کرونا گرفته اید یا سرماخورده اید؟

کرونا گرفته اید یا سرماخورده اید؟

همه‌ افراد گاهی دچار گرفتگی بینی می‌شوند و این عارضه، دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد؛ از عفونت سینوسی گرفته تا یک سرماخوردگی معمولی. حتی استرس هم می‌تواند گرفتگی بینی ایجاد کند. با این که یکی از محتمل‌ترین دلایل این عارضه‌ آزاردهنده، آلرژی‌های فصلی است اما از آن جایی که گرفتگی بینی و سینوس‌ها می‌تواند علامت کووید ۱۹ نیز باشد، هرچند نسبتاً نادر است، اما به هر حال شما باید این علامت را جدی بگیرید.

گرفتگی بینی‌تان با داروی آلرژی برطرف نمی‌شود

یکی از علایمی که نشان می‌دهد گرفتگی بینی‌تان ممکن است ناشی از کووید ۱۹ باشد زمانی است که شما داروی آلرژی مصرف می‌کنید اما تسکین نمی‌یابید. در ضمن این اتفاق بیانگر این است که گرفتگی بینی شما به هر دلیل دیگری غیر از آلرژی است.

سابقه‌ آلرژی فصلی ندارید

قبلاً دچار آلرژی فصلی نبوده‌اید؟ پس به احتمال زیاد الآن هم آلرژی ندارید. بسته به این که چه مدت است دچار گرفتگی بینی شده‌اید و چه علایم دیگری دارید، ممکن است دچار سرماخوردگی، آنفلوآنزا و البته کووید ۱۹ شده باشید.

تب دارید

اگر علاوه بر گرفتگی بینی تب هم دارید، پس مطمئناً باید به پزشک مراجعه کنید. آلرژی تقریباً هیچ‌وقت باعث تب نمی‌شود. اما در آنفلوآنزا، تب بسیار شایع است و البته در باره ویروس کرونا نیز تب بسیار معمول است. هر دوی این بیماری‌ها باید جدی گرفته شوند.

بدن درد دارید

بدن درد نیز علامتی نیست که در آلرژی مشاهده شود اما در کووید ۱۹ بسیار شایع است.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.