چند خبر جالب از دنیای پر رمز و راز تکنولوژی

چند خبر جالب از دنیای پر رمز و راز تکنولوژی

اینکه چگونه سن، جنسیت و ملیت شما نحوه تفسیر ایموجی ها را تغییر می دهد

قبل از اینکه فقط با یک ایموجی به پیامی پاسخ دهید، دو بار فکر کنید – تفسیر افراد از آنها می تواند متفاوت باشد. مطالعات قبلی نشان می دهد که مردان و زنان در نحوه اندازه گیری حالات صورت متفاوت هستند. روث فیلیک از دانشگاه ناتینگهام بریتانیا و همکارانش به این فکر افتادند که آیا جنسیت یک فرد و همچنین سایر عوامل بر تفسیر آنها از ایموجی ها تأثیر می گذارد یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر، آنها از ۲۵۳ چینی و ۲۷۰ بریتانیایی بین ۱۸ تا ۸۴ سال، با تقسیم تقریباً مساوی مردان و زنان، برای شرکت در یک نظرسنجی آنلاین دعوت کردند.

محققان ۲۴ ایموجی را انتخاب کردند که یکی از شش احساس را نشان می‌دادند: خوشحال، منزجر، ترس، غمگین، متعجب یا عصبانی، بر اساس موارد پیشنهادی که هنگام تایپ این کلمات ظاهر می‌شوند. چهار ایموجی در هر احساس وجود داشت که نشان دهنده طرح های مختلف استفاده شده توسط اپل، ویندوز، اندروید و وی چت بود.سپس هر یک از شرکت‌کنندگان، ایموجی‌ها را به احساسی که فکر می‌کردند بهترین است، اختصاص دادند.

زنان در مقایسه با مردان بیشتر احتمال داشت ایموجی ها را با همان احساسات انتخاب شده توسط محققان مطابقت دهند. به گفته این تیم، ممکن است زنان در تشخیص حالات چهره بهتر باشند، احتمالاً به این دلیل که تماس چشمی بیشتری برقرار می‌کنند.

شرکت‌کنندگان جوان‌تر نیز شکلک‌ها را بهتر از همتایان قدیمی‌تر خود مطابقت دادند، شاید به این دلیل که بیشتر از این شکلک‌ها استفاده می‌کنند.

در همین حال، شرکت کنندگان بریتانیایی بهتر از شرکت کنندگان چینی با ایموجی ها مطابقت داشتند که ممکن است به دلیل استفاده گروه دوم از شکلک ها به شکل دیگری باشد. به گفته محققان، برای مثال، پیشنهاد شده است که آنها [مردم در چین] به ندرت از شکلک های شاد برای ابراز خوشحالی استفاده می کنند، در عوض از آن برای معانی منفی مانند طعنه استفاده می کنند.

فیلیک می‌گوید: «وقتی با یک ایموجی پیامی به کسی می‌فرستید، نمی‌توانید تصور کنید که او آن را به همان شکلی که شما می‌بینید، می‌بیند.

ایزابل بوته از دانشگاه اتاوا، کانادا، می گوید که تطبیق ۲۴ ایموجی با تنها شش احساس کاملاً محدود است. با این وجود، او می‌گوید: «مشکلاتی در مورد اختصاص برچسب‌های احساسی خاص به شکلک‌ها وجود دارد، وقتی نمی‌دانیم چگونه توسط جوامع مختلف آنلاین تفسیر می‌شوند. »

 

چند خبر جالب از دنیای پر رمز و راز تکنولوژی

خبر تکنولوژی: رگ های خونی ساخته شده با یخ می تواند اندام های رشد یافته در آزمایشگاه را بهبود بخشد

اندام های مصنوعی پیچیده را می توان با پرینت سه بعدی قالبی از وریدها، شریان ها و مویرگ ها در یخ ایجاد کرد، آن را در مواد آلی ریخته و سپس اجازه داد یخ ذوب شود و در نتیجه شبکه ای ظریف و توخالی ایجاد شود. این امر فضایی را برای رگ‌های خونی مصنوعی پیچیده که برای رشد اندام‌های داخلی رشد یافته در آزمایشگاه مورد نیاز هستند، باقی می‌گذارد.

محققان ده‌ها سال است که روی اندام‌های مصنوعی کار می‌کنند تا به نیاز جهانی برای پیوندهایی مانند قلب، کلیه و کبد کمک کنند. اما ایجاد شبکه های رگ های خونی مورد نیاز برای زنده نگه داشتن آنها هنوز یک چالش است. فیلیپ لدوک از دانشگاه کارنگی ملون در پنسیلوانیا می‌گوید: تکنیک‌های موجود می‌توانند پوست یا گوش مصنوعی را رشد دهند.

چند خبر جالب از دنیای پر رمز و راز تکنولوژی

۲۰ ایده تجاری برای سال ۲۰۲۴: کسب و کارهای سودآور برای شروع

خبر پیشرفت تکنولوژی: پروتز حساس به انسان اجازه می دهد تا در دست از دست رفته خود احساس گرما و سرما کند

پس از قطع عضو، برخی از افراد هنوز هم می توانند حس لامسه و درد را در بازو یا پای از دست رفته خود که به عنوان اندام فانتوم شناخته می شود، درک کنند. گاهی اوقات، این احساسات می تواند توسط پایانه های عصبی در اندام فوقانی باقیمانده ایجاد شود.

این پروتز با اعمال گرما یا سرما بر روی پوست روی بازو در مکان‌های خاصی عمل می‌کند که باعث ایجاد حس حرارتی در دست فانتوم می‌شود.

سلیمان شوکور از موسسه فناوری فدرال سوئیس در لوزان می‌گوید: «در مطالعه قبلی، ما وجود این نقاط را در اکثر بیماران قطع عضوی که تحت درمان قرار داده‌ایم نشان داده‌ایم.ابتدا، شوکور و همکارانش نقاطی را بر روی بازوی شرکت‌کننده در مطالعه، فابریزیو فیداتی ترسیم کردند که باعث ایجاد احساسات در قسمت‌های مختلف دست فانتوم او می‌شود. سپس آنها دست و سوکت مصنوعی موجود او را با حسگرها و وسایلی که می‌توان آنها را گرم یا سرد ساخت، به نام ترمود تطبیق دادند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.