معرفی باتری‌های هواوی با بیش‌ترین میزان طول عمر

هواوی یکی از شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌های سازنده گوشی موبایل بوده و از فروش بالایی نیز در سطح جهان برخوردار است. باتوجه به افزایش میزان استفاده از گوشی موبایل و متعاقباً افزایش قابلیت‌های آن‌ها، استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت و دوام بالاتر لزوم بیش‌تری پیدا کرده است. هواوی نیز در سال‌های اخیر اقدامات مثبتی در این زمینه انجام داده و عملکرد گوشی‌های آن از این نظر بهبود یافته است. البته باتری های اصلی هواوی نیز مشابه سایر انواع باتری‌ها، پس از مدتی استفاده دچار افت شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. به همین دلیل توجه به علائم خرابی باتری و اقدام به تعویض در زمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین باتری‌های هواوی ارائه شده تا سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت.

باتری‌گوشی هواوی P40 Lite

این باتری در سال ۲۰۲۰ ارائه شده و ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپرساعتی برای آن در نظر گرفته شده است. همانند اکثر باتری‌های امروزی، این باتری از جنس لیتیوم بوده و مطابق انتظار جدانشدنی است. از این رو تعویض آن نسبت به باتری‌های جداشدنی قدیمی سخت‌تر خواهد بود. جهت بررسی کیفیت عملکردی این باتری، ۳ تست مخصوص صورت گرفته که در ادامه به نتایج بدست آمده از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. باتری هواوی پی ۴۰ لایت هنگام مکالمه در حالت ۳G تا ۳۳ ساعت و ۲۱ دقیقه شارژ نگه داشت. این میزان دوام باتوجه به ظرفیت باتری رقم بسیار مناسبی محسوب می‌شود. در ادامه، این باتری هنگام وبگردی با استفاده از اینترنت وای فای تا ۱۸ ساعت و ۴ دقیقه دوام آورد. در نهایت در تست ویژه مشاهده فیلم نیز باتری این گوشی تا ۱۵ ساعت و ۵۸ دقیقه استقامت از خود نشان داد.

براساس نتایج بدست آمده از این ۳ تست، باتری Huawei P40 Lite بصورت کلی تا ۱۲۱ ساعت شارژ نگه می‌دارد. یعنی اگر روزانه یک ساعت مکالمه و وبگردی کرده و یک ساعت نیز فیلم تماشا کنید، باتری این گوشی هواوی تا ۱۲۱ ساعت دوام خواهد آورد. یکی از ویژگی‌های مثبت اصلی گوشی‌های هواوی، سرعت شارژ بالای آن‌هاست. برای این گوشی شارژری با توان ۴۰ واتی در نظر گرفته شده که از قدرت بالایی برخوردار است. براساس آمار رسمی اعلام شده از سوی کمپانی، باتری این گوشی طی ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ می‌شود. این رقم در مقایسه با سایر گوشی‌های هم سطح، بسیار مناسب بوده و نشانگر کیفیت بالای هواوی P40 Lite است.

گوشی هواوی P Smart 2021

باتری این گوشی از ظرفیت بالاتر ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی برخوردار است. با این حال به دلیل کیفیت بالای بخش‌های سخت‌افزاری و مصرف بیش‌تر آن‌ها، از دوام پایین‌تری برخوردار است. لیتیومی و جدانشدنی بودن این باتری نیز مسئله‌ای واضح محسوب می‌شود. نتایج بدست آمده از تست‌های انجام شده روی این باتری بصورت زیر بوده است:

 

معرفی باتری‌های هواوی با بیش‌ترین میزان طول عمر

باتری این گوشی هنگام مشاهده فیلم و ویدیو تا ۱۵ ساعت و ۱۹ دقیقه شارژ نگه داشت. میزان دوام آن هنگام وبگردی با استفاده از اینترنت وای فای نیز ۱۵ ساعت و ۱۲ دقیقه محاسبه شد. مشخصاً درصورت استفاده از اینترنت دیتا، باتری به میزان کمتری دوام می‌آورد. اوج عملکرد این باتری، هنگام مکالمه در حالت ۳G ثبت شد. باتری Huawei P Smart 2021 در این شرایط تا ۴۱ ساعت و ۱۳ دقیقه استقامت از خود نشان داد که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود. از این نظر این باتری را می‌توان بین تمامی گوشی‌های هم‌سطح خود جزو بهترین‌ها به شمار آورد. براساس آمار بدست آمده، میزان دوام کلی این باتری ۱۱۹ ساعت ارزیابی شده است. از این رو درصورتی‌که به میزان معقول از گوشی استفاده کنید، باتری آن قطعاً تا پایان روز شارژ نگه خواهد داشت.

توان شارژ این باتری به اندازه نمونه قبلی فوق‌العاده نبوده است. برای این گوشی شارژر ۲۲٫۵ واتی در نظر گرفته شده که از قابلیت شارژ سریع نیز بهره می‌برد. طبق ادعای هواوی، باتری این گوشی طی ۳۰ دقیقه تا ۴۶ درصد شارژ می‌شود. برای بررسی صحت این ادعا، تست ویژه‌ای صورت گرفته که در این بخش به نتیجه بدست آمده از آن اشاره خواهیم کرد. باتری هواوی پی اسمارت ۲۰۲۱ طی ۳۰ دقیقه تا ۴۲ درصد شارژ شد که نسبتاً به رقم اعلام شده نزدیک بوده است. برای شارژ کامل آن نیز ۱ ساعت و ۴۲ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. در کل در مقایسه با سایر گوشی‌های امروزی، عملکرد آن در این زمینه نیز قابل قبول بوده است.

گوشی هواوی Mate 20 X

این گوشی در سال ۲۰۱۸ عرضه شده و حضور آن در جمع برترین‌ها کمی عجیب بوده است. با این حال ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی در نظر گرفته شده برای این باتری، عملکرد مناسب آن را توجیه می‌کند. این باتری نیز لیتیومی بوده و جدانشدنی است. در مکالمه ۳G، میزان دوام آن تا ۲۸ ساعت و ۴۹ دقیقه محسابه شد. همچنین باتری میت ۲۰ ایکس هنگام وبگردی با استفاده از اینترنت وای فای تا ۱۵ ساعت و ۳۲ دقیقه شارژ نگه داشت. در آخرین بخش تست‌های صورت گرفته نیز باتری این گوشی هنگام مشاهده فیلم و ویدیو از حافظه داخلی گوشی تا ۱۷ ساعت و ۵۶ دقیقه دوام آورد. گوشی‌های سری Mate از لحاظ فنی کیفیت بالایی داشته و به همین دلیل مصرف شارژ آن‌ها نیز بالاتر است. به همین دلیل با وجود ظرفیت بیش‌تر نسبت به P40 Lite، از دوام پایین‌تری برخوردار است.

معرفی باتری‌های هواوی

باتوجه به نتایج بدست آمده از ۳ تست ویژه صورت گرفته، میزان دوام کلی این باتری تا ۱۰۸ ساعت عنوان شده است. یعنی اگر روزانه یک ساعت هر یک از سه فعالیت اشاره شده را انجام دهید، باتری این گوشی تا ۱۰۸ ساعت دوام خواهد آورد. با وجود کیفیت بالای هواوی Mate 20 X، توان شارژر ارائه شده برای آن تنها ۲۲٫۵ وات بوده است. البته مطابق انتظار قابلیت فست شارژ برای آن در نظر گرفته شده است.

بررسی نهایی

در این مقاله به معرفی ۳ باتری برتر هواوی ارائه شده در سال‌های اخیر پرداختیم. باتری‌های هواوی هرچند جزو بهترین‌ها نبوده، با این حال در مقایسه با اکثر گوشی‌های هم‌سطح خود از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. سرعت شارژ آن‌ها نیز نسبتاً مناسب بوده است. نکته مهم در ارتباط با باتری موبایل، حتمی بودن خرابی آن پس از مدتی استفاده با هر کیفیت و ظرفیتی است. باتری خراب شده نیز متعاقباً منجر به بروز آسیب در سایر بخش‌های سخت‌افزاری گوشی خواهد شد. به همین دلیل تعویض آن در زمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام خرید نیز به اورجینال بودن باتری خریداری شده توجه کنید. بدین منظور می‌توانید نسبت به خرید باتری، خرید قطعات موبایل و خرید لوازم جانبی گوشی  خود از طریق فروشگاه اینترنتی فونی شاپ اقدام کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژداشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.