چگونه درد تزریق آمپول را کاهش دهیم؟

چگونه درد تزریق آمپول را کاهش دهیم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه درد تزریق آمپول را کاهش دهیم؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

عجیب است که در دنیایی که علم پزشکی‌‏اش هر روز دارد پیشرفت می‎کند، هنوز راه حل جایگزینی برای آمپول اختراع نشده است. اگر شما هم جزو کسانی باشید که از آمپول خوش‎شان نمی‌‏آید (می‏‌دانیم که نمی‌‏ترسید فقط با آن راحت نیستید!) احتمالا این سوال همیشه ذهن‏‌تان را مشغول کرده است که چرا دانشمندان و پزشکان کاری نمی‎کنند تا از دست این آمپول و سوزنش خلاص شویم؟ خب بالتازار این هفته خبر جالبی است درباره یکی از نتایج تحقیقات دانشمندان که نشان می‌‏دهد آن‏‌ها خیلی هم بیکار ننشسته‌‏اند و دارند تمام زورشان را می‌‏زنند که حداقل حس ناخوشایند و سوزش هنگام تزریق آمپول را کم کنند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا تأثیر انواع مختلف خندیدن را روی کاهش درد در زمان تزریق آمپول، آزمایش کرده و فهمیده‎اند که لبخند زدن یا خنده‎ای واقعی که کشش آن تا چشم‌‏ها ادامه داشته باشد، می‎تواند احساس درد ناشی از واردشدن سوزن به داخل پوست را تا ۴۰ درصد کاهش دهد! جالب است بدانید حدود ۰٫۱ مردم از سوزن و آمپول می‎ترسند بنابراین خنده می‎تواند ترس آن‌ها از تزریق واکسن یا آمپول را کاهش بدهد و این افراد راحت‎تر به تزریق تن بدهند. این آزمایش نشان می‏‌دهد که هر زمان با دردی روبه‎رو باشید، با لبخند زدن یا خندیدن می‌‏توانید به‌طور طبیعی و بدون استفاده از مسکن دردتان را کمتر کنید.

خندیدن عملی است که با احساسات مثبت در انسان ارتباط مستقیم دارد و باعث می‌‏شود ماهیچه‎ها درد کمتری را به سیستم عصبی منتقل کنند.

نویسنده : مریم ملی ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “چگونه درد تزریق آمپول را کاهش دهیم؟

مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.