه در روزنامه ها می نویسند اخبار بد است! آیا توجه کرده اید که به ندرت ،خبرهای خوبی در صفحه اول روزنامه ها وجود داشته باشد؟

خبرهای خوب در همه جا وجود دارد. برای یافتن آن نیازی نیست که سخت جستجو کنید. اگر در باور این مسئله مشکلی دارید ، همه چیزهای خوبی که در یک روز می بینید را یادداشت کنید. مردم درها را برای دیگران باز می کنند ، مردم برای جمع آوری پول برای افراد آسیب دیده یا بیمار برنامه های خیریه برگزار می کنند.

من کاملاً اعتقاد دارم که هر روز اتفاقات بسیار خوب نسبت به اتفاقات بد رخ می دهد فقط اطلاع رسانی درباره آنها کم است.

غلبه بر ترس
غلبه بر ترس

۱۳- کار با کودکان.

کار من آموزش موسیقی به کودکان است. کودکان بسیار روشن ، شایان ستایش و سرگرم کننده هستند. آنها از آینده بسیار هیجان زده می شوند ، حتی اگر آینده خواب باشد یا فیلم. بچه ها تعادل بالاتری نسبت به یک فرد بالغ دارند زیرا نگران بودن را یاد نگرفته اند.

کار با کودکان به هر ظرفیتی که بتوانید شما را به خلق و خوی آنها نزدیک میکند.

۱۴- سرگرمی مورد علاقه خود را دنبال کنید.

هنر و موسیقی پادزهر استرس است.فیلم ببینید. به وب سایت ها و کتاب ها سر بزنید تا چیزی پیدا کنید که شما را خوشحال کند. آنها را علامت گذاری کنید و اغلب به سراغ آنها بروید. جستجو و لذت بردن از این موارد را قسمت بزرگی از زندگی خود قرار دهید.

تعادل را به نفع مواردی که واقعاً شما را خوشحال می کنند ، رعایت کنید. این تأثیر عمیقی در سطح شادی شما دارد.

موفق باشید!

لطفا نظرات  و تجربیات خود را درباره راههای غلبه بر ترس با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.