پیشگیری از کرونا در نانوایی‌ها

پیشگیری از کرونا در نانوایی‌ها

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”پیشگیری از کرونا در نانوایی‌ها ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مشاغلی مانند نانوایی که با تغذیه مردم به شکل مستقیم ارتباط دارد، بسیار ضروری است زیرا بعضی به اشتباه گمان می‌کنند نانوا‌ها از آن جایی که در معرض گرما هستند به کرونا مبتلا نمی‌شوند.

 

کارکنان نانوایی ها باید از علایم شایع ویروس کرونا که تب، سرفه خشک و تنگی نفس است، آگاهی یابند و در صورت وجود چنین علایمی در نانوایی حضور نیابند.

نانواها باید از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی خودداری کنند و با توجه به این‌که پول نقد از مهم‌ترین ابزار انتقال ویروس کروناست، از گرفتن آن پرهیز و دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویند.تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان روی آن قرار می گیرد به صورت روزانه و قبل از شروع کار ضدعفونی و گندزدایی شود . کارکنان نانوایی باید هر روز به حمام بروند و روزانه لباس خود را عوض کنند.با توجه به ازدحام جمعیت و تشکیل صف های نانوایی، مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت و در غیراین صورت، نانواها، باید مردم را آگاه کنند که فاصله را رعایت بکنند.خریداران نان هم نان را روی پیشخوان نانوایی قرار ندهند زیرا امکان انتقال آلودگی بسیار زیاد است.

نویسنده : مهدی مهرانی | کارشناس بهداشت،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.