چای بعد از ظهر، آداب و رسوم انگلیسی، سفر به انگلستان

چای بعد از ظهر، آداب و رسوم انگلیسی، سفر به انگلستان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چای بعد از ظهر، آداب و رسوم انگلیسی، سفر به انگلستان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

پیش از این احتمالا درباره صریح بودن،‌ وقت‌شناسی، فروتنی، برخورد صمیمی، علاقه به تئاتر و هنرهای نمایشی و رعایت حقوق انگلیسی‌ها زیاد شنیده‌اید. علاوه‌بر این ویژگی‌ها، توی فیلم و کتاب‌ها شاید متوجه وقت‌شناسی و حساسیت این مردم در نوشیدن چای هم شده‌باشید. انگلیسی‌ها باورهای منحصر به‌فرد درباره چای دارند که اغلب علمی نیستند مثلا؛ «هفت فنجان چای به بیدار شدن کمک می‌کند» یا «نوشیدن ۹ فنجان چای به خوابیدن کمک می‌کند» و… . زمان سنتی نوشیدن چای در انگلیس حدود ۴ بعدازظهر است و این سنت به‌جز این‌که نقش عصرانه دارد، یک رسم اجتماعی هم هست.

در این مراسم، چای خوش‌عطر و رنگی دم می‌شود و با ساندویچ‌های کوچک خیار و پنیر، کلوچه یا بیسکویت همراه خامه و مربا سرو می‌شود. این مراسم بایدونبایدهای عجیب و سختگیرانه زیادی دارد ازجمله این‌که هنگام نوشیدن چای نباید به فنجان نگاه کنید، نباید از بالای فنجان چای‌تان به طرف مقابل نگاه کنید و هیچ وسیله اضافه‌ای مثل کلید، عینک آفتابی یا تلفن همراه نباید روی میز چای باشد. در این مراسم حتی لباس تن‌تان باید شایسته چای‌خوری بعدازظهر باشد.

ضمن این‌که جهت هم زدن چای، مثل گردش ساعت است و باید از ساعت ۶ به ساعت ۱۲ حرکت کنید!

نویسنده : فاطمه قاسمی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.