۱۰ ویژگی به ظاهر بی فایده بدن انسان که کاربردشان را نمی دانستید

۱۰ ویژگی به ظاهر بی فایده بدن انسان که کاربردشان را نمی دانستید(سلامت عمومی)

بدن انسان یک سرزمین عجایب تمام عیار است. همین حالا نگاهی به خودتان در آینه بیندازید؛ احتمالاً چیزهایی در خودتان پیدا می کنید که حتی کاربردشان را نمی دانید. مثل موهای بدن تان که هر بار که بلند می شوند آن ها را می زنید. اما همین موها می توانند به تداوم نسل بشر کمک کنند. همه ی اعضای بدن به دلیلی وجود دارند و اگر کاربردشان را بدانید حتماً شگفت زده خواهید شد.

در ادامه به ۱۰ عضو به ظاهر بی فایده ی بدن می پردازیم که بالاخره به کاربردشان پی برده ایم.

۱۰ ویژگی به ظاهر بی فایده بدن انسان که کاربردشان را نمی دانستید

۱- خال های گوشتی

کاربرد ویژگی های بدن انسان

خال های گوشتی زمانی به وجود می آیند که سلول های درون پوست به جای آنکه در سرتاسر پوست پخش شوند، به صورت گروهی رشد می کنند. این خال ها معمولاً بی خطر هستند، اما گاهی هم ممکن است نشانه ی وجود مشکلی در بدن مثل سرطان باشند. Mole-mapping روشی پزشکی است که با استفاده از آن تغییرات خال های گوشتی رصد می شود تا سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود.

۲- موهای زیر بغل

طبق تحقیقات، کارکرد اصلی موهای بدن انتشار فرومون است، نوعی هورمون که جفت احتمالی تان را به شما جذب می کند. این مسأله در مورد موهای زیر بغل هم صدق می کند که به پخش بوی بدن کمک می کند. بدن آدم ها هم مانند حیوانات، هر کدام بوی منحصر به خود را دارند که باعث جذب دیگران به آن ها می شود. احتمالاً به همین دلیل است که بعضی افراد از بو کردن لباس های کثیف شریک عاطفی شان خوش شان می آید.

۳- دندان عقل

دندان عقل در حقیقت سومین دسته از دندان ها است که در دهان ما رشد می کند. اجداد ما برای جویدن غذاهای سفت و سختی مثل ریشه های درختان، برگ ها، گوشت حیوانات و میوه های مغز دار به این دندان نیاز داشتند، به خصوص زمانی که دندان های دیگرشان را از دست می دادند. به همین دلیل دندان های عقل در واقع دندان پشتیبان هستند.

۴- ابروها

ابروها از چشم های ما در برابر رطوبت باران و عرق محافظت می کنند تا دید ما مختل نشود. از آن جایی که می توانیم آن ها را برای ابراز احساسات مان حرکت دهیم، ابروها ابزار مهمی هم در برقراری ارتباط محسوب می شوند. تحقیقی در سال ۲۰۰۳ نشان داد ابروها نقشی اساسی در تشخیص چهره ها دارند. در این تحقیق وقتی ابروها از تصویر چهره های مشهور حذف شد، شرکت کنندگان فقط در ۴۶ درصد موارد قادر به شناسایی چهره ها بودند.

۵- ناخن های دست و پا

۱۰ ویژگی به ظاهر بی فایده بدن انسان که کاربردشان را نمی دانستید
ناخن های دست و پا

ناخن های دست و پا از نوک انگشتان آن ها در برابر صدمات محافظت می کنند. ناخن ها به ما کمک می کنند تسلط بهتری روی چیزهای مختلف داشته باشیم و بتوانیم بعضی چیزها را بکنیم. هر زمان که به خارش می افتیم، ناخن هایمان به کمک مان می آیند. به علاوه، ناخن ها پنجره ای رو به سلامت بدن هستند. طبیعی نبودن رنگ ناخن می تواند از وجود یک مشکل در بدن خبر دهد.

 ۶- زبان کوچک

۱۰ ویژگی به ظاهر بی فایده بدن انسان که کاربردشان را نمی دانستید
زبان کوچک

زبان کوچک همان بافت کوچک قطره شکلی است که در انتهای گلوی ما آویزان است و وقتی دهان مان را باز می کنیم آن را می بینیم. این عضو فقط در انسان ها وجود دارد و تحقیقات نشان داده که زبان کوچک ما را قادر می سازد هنگام خم شدن آب بنوشیم و به صحبت کردن ما هم کمک می کند.

۷- موهای پا

۱۰ ویژگی به ظاهر بی فایده بدن انسان که کاربردشان را نمی دانستید
موی بدن و پا

حتماً تا به حال فکر کرده اید که موهای پا به چه درد می خورند وقتی برای ادامه ی زندگی هیچ نیازی به آن ها نیست. اما در گذشته های دور، اجداد ما برای گرم ماندن به موی بدن نیاز داشتند، به خصوص که آن زمان هنوز شلوار اختراع نشده بود. در هوای سرد، ماهیچه های کوچکی که فولیکول های مو را احاطه کرده اند موها را سیخ می کنند و به این ترتیب گرمای بیشتری در اطراف بدن می ماند. در واقع موها برای پاها مثل یک پتوی طبیعی عمل می کنند.

۸- آپاندیس

۱۰ ویژگی به ظاهر بی فایده بدن انسان که کاربردشان را نمی دانستید
آپاندیس

آپاندیس کیسه ای کوچک در نزدیکی جایی است که روده های بزرگ و کوچک به هم می رسند. گرچه اغلب تصور می شود این عضو هیچ فایده ای ندارد، اما آپاندیس در حقیقت از باکتری های مفید روده ها محافظت می کند. اگر دچار اسهال شوید، باکتری های مفید درون آپاندیس به حفظ سلامتی شما کمک خواهند کرد.

۹- کک و مک

۱۰ ویژگی به ظاهر بی فایده بدن انسان که کاربردشان را نمی دانستید
کک و مک

کک و کک در اثر ژنتیک و قرار گرفتن در معرض آفتاب به وجود می آید. این لکه ها اغلب در افرادی که پوست روشن تری دارند ظاهر می شوند، همانطور که بعضی افراد در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید برنزه می شوند. علت این مسأله آن است که بدن سعی می کند با این روش از خود در برابر صدمات ناشی از نور خورشید محافظت کند. در حقیقت کک و مک نوعی ضد آفتاب طبیعی، علیه پرتوهای فرابنفش خورشید است.

۱۰- ریش و سبیل

۱۰ ویژگی به ظاهر بی فایده بدن انسان که کاربردشان را نمی دانستید
ریش و سبیل

ریش و سبیل چیزی فراتر از مقادیری موی صورت است که مردان را از زنان متمایز می کند. تحقیقات بیان می کند ریش و سبیل برای مردان بیشتر مانند یال شیر عمل می کند، یعنی نوعی پوشش که از مردان در برابر حمله به بخش های آسیب پذیر فک شان محافظت می کند.

منبع (روزیاتو)

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.