نحوه شستن پتو در ماشین لباسشویی

پتوها به خاطر استفاده زیادی که دارند با عرق، روغن‌های طبیعی و گاه‌گاهی مواد غذایی که می‌ریزند در تماس هستند، بنابراین مهم است که بدانیم چگونه آنها را تمیز کنیم. از این مقاله به عنوان راهنمای شستن و خشک کردن انواع پتو ها در ماشین لباسشویی استفاده کنید و نکاتی را بیاموزید تا پتوهای خانواده خود را در بهترین حالت و ظاهر خود نگه دارید.

آیا شستن پتو در ماشین لباسشویی بی خطر است؟

شما می توانید پتوها را در ماشین لباسشویی بشویید تا زمانی که برچسب مراقبت از پارچه آن نشان دهد که انجام آن بی خطر است. برخی از مواد را نباید در ماشین شست و به جای آن باید به خشکشویی داد. اگر مطمئن نیستید که چگونه از پتو خود مراقبت کنید، قبل از شستن پتو در ماشین لباسشویی با دستورالعمل های سازنده آن مشورت کنید.

شستن مرحله به مرحله پتو در ماشین لباسشویی

می‌توانید از دستورالعمل‌های زیر و همچنین دستورالعمل‌های تمیز کردن ارائه شده در برچسب مراقبت پتو استفاده کنید تا نحوه صحیح شستشو و خشک کردن پتوی مورد علاقه‌تان را یاد بگیرید تا ظاهر و بوی تازه و تمیزی پیدا کند.

مرحله ۱: به برچسب مراقبت از لباسشویی پتو مراجعه کنید

قبل از شروع شستن پتو، برچسب مراقبت از لباسشویی را بررسی کنید. دستورالعمل‌های روی برچسب مراقبت، چرخه‌های خاص شستشو و دمای آب را که باید هنگام تمیز کردن پتو استفاده کنید، به شما می‌گوید تا بتوانید از آسیب رساندن به آن جلوگیری کنید.

برخی از مواد، مانند پشم و پارچه‌های بافتنی خاص، دستورالعمل‌های خاصی برای شستشو و خشک کردن دارند که ممکن است به شستن دست یا کمک یک متخصص نیاز داشته باشد.

مرحله ۲: لکه ها را از قبل تمیز کنید و پارگی را بررسی کنید

هر لکه ای را با مواد شوینده یا محلول لباسشویی که برای پیش تصفیه طراحی شده است، تمیز کنید. همیشه پتو خود را برای علائم آسیب بررسی کنید و هر گونه سوراخ، پارگی یا پارگی را قبل از شستن آن ترمیم کنید. این به جلوگیری از آسیب بیشتر به پتو در هنگام شستشو کمک می کند.

مرحله ۳: پتوها را در ماشین لباسشویی قرار دهید

نحوه قرار دادن پتوها در داخل ماشین لباسشویی به جنس پتو و اینکه واشر درب از بالا یا جلو دارید بستگی دارد. از آنجایی که پتوهای بافتنی و قلاب بافی می توانند در طول چرخه شستشو کشیده شوند، توصیه می شود قبل از رفتن به ماشین لباسشویی داخل یک کیسه لباسشویی ظریف قرار دهید.

با قرار دادن ملایم پتو در اطراف همزن یا پروانه، برای کمک به حفظ تعادل بار، پتوها را در واشرهای بارگیری بالایی قرار دهید. اگر از واشر درب جلو استفاده می کنید، پتو را به طور مساوی در درام واشر قرار دهید.

همچنین توصیه می شود که پتو را فقط در ماشین لباسشویی با ظرفیت بزرگ بشویید زیرا دستگاه بزرگتر فضای کافی برای قرار دادن وسایل حجیم مانند پتوهای بزرگ، ملحفه، حوله و روتختی دارد. اگر با بار نامتعادل مشکل دارید، می‌توانید پتو یا حوله دیگری برای کمک به آن اضافه کنید. با این حال، مهم است که از بارگذاری بیش از حد دستگاه خود جلوگیری کنید.

مرحله ۴: چرخه شستشو را انتخاب کنید و دکمه شروع را فشار دهید

هنگامی که پتوهای شما به طور یکنواخت در ماشین لباسشویی شما قرار می گیرند، مواد شوینده را به محل پخش مواد شوینده ماشین یا محل قرار دادن آن طبق دفترچه راهنمای مالک خود اضافه کنید. چرخه شستشو و دمای آب نشان داده شده در برچسب مراقبت پارچه را انتخاب کنید. پتوهای ساخته شده از پشم، پشم، شرپا، بافتنی، قلاب بافی یا خز مصنوعی معمولاً باید در یک چرخه ملایم با آب سرد شسته شوند.

مرحله ۵: پتوها را خشک کنید

پس از اتمام چرخه شستشو، می توانید پتو ها را به خشک کن منتقل کنید یا آنها را روی قفسه خشک کن آویزان کنید تا در هوا خشک شوند. فقط پتوها را در خشک کن خشک کنید که روی برچسب مراقبت از لباسشویی مشخص شده باشد.

اگر پتو شما برای خشک کن ایمن است، آن را به طور مساوی در درام خشک کن قرار دهید و در را ببندید. معمولاً توصیه می شود که پتوهای ایمن خشک کن با استفاده از تنظیمات کم یا بدون حرارت خشک شوند تا از آسیب حرارتی به الیاف پارچه جلوگیری شود.

شستن مرحله به مرحله پتوها در ماشین لباسشویی

چند بار میتوانید پتوها را بشویید؟

برنامه شستن پتو های شما بستگی به این دارد که چند بار از آنها استفاده می کنید و اینکه آیا آنها با ریخته شدن، خرده ریزه ها و عرق تماس داشته اند یا خیر. شما باید پتوهایی را که مستقیماً با پوست تماس دارند، حداقل ۱ تا ۲ بار در ماه بشویید، اما ترجیحاً یک بار در هفته.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “حذف خط و خش از روی ماشین با چند ترفند ساده” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چگونه از جمع شدن پتو در خشک کن جلوگیری کنم؟

اضافه کردن توپ های خشک کن به همراه پتوها می تواند به جلوگیری از جمع شدن آنها در طول چرخه خشک کردن کمک کند. گلوله های خشک کن کمک می کند تا هرگونه پرکننده در اطراف حرکت کند تا از جمع شدن جلوگیری شود و به هوای گرم اجازه می دهد در اطراف وسایل شما گردش کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.