۱۰ نکته قدرتمند برای مدیریت زمان و نتیجه گیری

۱۰ نکته قدرتمند برای مدیریت زمان و نتیجه گیری

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”۱۰ نکته قدرتمند برای مدیریت زمان و نتیجه گیری” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

اما وقتی زندگی هرج و مرج و استرس بیش از گذشته داشته باشد ، ممکن است همیشه چنین احساسی داشته باشید که زمان سریع میگذرد و شما وقت کم میاورید .از آنجا که نمی توانید ساعات بیشتری به روز خود اضافه کنید ، این بدان معناست که یافتن راه هایی برای استفاده بهینه از ظرفیت محدود خود بسیار مهم است.ای کاش بیش از ۲۴ ساعت وقت داشتید؟ در اینجا ۱۰ نکته قدرتمند برای مدیریت زمان آورده شده است.

مدیریت زمان و کسب موفقیت شغلی

۱- مأموریت خود را تعریف کنید

اولین نکته برای مدیریت زمان این است که ابتدا مأموریت خود را تعریف کنید. قبل از اینکه یاد بگیرید که زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید ، باید اهداف تعیین کنید. و قبل از اینکه بتوانید اهدافی را تعیین کنید که منطقی باشد ، شما باید یک درک کلی از ماموریت خود داشته باشید .

با تعریف شخصی مأموریت خود شروع کنید که نه تنها آنچه می خواهید انجام دهید بلکه دلیل اینکه می خواهید آن را انجام دهید بیان می کند. به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما می خواهید بستنی فروشی را شروع کنید. این یک هدف عالی (و خوشمزه) است. اما ماموریت شما چیست؟ برای خوشحال کردن مردم؟ تا آنها را گرد هم بیاورد؟یا برای کسب سود؟

تعریف مأموریت شما را در مسیر ایجاد اهداف دقیق نگه می دارد ، که به نوبه خود به بهره وری بیشتر شما کمک می کند. اگر در خدمت مأموریت شما نباشد ، ارزش وقت شما را ندارد.

۲-تمرین گفتن “نه” برای مدیریت زمان

هنگامی که من برای اولین بار کار خود را شروع کردم ، هرگز نمی خواستم فرصتی را از دست بدهم – شبکه سازی ، پروژه گرفتن و یادگیری چیزهای جدید. این طرز فکر “ترس از دست دادن” می تواند مفید باشد وقتی صنعت جدیدی را رها می کنید ، اما وقتی صحبت از مدیریت زمان می شود برای شما مفید نخواهد بود.

هرچه بیشتر مسئولیت بپذیرید – حتی به نام رشد و نمو – زمان کمتری برای انجام آنچه واقعاً مهم است خواهید داشت. روش دیگر برای گفتن آن: وقتی به یک چیز “بله” می گویید ، همیشه به چیز دیگری “نه” می گویید.

اگر هدف شما مدیریت بهتر زمان است ، شروع به مشاهده آن به عنوان یک منبع محدود کنید و آن را عاقلانه خرج کنید – و نه برای افراد یا پروژه هایی که در خدمت مأموریت و اهداف کلی شما نیستند. در ابتدا گفتن “نه” دشوار است ، اما اگر تصمیمات خود را از طریق مأموریت کلی خود فیلتر کنید ، از وقت خود نیز محافظت می کنید.

10 نکته قدرتمند برای مدیریت زمان و نتیجه گیری
10 نکته قدرتمند برای مدیریت زمان و نتیجه گیری

۳- مشخص کنید که چگونه در حال حاضر از زمان خود استفاده می کنید

احساس می کنید چقدر مثمر ثمر هستید؟ کیفیت کاری که شما تولید می کنید چیست؟ این سوالات مبهم هستند تا زمانی که آنها را با داده های واقعی کمی کنید. برای شناسایی مواردی که باید در کارهای روزمره شما تغییر کند (و در نهایت ، نحوه موثرتر شدن) ، ابتدا نیاز به یک تصویر واضح از زمان فعلی خود دارید.

با برنامه ریزی یک دوره یک هفته ای شروع به کار کنید یا با استفاده از یک دفترچه یادداشت  ، وقت خود را زمانبندی کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید که زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی از آنچه تصور می کردید می گذرانید یا اینکه روزانه دقیقه زیادی را تلف می کنید و درمورد اینکه چه چیزی در ایمیل بنویسید ، تلف می کنید. هنگامی که اندازه گیری میزان خوب اوضاع در مقابل نحوه استفاده فعلی از وقت خود را اندازه گیری کردید ، می توانید تنظیمات لازم را انجام دهید.

۴- از انرژی خود  به خوبی استفاده کنید.

نکته مهم دیگر برای مدیریت وقت ، سهمیه بندی انرژی است. اما برای هر مدیر عامل استارتاپی که ساعت ۴ صبح برای کار بیدار می شود ، شخصی وجود دارد که هنوز کاملاً خوابیده است.

کلید مدیریت زمان این نیست که خواب خود را به نام بهره وری فدا کنید. این کار برای شناسایی اوقات روز (یا عصر!) است که بیشترین انگیزه را برای انجام کارها دارید و سپس بر اساس آن کار خود را برنامه ریزی کنید. بنابراین ، فکر کنید که چه زمانی بیشترین انرژی را دارید – اما به خاطر داشته باشید که گرفتن نتیجه فقط به انرژی نیاز ندارد. چه موقع شما بیشتر خلاق و با الهام هستید؟ چه زمانی بیشترین تمرکز را دارید؟

به عنوان مثال ، اگر دقیقاً در ساعات آخر صبح دقیقاً بعد از صبحانه و قهوه خود هوشیار هستید ، مهمترین و خواستارترین کار خود را برای آن پنجره تنظیم کنید. در سمت تلنگر ، چه زمانی بیشتر احساس خستگی می کنید؟ برای آن زمان وظایف راحتتر خود را برنامه ریزی کنید. شما نه تنها از زمان خود بهتر استفاده خواهید کرد ، بلکه کارهای بهتری نیز تولید خواهید کرد.

۵- برنامه ریزی برای مدیریت زمان

برنامه ریزی نکردن همان برنامه ریزی برای شکست است. این اصل به همین دلیل است که من از یکشنبه بعد از ظهر برای برنامه ریزی هفته کاری خود استفاده می کنم. دفتر و قلم مورد علاقه خود را می گیرم ، در میز غذاخوری یا دفتر خانه ام مستقر می شوم و تمام آنچه را که برای پایان دادن به یک هفته مشخص لازم دارم ، یادداشت می کنم. سپس ، هر هدف را به وظایف خاص و زمان محور تقسیم می کنم.

برنامه ریزی در سطح کلان باعث می شود اهدافم را سرلوحه کار خود قرار دهم تا بتوانم با هدف بیشتر در وظیفه باقی بمانم. برنامه ریزی در سطح خرد برای کارهای خاص نیز مهم است زیرا از اتلاف وقت شما در پروژه ها و وظایفی که هدف شما را بر عهده دارند جلوگیری می کند.

برای مثال ، قبل از شروع جلسه ، لیستی از نکات گفتگو و اهدافی را که می خواهید انجام دهید بنویسید. جهت به شما کمک می کند تا روی تصویر بزرگتر متمرکز باشید و در دقیقه یا ساعاتی که برای انجام کارها لازم دارید صرفه جویی می کند.

۶-برای مدیریت زمان حواس پرتی ها را به حداقل برسانید

عوامل حواس پرتی مانع بهره وری و مدیریت زمان می شوند. اما پاسخ فقط تنظیم لپ تاپ در مکانی آرام نیست. این در مورد از بین بردن حواس پرتی ذهن است – “کاری” که فضای ذهنی را اشغال می کند اما در واقع به بهره وری کلی شما کمک نمی کند.

جیمز کلیر ، نویسنده کتاب عادات اتمی: روشی آسان و اثبات شده برای ایجاد عادت های خوب و از بین بردن افراد بد ، این افراد جلب توجه کننده را “نیمه کار” می نامد.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما در حال کار بر روی ارائه مقاله هستید ، اما هر چند دقیقه یک بار متوقف می شوید تا صندوق ورودی ایمیل خود را بررسی کنید. خواندن و پاسخ دادن به ایمیل ها بخشی از شغل شما است ، بنابراین احساس کار می کنید.

مدیریت زمان
مدیریت زمان

اما طبق Clear ، این امر باعث کاهش عمده وقت شما نیز می شود: 

“صرف نظر از اینکه کجا و چگونه در دام نیمه کار قرار بگیرید ، نتیجه همیشه یکسان است: شما هرگز به طور کامل درگیر وظیفه نیستید ، به ندرت برای مدت طولانی به یک کار متعهد می شوید ، و این طول می کشد شما دو برابر بیشتر برای رسیدن به نیمی از آن تلاش خواهید کرد. “

حواس پرتی های کوچک را که باعث کاهش جریان شما می شوند از بین ببرید و ذهن خود را کاملاً در مورد آنچه که نیاز به توجه شما دارد ، حفظ کنید.

۷- از انجام چند وظیفه ای خودداری کنید

خواه در هنگام مکالمه به یک ایمیل پاسخ دهید یا در حال جابجایی بین پروژه ها باشید ، ممکن است احساس کنید وقتی چندین کار را همزمان انجام می دهید ، بیشترین استفاده را از وقت خود می کنید. اما اگر چیزی مثل من باشید ، هرچه “زبانه” های ذهنی بیشتری باز کنید ، در واقع کمتر می توانید روی هر یک تمرکز کنید.

چرا چند وظیفه ای دشمن مدیریت زمان است؟ به گفته کارشناسان ، جابجایی بین چندین کار در یک زمان باعث صرف انرژی در عمل تعویض دنده می شود تا کارهای واقعی در دست انجام. از این بدتر ، وقتی بین وظایف خود درگیر هستید ، تمرکز ندارید.

رفت و برگشت بین چندین کار در واقع باعث هدر رفتن بهره وری می شود زیرا توجه شما به کار تعویض دنده صرف می شود – بعلاوه ، هرگز برای هر دو فعالیت به طور کامل “در منطقه کاری خود” قرار نمی گیرید.

۸- “آینده ” را در نظر بگیرید

تصمیمات امروز ما بر چگونگی بازی فردا تأثیر می گذارد و این شامل مدیریت زمان نیز می باشد. اینکه چطور دقیقه ها و ساعت ها را سپری می کنید ، در طولانی مدت تأثیر دارد ، زیرا همچنین باعث می شود که در آینده در دسترس شما باشد – کارهای دیگر را انجام دهید و به همان اندازه مهم ، استراحت کنید و استراحت کنید.

بنابراین ، اگر در مدیریت زمان خود مشکل دارید ، توجه خود را به سمت آینده خود معطوف کنید. فکر کردن در مورد اینکه کاری که اکنون انجام می دهید به شما کمک می کند یا مانع شما می شود در آینده تمرکز شما را بیشتر می کند و آگاهی شما را در مورد تأثیر تصمیمات شما در جاده افزایش می دهد.

۹-برای مدیریت زمان ، فوریت و اهمیت را اشتباه نگیرید

کارهای مهم زیادی وجود دارد که باید هر روز انجام شود. اما این لزوماً به این معنی نیست که موارد ضروری یا حساس به زمان هستند. تضاد این دو یک روش سریع برای اتلاف وقت و از دست دادن مهلت قانونی است.

یک نسخه اولیه: موارد فوری در لیست کارهای شما نیاز به توجه و اقدام فوری دارند ، در حالی که کارهای مهم فقط پیامدهای قابل توجهی دارند ، اما ممکن است نیازی به تکمیل فوری نداشته باشند.

برای استفاده بهینه از وقت خود ، همیشه روی کارهایی تمرکز کنید که هم ضروری هستند و هم مهم. پس از بررسی موارد خارج از لیست ، تمرکز خود را به سمت کارهای فوری و سپس کارهای مهم اما غیر فوری انتقال دهید.

۱۰ -زمان استراحت برای خود  انتخاب کنید

هنگامی که هدف نهایی انجام کارها است ، متوقف کردن کار ممکن است نتیجه مثبتی داشته باشد. اما برای بهره وری مطلوب ، مغز شما به مکث های گاه و بیگاه نیاز دارد.

در حالی که برخی مطالعات فرمولی را برای ریتم کار و وقفه پیشنهاد می کنند – مانند ۵۲ دقیقه کار کردن ،و یک ربع استراحت.

از آنجا که ظرفیت ذهنی همه متفاوت است ، دوره مطلوب شما برای استراحت نیز متفاوت خواهد بود. ایده این است که همه ما بعد از مدتی استفاده از مغز با ظرفیت بالاتر بخار ذهنی خود را از دست می دهیم. شکستن به تنظیم دکمه “تنظیم مجدد” کمک می کند.

زمان استراحت خود را برنامه ریزی کنید و از آن برای انجام کاری کاملاً غیر مرتبط با کار استفاده کنید. قدم زدن. از پله ها بالا و پایین بزنید. با یک دوست یا عزیز تماس بگیرید.

شما نه تنها با یک دیدگاه تازه در مورد وظیفه ای که داشتبد برمی گردید بلکه با احساس اینکه در روز خود زمان بیشتری نسبت به زمان شروع خود دارید باز خواهید گشت.

مدیریت زمان
مدیریت زمان

جمله نهایی درباره مدیریت زمان:

مدیریت زمان یک مهارت اساسی در زندگی است ، اما همه این مهارت را ندارند. مدیریت زمان دشوار است ، اما شما تنها نیستید. بنابراین ، با این ۱۰ نکته قدرتمند برای مدیریت زمان که به شما کمک می کنند تا نتایج دلخواه خود را بدست آورید ، شروع کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.