چگونه احساس رضایت بیشتری از زندگی داشته باشیم؟

چگونه می توان از زندگی بیشتر لذت برد و رضایت بیشتری داشته باشیم؟

رضایت از زندگی
احساس رضایت از زندگی یکی از تجربه های بزرگ در زندگیست،که یک تصمیم فردی است.

لذت بردن و راضی بودن از زندگی فقط یک تصمیم است، یک تصمیمی که باید خودمان در زندگی بگیریم، چه بسا کسانی که با داشتن یک زندگی نرمال و معمولی احساس رضایت از زندگی را دارند و از آن طرف کسانی که توان مالی و امکانات بیشتری دارند اما احساس رضایت ندارند.

رضایت از زندگی ارزیابی کل زندگی فرد است، نه صرفاً سطح فعلی شادی فرد.

احساس رضایت از زندگی یک تصمیم شخصی است

رضایت از زندگی به محیط مربوط نیست بلکه به شخصیت و طرز فکر مردم بستگی دارد، در واقع دست خودمان است که چقدر بخواهیم احساس رضایت از زندگی داشته باشیم.

یک سری از مهارت ها وجود دارد که همه‌ی اقشار جامعه به یادگیری آن ها نیاز دارند، به عنوان مثال برقراری ارتباط با دیگران، با ایجاد ارتباط با دیگران می توانید علاوه بر رشد و موفقیت های شغلی و مالی به موفقیت های خانوادگی نیز برسید.

با کنترل و مدیریت هیجان های وارد شده می توان باعث افزایش شانس موفقیت ها شد، هرچند کنترل این هیجانات بسیار پیچیده و سخت است اما نگران نباشید با مشاوره تلفنی هم می توانید با کمک یک مشاور با تجربه باعث تقویت مهارت و افزایش کنترل هیجانات خود شوید.

ابهام در مسائل اقتصادی و اجتماعی باعث به وجود آمدن استرس

برای خودتان یا اطرافیان شما پیش آمده که فردی را دیده اید که با وجود شرایط و امکانات بسیار باز هم احساس رضایت از زندگی ندارند اما به چه دلیل، به دلیل وجود استرس‌.

این موضوع در خصوص مسائل اقتصادی قابل مشاهده نیز است، ابهام درباره مسائل اقتصادی باعث ایجاد استرس در افراد می شود.

بسیاری از ما از مدیریت کردن استرس اطلاعی نداریم و روش های کنترل آن را نمی دانیم، روش های مدیریت استرس یعنی این که توانایی همدلی و درک یک دیگر را داشته باشیم.

یکی از عوامل ایجاد همدلی در آدمی ارتباط و برخورد با دیگران است، خندیدن، لباس با رنگ شاد پوشیدن و ارتباط مثبتی که از لبخند دیگران می گیریم. با آرامش بیشتر می توانیم با سرعت بیشتری  به امکانات و خواسته های مد نظر خود حرکت کنیم.

احساس رضایت بیشتری از زندگی
بخشش و رضایت از زندگی و کمک از مشاوره تلفنی در گپچه

بخشش

بخشش و دوستی را در زندگی خود جای دهید به عنوان مثال کمک و شرکت در کارهای عام المنفعه، کمک به اطرافیان و غیره باعث ایجاد احساس خوب و مثبت در آدمی می شود، که این موضوع ایجاد تندرستی در انسان  را به دنبال دارد حسی که حتی بیشتر از ورزش و ترک دخانیت است.

توجه به موفقیت اطرافیان، گذشت و بخشش، همدلی و هم دردی با دوستان، یاد دادن مهارت به دیگران ، و یک زوج درمانگر خوب میتواند بیشتر از دیگران به آدم احساس آرامش می دهد.

از مقایسه اجتناب کنید

مقایسه با اطرافیان می تواند رضایت و عزت نفس آدمی را از بین ببرد، به جای مقایسه با دیگران به تلاش ها و نتیجه و دستاورد های تلاش های خود دقت کنید تا به رضایت بیشتری برسید.

وقتی خود را با کسی که یک یا چند رده از خودتان بالاتر است مقایسه می کنید باعث از دست رفتن اعتماد به نفس خود می شوید اگر قصد دارید در کنار پیشرفت، آرامش و عزت نفس را نیز داشته باشید باید خود را نسبت به قبل خود مقایسه کنید.

احساس رضایت بیشتری از زندگی داشته باشیم
قدردان بودن و کمک از زوج درمانگر گپچه برای داشتن احساس رضایت و زندگی بهتر

همیشه قدردان باشید

حتی استفاده یک واژه بسیار کوچک مانند ممنون مرسی متشکرم در عوض کاری که اطرافیان برای شما انجام داده اند می تواند علاوه بر رضایت دیگران باعث ایجاد احساس رضایت در شما نیز بشود.

استفاده از این واژه ها، مانند تشکر باعث می شود که دیگران در دفعات بعدی برای کمک به شما اشتیاق بیشتری داشته باشند، همین مساله باعث افزایش رضایت مندی و شادی شما و دیگران می شود.

همچنین پیشنهاد ما به شما وبسایت تخصصی روانشناسی گپچه است که به راحتی و به صورت آنلاین میتوانید در تمام زمینه‌های روانشناختی با کارشناسان مربوطه در این حوزه در تماس باشید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها  مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.