کیسه خواب کودک

کیسه خواب کودک

یکی از وسایل ضروری برای هر کودک ، کیسه خواب می باشد ،که برای گرم نگه داشتن کودک و نوزاد در تمام فصول استفاده می شود.  کیسه خواب کودک سبب تنظیم دمای بدن کودک شده ودر نتیجه خوابی راحت برای کودکان فراهم می نماید.

وقتی کودک را درون کیسه خواب قرار می دهید اگر کودک پیچ و تاب بخورد هیچ لایه ای روی هم نمی افتد که جلوی تنفس او بگیرد  سر کودک  به راحتی بیرون است  و هیچ مشکلی برای او ایجاد نخواهد شد.

 کیسه خواب کودک دقیقا مانند یک کیسه است ممکن است بدون پا یا اینکه پادار باشد یا مدل آستین دار یا بدون آستین و معمولا برای باز و بسته کردن کیسه خواب از دکمه یا زیپ در قسمت جلو استفاده شده است . جنس و نوع پارچه هم ممکن است پنبه ای یا حوله ای باشد.

 در ادامه مطلب در جانان کالا شما را با ویژگی های یک کیسه خواب خوب و مزیت های منحصربفرد آن آشنا خواهیم نمود پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین کیسه خواب نوزاد

به هنگام خرید کیسه خواب کودک باید بجای شکل ظاهری آن به کیفیت و جنس کیسه خواب بخصوص لایه ی داخلی آن که مستقیم با نوزاد در ارتباط هست، توجه نمود . بسیاری از مادران در هنگام خرید فقط به شکل و ظاهر آن توجه ویژه ای دارند در صورتی که کودک یا نوزاد پوست بسیار لطیف و حساسی دارند باید جنس کیسه خواب بسیار نرم و لطیف و ضخامت مناسب داشته باشد و همچنین از الیافی باشد که ضد حساسیت باشد.

 همچنین بعضی از کیسه خواب ها دارای بالشتک های کوچکی می باشند که برای راحتی کودکان بسیار مناسب می باشد . شما باید به توجه به فصل گرم یا سرد و دمای محل زندگی خود ضخامت کیسه خواب کودک را انتخاب نمایید.

نوع پارچه کیسه خواب

جنس و نوع پارچه کیسه خواب و تعداد لایه های آن بستگی به دمای محل زندگی شما و فصل سال دارد. بعضی فقط به صورت دولایه ی نازک پنبه ای هستند، بعضی بین این دو لایه یک لایه الیاف میانی هم دارند و بعضی هم دارای لایه ی بیرونی حوله ای، الیاف میانی و لایه ی داخلی پنبه ای هستند.

قابلیت شستشو بودن کیسه خواب

در هنگام خرید کیسه خوابی  انتخاب نمایید که نماد قابلیت شستشو داشته باشد. تا بتوان به وسیله ماشین لباسشویی آن را شستشو داد.

اندازه کیسه خواب

سایز و اندازه کیسه خواب کودکان بر اساس وزن و سن و قد کودکان می باشد . سایز کیسه خواب از نوزاد یک ماهه تا ۴۸ ماهگی و  حتی برای کودکان نارس نیز در بازار موجود می باشد.

کیسه خواب حتی برای کودکان ۳ ساله تا ۱۰ ساله نیز وجود دارد . کیسه خواب ها معمولاً کمی بزرگتر از قد و وزن استاندارد کودکان هستند.

کیسه خواب کودک

مزایای استفاده از کیسه خواب کودک

ایمنی نوزاد

استفاده از کیسه خواب سبب کاهش خطر مرگ کودکان شده و حتی در بعضی از بیمارستان ها از کیسه خواب استفاده می کنند.

کنترل دمای بدن کودک

 با استفاده از کیسه خواب به راحتی دمای بدن کودک را تنظیم نمایید . مثلا در هوای سرد یک لباس نسبتا گرم به تن کودک نمایید و او را در کیسه خواب قرار دهید  و نیاز به چند لباس گرم ندارید . و در روزهای گرم نیز یک لباس نازک به تن او کنید ودر کیسه خواب قرار دهید.

امنیت کودک

باپوشاندن دست و پاهای کودک توسط کیسه خواب حس امنیت برای آنها ایجاد می شود و تا حدودی شبیه به رحم مادر برای کودک است و کودک مکان را گرم و  امن احساس می کند و در نتیجه خوابی راحتی خواهد داشت.

تعویض پوشک آسان

هر زمانی که که خواستید می توانید پوشک کودک خود را تعویض نمایید . به راحتی زیپ یا دکمه های کیسه خواب را باز کنید و پوشک را عوض کنید و دوباره زیپ یا دکمه کیسه خواب را ببندید.

کیسه خواب نوزاد

جایگزینی مناسب برای قنداق‌های قدیمی

در قدیم از قنداق استفاده می کردند در قنداق ها دست های کودکان در کنار بدنش قرار می گیرد تا از بیدار شدن ناگهانی جلوگیری شود . کیسه خواب نوعی قنداق است که به قنداق فرنگی معروف است . در کناره های کیسه خواب ها دو لایه پارچه وجود دارد که می توانید آنها را بدور کودک بپیچید وآن را در آغوش بگیرید و نیاز به پتوی اضافی ندارید.

پوشش دائمی

کودکان در هنگام خواب دست و پاهای خود را زیاد تکان می دهند و سبب می شود پتو کنار رود یا اینکه به دور دست و پای آنها پیچیده شود اما اگر کودک را درون کیسه خواب بگذاریم هر قدر کودک تکان بخورد از کیسه خواب بیرون نمی آید و حتی در معرض هوای سرد قرار نمی گیرد.

خرید کیسه خواب نوزاد از جانان کالا

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.