همه چیز درباره قرص چای سبز

همه چیز درباره قرص چای سبز

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”همه چیز درباره قرص چای سبز” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

تاثیر چای سبز بر سلامت و علاقه زیاد مردم به این عصاره باعث شده امروزه انواع مختلفی از قرص چای سبز به صورت خالص یا همراه با سایر عصاره‌های گیاهی مانند زیره سبز و… در بازار موجود باشد که از عصاره خشک و استاندارد شده چای سبز به دست می‌آید. در فرایند تولید قرص چای سبز، ترکیبات اضافی عصاره آن گرفته می شود و در نهایت عصاره خالص با تأثیر چند برابری نسبت به دمنوش چای سبز، در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

خواص قرص چای سبز

قرص چای سبز اگر به طور خالص و بدون ماده اضافی (سایر عصاره‌های گیاهی) تولید شده باشد، همان خواص چای سبز را خواهد داشت. قرص چای سبز یک داروی گیاهی لاغری بسیار مؤثر است، به همین دلیل در رژیم‌های مخصوص لاغری همراه با ورزش و اصلاح عادت های غذایی خوردن قرص چای سبز توصیه می‌شود. ترکیبات مؤثر چای سبز با کاهش آنزیم آمیلاز بزاق و روده، قند خون را کاهش می‌دهد و با کاهش جذب روده‌ای گلوکز و چربی به روند کاهش وزن کمک می‌کند.

کاهش فشار خون

از دیگر خواص چای سبز که به لطف وجود آنتی اکسیدان های قوی در این گیاه ایجاد شده است، کمک به کاهش کلسترول در خون و باز کردن شریان‌هاست.

کلسترول معمولاً هنگامی در رگ‌ها تجمع می‌کند که التهابی در رگ وجود داشته باشد. آنتی اکسیدان های موجود در عصاره چای سبز می‌تواند التهاب موجود در رگ‌ها را از بین ببرد و از تجمع کلسترول در شریان‌های اصلی اطراف قلب هم جلوگیری کند. عصاره چای سبز سرشار از آمینو اسیدها، پلی فنول‌ها و مواد معدنی ضروری پوست از جمله ویتامین‌های گروه B و فولیک اسید است. این مواد برای تولید کلاژن (پروتئین اصلی پوست صورت) و بازسازی و جوان سازی پوست صورت بسیار ضروری هستند. نبود آن‌ها کاهش کلاژن و در نتیجه پیری زودرس پوست را در پی دارد.

قرص چای سبز را چه زمانی بخوریم؟

بهترین زمان مصرف قرص چای سبز دو ساعت پس از مصرف هر وعده غذایی است. در این زمان مواد مؤثر آن وارد بدن می‌شود. همچنین در افرادی که معده یا روده حساس دارند، مصرف این قرص پس از غذا حساسیت‌های گوارشی را کاهش می‌دهد و تأثیر بهتری هم بر لاغری و کاهش فشار و قند خون خواهد داشت.
( با مشورت پزشک )

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.