چگونه کابینت آشپزخانه خود را بسازیم؟

چگونه کابینت آشپزخانه خود را بسازیم؟

یکی از دلایل رایجی که مردم نجاری را یاد می گیرند، این است که می خواهند کابینت بسازند. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، زیبا کردن خانه با کابینت های آماده کار پر هزینه ای خواهد بود. اما اگر دقت کنید، کابینت های آشپزخانه جعبه های چوبی هستند که در مکان های استراتژیک نصب شده اند، بنابراین چرا باید برای چنین چیزی هزینه بالا صرف کنید؟ با کمی دانش و ابزار مناسب می توانید با هزینه کم کابینت خود را ساخته و نصب کنید. وقتی استاد شدید، می توانید کابینت های مشابه ای برای سرویس بهداشتی، اتاق کار، گاراژ و اتاق ابزار خود بسازید.

چگونه کابینت آشپزخانه خود را بسازیم؟اصول اولیه کابینت سازی

بدون دانستن اصول اولیه نمیتوان کابینتی ساخت. قبل از آن که سعی کنید کابینت های جداگانه ای بسازید، کمی وقت بگذارید و ظاهر کابینت ها و ابزار و وسیله های مورد نیازی که می توانند کار را راحت تر کنند مشاهده کرده و تهیه کنید.

در انتخاب مدلهای جدید همیشه هزاران راه است. اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت طراحی کابینت آشپزخانه را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال طراح و کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست طراحی و نصب کابینت آشپزخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

ساخت کابینت آشپزخانه

بخش اصلی چیدمان آشپزخانه شما کابینت است. کابینت فضای کافی برای ظروف بزرگ فراهم می آورد و همچنین پایه پیشخوان تان نیز محسوب می شود. ساختن کابینت خودتان به آن معناست که می توانید طول و عرض آن را بسته به نیاز خود تنظیم کنید.

کابینت گوشه

تقریبا تمام آشپزخانه ها به حداقل یک کابینت گوشه نیاز دارند، که در آن دو کابینت در گوشه به یکدیگر می رسند. این نوع کابینت دو مدل دارد مانند مدل دارای کشوی زاویه دار به همراه یک پایه کناره ای که هر کدام فضای متفاوتی در اختیارتان قرار می دهند.

کابینت دیواری

کابینت های دیواری معمولا برای ظروف شیشه ای و ظروف دیگر، ادویه جات، کتاب های آشپزی و چیزهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. کابینت های دیواری می توانند با درب پوشش داده شده، یا به صورت باز ساخته شوند. هر طور که بخواهید کابینت دیواری خود را پوشش دهید، طراحی اولیه آن یکی است.

ساخت کابینت شربت خانه

کابینت های مخصوص شربت خانه معمولا بلند و کم حجم هستند که از زمین تا روی سقف می باشند. می توان آنها را به طور قفسه ای ساخت که مناسب ذخیره مواد غذایی باشند، یا میتوان محفظه های متعددی برای آن در نظر گرفت تا برای ابزار و وسیله ها مناسب باشد. در هر صورت، کابینت شربت خانه، مانند کابینت معمولی و دیواری با یک جعبه ساده آغاز می شود.

ساخت قفسه کتاب

اگر کتاب آشپزی دارید و میخواهید آنها را در معرض نمایش گذاشته یا برای دسترسی آسان تر در جایگاه خاصی قرار دهید، قفسه کتاب دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید. این نوع کابینت را می توان در اتاق نشیمن ساخت و علاوه بر کتاب وسایل تزئینی را نیز در آن در معرض نمایش گذاشت.

کابینت آویزان دارای کابینت فرانسوی

ساخت کابینت آویزان کمی سخت است اما ساخت کابینت فرانسوی ساده تر می باشد. کابینت فرانسوی برای آویزان کردن هر گونه وسیله بزرگ مانند قابلمه ای بزرگ و زیبا روی دیوار مناسب است.

ساخت درب های پوششی و پنلی

یکی از آسان ترین راه های تغییر ظاهر آشپزخانه، تعویض درب و بخش جلویی کشوهای کابینت است. درب های پوششی و پنلی انتخاب محبوبی هستند، اما معمولا ساختن آنها به وسیله ها و دستگاه های مخصوصی نیاز دارد. استفاده از حصار زاویه دار روی میز مخصوص اره، که اجازه می دهد سطح بزرگتری را پوشش دهید، روشی ساده تر برای این کار است.

درب های ورقه ای ساده اروپایی برای کابینت

درب ورقه ای طرحی ساده تر است که در اروپا بسیار محبوب می باشد. در حالی که درب کاملا ساده است، اما می توان با تکنیک های مختلف آن را تغییر داد؛ برای مثال با رنگ آمیزی، که با این کار ظاهری متفاوت به آشپزخانه تان بخشیده می شود. همچنین می توانید آن را به صورت دستی نیز رنگ کنید، که این کار ظاهری خاص به آن می دهد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.