معرفی ۶فیلم مناسب کودکان

معرفی ۶فیلم مناسب کودکان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”معرفی ۶فیلم مناسب کودکان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

منجمد

در صدر نسل جدید شاهزاده‌­های دیزنی، دختر زیبایی به نام «السا» ایستاده است. او به شدت در تلاش است تا یک راز جادویی را مخفی نگاه دارد؛ این که او می‌تواند برف و یخ ایجاد کند!

با وجود این که او تا سنین جوانی موفق شد قدرتش را پشت پرده‌­ها پنهان نگاه دارد، اما به طور اتفاقی سرزمین خود، «آرندل»، را در یک یخبندان بی­‌پایان گیر انداخت. خواهر کوچک­تر او، «آنا»، تلاش می­‌کند با آغاز یک جستجوی بزرگ برای یافتن السا، اوضاع را به حالت قبلی برگرداند. در میانه این جستجو او با یک دهقان مهربان به نام «کریستوف»، گوزن شمالی او و یک آدم­‌برفی سخنگو آشنا می­‌شود.

منجمد یکی از محبوب ترین فیلم های کودک و نوجوان است و از همین‌رو در میان بهترین فیلم های کودکانه دیده می‌شود. این فیلم کودکانه به دختربچه­‌ها یاد می­‌دهد برای نجات زندگی خود به یک مرد احتیاجی ندارند و همینطور عشق واقعی، همیشه در خانواده یافت می­‌شود.

معرفی 6فیلم مناسب کودکان
معرفی ۶فیلم مناسب کودکان

وال ای

یکی از انیمیشن های مناسب کودکان و ساختۀ والت دیزنی، وال‌ای محصول سال ۲۰۰۸ است. این فیلم سینمایی دربارۀ ازدیاد جمعیت انسانی و نابودی محیط زیست برای بچه ها طراحی و ساخته شده است و سعی دارد حول این موضوع با آن‌ها ارتباط برقرار کند. وال ای که یک روبات دوست‌داشتنی است مدام تلاشش را می‌کند تا با دیگران ارتباط برقرار کند.

غول آهنی

در انیمیشن غول آهنی اطلاعاتی در مورد دهه ۱۹۵۰ میلادی وجود دارد. در این دهه و بعد از جنگ جهانی دوم، دنیای غرب تغییراتی زیادی کرد و روند مدرن شدن اروپا و آمریکا آغاز شد. در این دهه چیزهای نگفتۀ زیادی دربارۀ تقابل فناوری و طبیعت وجود دارد. اما چیزی که بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترها می‌توانند از این قصۀ دوستی کودک و روبات یاد بگیرند، پذیرش عواقب زود قضاوت کردن است و این‌که قهرمان بودن همیشه به یک شکل نیست و بچه‌ها می‌توانند به شکل‌های مختلفی قهرمان زندگی خودشان باشند.

کوکو

انیمیشن کوکو از فیلم های مناسب برای کودکان است که داستان رسم روز مردگان در مکزیک است و کودکی که برخلاف خواستۀ خانواده‌اش می‌خواهد نوازنده بشود. این فیلم با ادای احترام به سنت‌ها و عادات مکزیکی‌ها، کودکان را وادار می‌کند به این موضوع فکر کنند که ما چگونه می‌توانیم اعضای درگذشتۀ خانواده‌مان را به‌خاطر بسپاریم و به آن‌ها احترام بگذاریم.

با بچه‌ها درباره کوکو حرف بزنیم:

  • کدام بخش از رسم روز مردگان برای تو عجیب بود؟
  • در خانواده ما چطور به اعضای دوست‌داشتنی‌ که از دنیا رفته‌اند، ادای احترام می‌کنیم؟
  • فکر می‌کنی رسم بزرگداشت مرده‌ها چطور بر تصمیم‌گیری‌های مهم خانواده‌های مکزیکی تأثیر می‌گذارد؟

نمایش ترومن

نمایش ترومن یکی دیگر از فیلم های مناسب کودکان است که برای تابستان امسال به شما پیشنهاد می‌دهیم. شخصیت اصلی در این فیلم طنز، یک فروشندۀ بیمه است که کشف می‌کند همۀ آدم‌های اطراف او بخشی از یک نمایش هستند که استادانه طراحی شده و همۀ جنبه‌های زندگی‌اش با موسیقی تکمیل می‌شود. کودکان بعد از دیدن این فیلم بی‌تردید از عواقب دنیای رسانه‌محور ما سؤال خواهند کرد.

با بچه‌ها در مورد این فیلم حرف بزنیم:

  • این فیلم چگونه کسانی را که ساعت‌ها زمانشان را صرف تماشای تلویزیون و فیلم‌های سینمایی می‌کنند، نشان می‌دهد؟
  • فکر می‌کنی گسترش شبکه‌های اجتماعی باعث شده که این فیلم دیگر به درد ما نخورد؟
  • از این فیلم چه درس‌هایی می‌توان دربارۀ نحوۀ استفاده و تأثیر از رسانه گرفت؟

 در جست و جوی نمو

پدر و مادرهای محافظه­‌کار، قطعا به خوبی با شخصیت «مارلین»، که یک دلقک‌ماهی و پدر «نمو» است، ارتباط برقرار خواهند کرد. مارلین، تلاش می­‌کند تنها فرزند باقی­مانده خود، نمو، را از خطرات مختلف دور نگه دارد؛ اما مانند هر نوجوان دیگر، نمو پسربچه‌­ای بازیگوش است و قانون­‌های پدرش را زیر پا می­‌گذارد.

با گم شدن نمو، مارلین به سفری دور و دراز به آن سوی اقیانوس برای یافتن پسرش را شروع می­‌کند و در این راه با دوری، ماهی آبی فراموشکار، و بسیاری موجودات جالب دیگر آشنا می­‌شود.

منبع:تیدانو،فانیبو،روزیاتو

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.