۱۰ روش آسان برای نامگذاری کسب و کار یا استارت آپ خود

نام کسب و کار شما اولین تاثیر مهم را خواهد گذاشت-حتی بیشتر از ظاهر شما! خواه در ویترین فروشگاه ، روی کارت ویزیت یا روی بیلبورد تبلیغاتی شما در یک نمایشگاه تجاری چاپ شود. یک نام تجاری خلاقانه می تواند به شما در ایجاد “ارتباط احساسی” با مشتریان کمک کند. مشتریان عاشق نامهای ایجاد شده با استفاده از فرایندهای علمی  یا صرفاً با دستکاری الفبا نمی شوند. چنین نام هایی به سادگی نمی توانند با مشتریان ارتباط داشته باشند. بنابراین اگر به دنبال یافتن نام های تجاری خلاقانه ای هستید که می توانند به شما کمک کنند ، در زیر نکات مهمی وجود دارد که می تواند به شما در نامگذاری برای کسب و کارتان و ایجاد ایده های خلاقانه ، به یاد ماندنی و منحصر به فرد کمک کند.

نکته های مهم برای نامگذاری کسب و کار یا استارتاپ

۱- از روش نامگذاری SMILE استفاده کنید

SMILE مخفف عبارت:

پیشنهاد دهنده – ایده فوری راجع به موضوع کسب و کار شما در مشتری ایجاد میکند
معنی دار – با مشتریان شما ارتباط برقرار میکند
تصویرسازی – از تکان دهنده بصری استفاده می کند تا مشتری بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و آن را حفظ کند
موضوع کسب و کار شما را نمایش میدهد
افراد آن را به راحتی لمس می کند

۲-از این خطاهای نامگذاری اجتناب کنید

هنگام جستجوی پیشنهاد نام شرکت با معنی ، ضروری است که از خطاهای زیر اجتناب کنید:

تغییر املای یک کلمه معروف به طوری که شبیه اشتباه تایپی باشد.
استفاده از تکنیک های کپی – انتخاب نامی مشابه نام رقیب
انتخاب نام محدود کننده ای که رشد آینده را محدود می کند.
انتخاب نامی که آزاردهنده است – یا به خاطر سپردن یا تلفظ آن بسیار دشوار است که باعث ناامیدی مشتریان می شود
فقط برای شما جذاب است وقتی از دیگران نظر خواهی میکنید آن را دوست ندارند

 نامگذاری کسب و کار

۳-استخدام مشاور نام تجاری

شاید باور نکنید اما متخصصانی هستند که این کار را برای امرار معاش انجام می دهند. آنها در طراحی هویت نام تجاری تخصص دارند و بسیاری از این متخصصان با شرکت های بزرگ و کوچک همکاری می کنند تا به نام محصولات و غیره کمک کنند. این روزها ، شما به راحتی می توانید مشاورانی را استخدام کنید تا به شما در نامگذاری کسب و کار شما کمک کرده و یک لیست نام تجاری خوب ارائه دهند. درک کنید که این متخصصان این کار را بسیار جدی می گیرند.

۴- انواع مختلف نامهای تجاری را بشناسید

نام های تجاری در سه دسته مجزا قرار می گیرند:

نام های توصیفی : اسامی توصیفی برای محصولاتی با بودجه بازاریابی کم و چرخه عمر کوتاه ایده آل است. نمونه ها عبارتند از: Food.com ، Hotels.com و غیره.

نامهای پیشنهادی : همانطور که از کلمه توصیف می شود ، نامهای پیشنهادی کمی در مورد ویژگی ها و مزایای خدمات یا محصولی که می فروشید نشان می دهد. آنها بیشتر توصیفی هستند و بنابراین به یاد ماندنی تر هستند. دلیل محبوبیت بیشتر نام های پیشنهادی در مورد نام های تجاری این است که آنها بیشتر انگیزشی و ارتباطی هستند و در عین حال زمینه وسط در نامگذاری یک تجارت هستند. فیس بوک ، آمازون و FitBit نمونه هایی از نام های پیشنهادی هستند.

نامهای دلخواه و خیالی: این نامها هیچ معنایی ندارند. بنابراین آنها خدمات یا محصول موردنظر را تبیین یا توصیف نمی کنند. نامهای دلخواه ممکن است با استفاده از کلمات معنی دار یا حتی کلماتی که هیچ معنی ندارند ساخته شوند.

۵-هنگام انتخاب اسم برای استارت آپ تان ،از کلمات در زبانهای مختلف استفاده کنید

لیست نام تجاری خوب همچنین می تواند شامل کلمات از زبان های مختلف خارجی باشد. وقتی مشتریان شما افرادی غیر انگلیسی زبان را نیز شامل می شوند ، این رویکرد خوبی است. بسیاری از کلمات غیر انگلیسی برای مردم  و غیره جذاب هستند. برخی از مارک ها همچنین از کلمات غیر انگلیسی عالی استفاده کرده اند که بسیار نزدیک به صدا/تلفظ و معنی کلمات انگلیسی است.

۶- از کلمات اختصاری و حروف اول استفاده کنید

یکی دیگر از ایده های نامگذاری عالی برای یک شرکت این است که حروف اول هر کلمه از شعار تجاری یا فلسفه اصلی کسب و کار خود را کوتاه کنید. همچنین می توانید املای معنادار را از مخفف و حروف اول ایجاد کنید. IBM نمونه ای از چنین نام هایی است و BMW نیز همینطور. یک نام تجاری با حروف اختصاری و حروف اول نیز می تواند به برخی از کلمات معنی دار که اطلاعات مهمی را به مشتریان و کاربران منتقل می کند ، گسترش یابد.

۷- درباره چه چیزی میخواهید صحبت کنید؟

اغلب ، نامگذاری یک شرکت یا مشاغل در مقایسه با نامگذاری یک محصول جدید ساده تر است. هنگام نامگذاری یک نام تجاری یا یک نام تجاری فرعی باید موارد زیادی را در نظر بگیرید مانند اینکه آیا محصول در آینده به مجموعه ای از محصولات تبدیل می شود یا محصول کاملاً جدیدی است.

پیشنهاد می کنیم مقالهچگونه می توان با وبلاگ نویسی کسب درآمد کرد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۸-این نام کجا استفاده می شود؟

هنگامی که با این سوال مواجه می شوید که “چگونه می توانم یک نام تجاری انتخاب کنم؟” ، باید زمینه های بازاریابی نام را نیز در نظر بگیرید. به این فکر کنید که همه نامها از جمله بروشورها ، تبلیغات چاپی ، وب سایت ، رسانه های اجتماعی و غیره در کجا استفاده خواهند شد.

۹-هنگام انتخاب اسم برای کسب و کارتان ، به رقبا فکر کنید

اغلب ممکن است به این فکر کنید که از نام تجاری یا نام تجاری معنادار استفاده کنید که معنای پیشنهادی دارد. اما فکر کردن در مورد آن خطوط به این معنی است که رقبای شما ممکن است قبلاً در مورد آن فکر کرده باشند. به عنوان مثال ، یک آرایشگر ممکن است در مورد نام هایی مانند “Makeovers by ABC” فکر کند. اما یک جستجوی ساده در فیس بوک یا اینستاگرام به او نشان می دهد که ممکن است این نام قبلاً توسط رقبایش گرفته شده باشد. مهم این است که همه رقبای خود و اسامی آنها را در نظر بگیرید.

این تمرین به شما در تشخیص الگوهای نامگذاری کمک می کند و همچنین به شما در اجتناب از نام های قدیمی کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند خارج از چارچوب فکر کنید و فرصت ها را برای متفاوت بودن با رقبای خود تشخیص دهید. این تمرین به ویژه هنگام بررسی علائم تجاری برای تعارضات احتمالی مفید خواهد بود.

۱۰- تمرکز خود را بر روی مخاطب هدف حفظ کنید

هرچه تمرکز بیشتری بر مخاطبان موردنظر خود بگذارید ، تمرکز شما هنگام تولید لیست ایده های نام تجاری واضح تر خواهد بود. همچنین مهم است که به جای تمرکز بر ۵-۱۰ چیز مختلف که “شما” به آن اهمیت می دهید ، به چیزهایی که مخاطبان به آن اهمیت می دهند اولویت اصلی بدهید. اغلب ، مارک ها به طور همزمان روی چندین چیز تمرکز می کنند و در نهایت هیچ چیز خاصی را نشان نمی دهند.

۱۱-معنی ضمنی

آیا یک ویژگی در مورد خدمات یا محصول شما وجود دارد که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید؟ شاید خدمات شما بسیار دقیق یا سریع باشد. شاید محصول شما شکل خاصی داشته باشد. بنابراین خوب است چندین گزینه را در لیست نام تجاری مشاغل خود در مورد نامگذاری ایده هایی که با ارزش های شرکت شما و مخاطبان شما مرتبط هستند ، قرار دهید.

نامگذاری کسب و کار یا استارتاپ

۱۲- به لحن و ساختار نام توجه کنید

برخی از کلمات دارای هجاهای قوی هستند که شخصیت و انرژی قوی را به تصویر می کشند. برای مثال سپس کلماتی مانند Hulu (که نرم تر است) یا Wii (که شبیه “ما” است و نشان دهنده سرگرمی ، تیم/بازی و بازیگوش است) وجود دارد. همچنین می توانید از ترکیبی از دو کلمه استفاده کنید که در آنها یک کلمه معنای قابل توجه تری نسبت به دیگری دارد. مثال: Evernote ، DropBox و غیره

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.