چگونه کودکم پس انداز کردن را یاد بگیرد؟

چگونه کودکم پس انداز کردن را یاد بگیرد؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه کودکم پس انداز کردن را یاد بگیرد؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ما به کودکان پول توجیبی می‌دهیم، چون با این کار مدیریت مالی را به آنها آموزش می‌دهیم. کودکانی که مجبور به مبارزه وتلاش برای مسائل مالی می‌شوندمسئولیت پذیرتر میشوند.

با قلک شروع کنید

قلک یک روش عالی برای آموزش به کودکان است. به فرزندتان بگویید که قرار است این قلک را با سکه و اسکناس کاملا پر کنند. برایشان توضیح دهید قلک به منظور پس انداز پول برای آینده است و هرچه بیشتر پس انداز کنند پول آن ها بیشتر خواهد شد.

تفاوت بین نیاز و خواستن

باید به فرزندانمان بیاموزیم از خواستن چیزهایی که هیچ نیازی به آن‌ها ندارند اجتناب کنند  یا خرید آن را به زمان دیگری موکول کنند. این تمرینات در دوران کودکی به آن‌ها کمک می کند در آینده دقت بیشتری در خریدهای خود داشته باشند .

الگو باشید

بهترین روش آموزش پس انداز به کودک این است که خودتان به عنوان والدین شروع به پس انداز کنید. برای خودتان قلکی داشته باشید و به طور مرتب در آن پول بیندازید. زمانی که برای خرید می روید به کودک خود نشان دهید چطور میان قیمت های مختلف تفاوت قائل شود و توضیح دهید چرا خرید یک چیز نسبت به خرید چیز دیگر احساس بهتری در ما ایجاد می کند.

پول بیشتر به بچه ها بدهید

زمانی که به فرزندان خود پول تو جیبی می‌دهید، قدری اضافه‌تر بدهید تا تشویق به پس‌انداز کردن شوند.

حساب بانکی برایشان باز کنید

کودکان را به بانک ببرید و برایشان حساب باز کنید.  به خاطر داشته باشید که اگر زمانی که از شما تقاضا کردند برای خرید، مبلغی از حسابشان بردارند، نباید با آنها مخالفت کنید.

منبع:موفقیت یوکن،نرم افزار گندم،دنیای اقتصاد

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.