چگونه بوی نمناکی و رطوبت زیر زمین را از بین ببریم؟

وقتی به مدت طولانی با بوی کپک زدگی و رطوبت زیر زمین زندگی کرده اید، به راحتی می توانید فکر کنید که کلا همه زیرزمین ها این گونه هستند . از آنجایی که آنجا تاریک است و نزدیک به زمین است، آیا باید همیشه بوی رطوبت و نمناک بودن بدهد؟ درست است که کیفیت زیر زمین‌ها در بوی کپک‌آلود نقش دارد – به دلیل نور کمتر، هوای تازه کمتر. اما حتمی نیست که همه زیر زمین ها بوی کپک و نم دهند.اغلب می توانید با چند روش ساده و ارزان بوی زیر زمین را عوض کنید.

چه چیزی باعث بوی رطوبت و نمناکی زیرزمین می شود؟

 این منحصر به فرد و غیرقابل انکار است: بوی زیر زمین. شما هرگز این بو را در حمام و اتاق خانه هایتان احساس نمیکنید.

بوی کپک زیر زمین به شکل های مختلفی به صورت خاکی یا گوشتی یا شبیه چوب فاسد، جوراب مرطوب، قارچ یا سگ خیس توصیف می شود. برخی نت‌های تند یا شیرین، بوی یک زیرزمین واقعا کپک‌زده را نزدیک‌تر می‌کند.شناسایی و درک علل بوی کپک زدگی زیر زمین حیاتی است زیرا این علل مستقیماً با راه حل های شما مرتبط هستند:

بوی زیر زمین

بوی کپک و سفیدک

کپک و سفیدک عامل اصلی بوی کپک زدگی زیرزمین هستند. هر دو قارچی هستند که در آب، اکسیژن و غذا رشد می کنند.

در حالی که اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند، کپک و سفیدک در واقع متفاوت هستند. سفیدک معمولاً ضخیم تر و بلندتر است، حتی ظاهری خزه مانند و مبهم ایجاد می کند. در مقابل، کپک صاف است. کپک می تواند رنگارنگ باشد، از سبز تیره تا خاکستری و سیاه. سفیدک معمولا قهوه ای یا خاکستری است که در نهایت به پودر سفید تبدیل می شود.

خوب است بدانید:طبق گفته EPA، سردرد، تحریک بینی، سرگیجه، خستگی و حالت تهوع گاهی اوقات نتیجه کپک یا کپک زیرزمینی است، اما تحقیقات هنوز قطعی نیست.

علت ایجاد بوی کپک و نمناکی زیر زمین :

مواد مرطوب: عایق دیوارهای خشک، فایبرگلاس و پشم سنگ، و به ویژه چوب در همه اشکال، می توانند بوی کپک زدگی زیرزمین را در صورت خیس شدن و خشک شدن مناسب اضافه کنند.

فاضلاب: خطوط فاضلاب معمولاً قبل از ادامه بیرون از زیرزمین عبور می کنند. مشکلات فاضلاب می تواند از لوله های نامناسب نصب شده که بو منتشر می کنند تا نشت فاضلاب مایع از لوله ها متغیر باشد.

فضولات حیوانی: فضولات جوندگان شبیه دانه های تیره برنج هستند و می توانند در ایجاد بوی ترش در زیرزمین نقش داشته باشند. نه تنها این، مدفوع جوندگان می تواند بیماری هایی مانند هانتا ویروس و سالمونلا را گسترش دهد.

باکتری آهن: باکتری آهن شبیه گل لزج است. در واقع، این ماده مرطوب قرمز قهوه ای پر جنب و جوش، باکتری است که از آهن تغذیه می کند و بوی تخم مرغ گندیده را به زیرزمین اضافه می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۳ بوی بد بدن که هرگز نباید نادیده بگیرید” را نیز مطالعه بفرمایید.

گام هایی برای خلاص شدن از بوی بد در زیر زمین

همیشه با ریشه کنی کپک شروع کنید، که همچنین به معنای از بین بردن یا محدود کردن رطوبت در زیرزمین است. وقتی زیرزمین خود را از شر کپک خلاص می کنید، منبع اصلی بوی زیرزمین را از بین برده اید.

۱-زیرزمین خود را تا حد امکان خشک کنید

خشک کردن زیرزمین خود را ابتدا با خشک کردن قسمت بیرونی زیرزمین شروع کنید. مدیریت موثر آب بیرونی اغلب می تواند آب را حتی قبل از ورود به زیرزمین متوقف کند.

یک سیستم زهکشی ایجاد کنید که آب را از خانه دور کند.
برای منحرف کردن آب در حیاط حفره ها، موانع یا زهکش های فرانسوی ایجاد کنید.
پنجره های زیرزمین را با پوشش چاه پنجره محافظت کنید.
دیوار فونداسیون را با غشای مایع یا جامد ضد آب پوشش دهید.
لوله های فاضلاب و ناودان ها را نصب یا تعمیر کنید یا آنها را پاک کنید.

داخل زیرزمین:

داخل فونداسیون را با پوشش های ضدآب آماده بپوشانید.
یک سیستم رطوبت گیر نصب کنید.

۲-مواد کپک زده، یا مرطوب یا پوسیده را تمیز یا جایگزین کنید

تمام مواد خیس یا مرطوب باید در اسرع وقت خشک شده و تمیز یا جدا شوند و جایگزین شوند.

کفپوش‌های سخت شناور (غیر متصل به زیرزمین) مانند لمینت و وینیل را می‌توان به سمت بالا کشیده و خشک کرد. اگر سطح زیرین لمینت آب گرفتگی دارد، باید تعویض شود.

تخته های قرنیز را بردارید تا موکت و لایی دیوار به دیوار را عقب بکشید و پایین آن را بررسی کنید. دایره ها معمولاً لکه های کپک را نشان می دهند. کپک سیاه مانند لکه های تیره آشکار خواهد بود.

نکته 

تحقیقات نشان می دهد که کپک به همان اندازه که تابعی از کثیفی است به رطوبت نیز بستگی دارد. از این گذشته، قارچ ها نه تنها به رطوبت نیاز دارند، بلکه به غذا نیز نیاز دارند و خاک و گرد و غبار اغلب غذای آن هستند. بنابراین، هر زمان که ناحیه ای را خشک کردید، آن را نیز کاملاً تمیز کنید.

۳-لوله های نشتی را بررسی و تعمیر کنید

خانه شما همه جا پر از لوله است، از قطع آب شروع می شود (جایی که خط آب وارد خانه می شود، به آبگرمکن منتقل می شود و دوباره به حمام و آشپزخانه باز می گردد. توده های خاک بوی نامطبوع را از خانه بیرون می آورند و فشار را برابر می کنند. روی لوله ها

تمام لوله های قابل مشاهده را از نظر نشتی بازرسی کنید. لوله های مخفی ممکن است از سقف ها عبور کنند و به دیوار خشک نشت کنند. اغلب ارزشمند است که یک لوله کش استخدام کنید تا نشتی لوله را نیز بررسی کند.

بوی بد زیر زمین

۴- آهن را تمیز کنید

با پوشیدن دستکش های ضد آب، از یک چاقوی بتونه برای خراش دادن قسمت های زیادی از لجن آهنی استفاده کنید. با یک ضد زنگ دنبال کنید. به احتمال زیاد، نمی توانید تمام لکه های رنگی را پاک کنید. اما اکثریت آهنی که بو تولید می کند از بین خواهد رفت.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.