کاهگل مصنوعی یک محصول مدرن برای فضاهای سنتی و باغ

در دنیای فناوری پیشرفته امروزی، مصالح نوین با خواص و کاربردهای منحصر به فرد توجه صنعت را به خود جلب کرده‌اند. یکی از محصولاتی است که به تازگی بسیار مورد توجه صنعت ساختمان قرار گرفته است، کاهگل مصنوعی است. در این مقاله، به بررسی چیستی و خواص کاهگل مصنوعی و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

کاهگل مصنوعی چیست؟

کاهگل مصنوعی یک نوع ماده ضد آب است که به دلیل خواص ویژه‌ای که دارد، در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده، با استفاده از فناوری و روش‌های پیشرفته، به شکل و ساختاری خاص ساخته می‌شود تا خواص مورد نیاز برای اجرا بر روی سطوح مختلف را داشته باشد.

 

کاربردهای کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی به دلیل خواص و قابلیت‌های خود، در مکانهای گردشگری و بومگردی، باغات و مکانهای تفریحی و همچنین رستوران های سنتی با استقبال ویژه ای روبرو شده است. در روستاها نیز این محصول را برای بازسازی نماهای فرسوده و قدیمی استفاده میکنند.

خواص و مزایای کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی دارای خواص ویژه‌ای است که آن را به یکی از مصالح ساختمانی جذاب تبدیل کرده است. برخی از خواص کاهگل مصنوعی عبارتند از:

  1. اجرای بسیار آسان
  2. قابل شستشو بودن
  3. ضمانت ۱۰ ساله
  4. عدم نیاز به زیرسازی
  5. عدم تغییر رنگ
  6. صرفه اقتصادی
  7. عدم پوسته کردن

 

انواع کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی به دو صورت پودری (ملاتی) و رنگ وجود دارد. محصول ملاتی مناسب استفاده بر روی سطوح بلوک و آجر و سیمان زبره و … است. عموما مناسب سطوح ناصاف به شرط نداشتن اختلاف سطح زیاد است. محصول رنگ کاهگل نیز مناسب اجرا بر روی سطوح صاف و صیقلی مصل سیمان نرمه، دیوار رنگ شده، گچ، چوب ، آهن و … است.

نحوه استفاده از کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی قابلیت اجرا در تمامی شرایط آب و هوایی را دارد و با انواع شرایط دمایی گرم و خشک و یا شرجی و یا سرد و کوهستانی سازگار است. برای اجرای این محصول فقط کافیست محصول مورد نظر با آب میکس شده و اجرا شود. محصول ملاتی باید با ماله اجرا شود و یک فرد سیمانکار آماتورنیز قادر به اجرای آن می باشد. محصول رنگ باید با غلتک و یا قلمو اجرا شود و هر شخص تازه کاری قادر به اجرای آن می باشد.

خرید و قیمت کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی در انواع مختلف در کشور تولید می شود که طبعا ماندگاری و کیفیت متفاوتی نیز دارند. مجموعه رنگ فرداد با ۸ سال سابقه در تولید این محصول موادی با بهترین متریال را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. این مجموعه بخاطر اطمینان صد در صدی به محصول خود، کاهگل مصنوعی تولیدی این مجموعه را ۱۰ سال ضمانت می کند تا خیال مشتریان خودش را از بابت ماندگاری و عدم تغییر رنگ و عدم پوسته کردن محصول راحت کند.

قیمت هر کیسه کاهگل مصنوعی

هر کیسه از محصول کاهگل مصنوعی بسته به وزن و مواد تشکیل دهنده می تواند قیمتهای مختلفی داشته باشد که با مراجعه به سایت مجموعه فرداد میتوانید قیمت هر کیسه کاهگل مصنوعی را به صورت به روز شده مشاهده نمایید.

نام های دیگر کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی را در بازار با نام های مختلف ممکن است بشنویم. کاهگل ضد آب، کاهگل پلیمری، کاهگل نانو، کاهگل قابل شستشو، کاهگل مدرن و … همگی نام های دیگر این محصول هستند.

رنگهای مختلف کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی در رنگهای مختلفی توسط تولید کنندگان مختلف تولید می شود که البته تا حدودی بستگی به متریال مورد استفاده تولید کننده برای تولید این محصول دارد. رنگهای اصلی این محصول عبارتند از : قهوه ای روشن (خاکی) ، قهوه ای تیره و قرمز اخرایی. این سه رنگ رنگهای اصلی این محصول هستند اما با توجه به سفارشات مصرف کننذگان ممکن است رنگهای دیگری نیز از این محصول تولید شود.

مواد تشکیل دهنده کاهگل مصنوعی

کاهگل مصنوعی میتواند متریال مختلفی در درون خود داشته باشد که تا حدودی به تولید کننده محصول بستگی دارد و همچنین این موضوع که محصول به صورت پودری (ملاتی) و یا رنگ ساخته شود نیز بسیار تاثیر گذار است. محصولات کاهگل مصنوعی باکیفیت که به صورت پودری ساخته می شوند عموما از مواد پایه سیمان به همراه رزین تولید می شوند و محصولاتی که به صورت رنگ ساخته می شوند عموما از رنگهای پایه آب و زرین ساخته می شوند. البته قطعا مواد مختلفی در این محصولات ترکیب می شوند تا چنین محصولی تولید شود، صرفا در این چند خط به توضیح پایه های اولیه تولید این محصولات پرداختیم.

 برای تهیه این محصول میتوانید به تولیدی های مختلف این محصول مراجعه کنید که مجموعه رنگ فرداد یکی از بهترین تولید کنندگان کاهگل مصنوعی است.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.