معجزاتی از امام حسین(ع)،قطره ای از دریا

معجزاتی از امام حسین(ع)،قطره ای از دریا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”معجزاتی از امام حسین(ع)،قطره ای از دریا” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

۱-شفای مرض پیسی

حبابه والبیه می گوید: من به دیدن امام حسین (علیه‌السلام) می رفتم؛ اتفاقاً میان چشمانم پیسی پیدا شد و این امر بر من ناگوار آمد و چند روزی به دیدن ایشان نرفتم. سراغ مرا گرفت. گفتند میان چشمان او عارضی پیدا شده، امام ـ حسین (علیه‌السلام) با اصحابش به دیدن من آمدند، آن حضرت فرمود: ای حبابه! چرا نزد من نیامدی؟ علت را گفتم، پس ایشان آب دهان مبارک خود را به آن مالید و فرمود: حبابه خدا را شکر کن که آن علت را از تو دور کرد، به سجده افتادم، فرمود: حبابه، سربردار و در آئینه نگاه کن؛ سر برداشته (نگاه کردم ) اثری از آن ندیدم، خدا را شکر کردم.

۲-یافتن شتر گم شده

اعرابی به امام حسین (علیه‌السلام) گفت: یابن رسول الله: شترم را گم کرده ام و غیر از آن شتری ندارم، پدرت حیوان گم شده را پیدا می کرد و هر گم شده ای را به صاحبش می رساند. امام (علیه‌السلام) فرمود: در فلان مکان برو، شترت را می بینی ایستاده و در مقابلش گرگ سیاهی است. اعرابی به آن جا رفت و بر گشت و به امام حسین (علیه‌السلام) گفت: شتر خود را در همان جا یافتم.

۳- امام حسین علیه السلام در مسافرتی به درختی رسیدند که از بی آبی خشک شده بود؛ راوی می گوید: حضرت دعایی کرد که من نفهمیدم، ناگهان درخت را سرسبز و دارای میوه دیدم. شخصی که به حضرت مرکبی کرایه داده بود، با دیدن آن چنین گفت: این سحر است. امام علیه السلام فرمود: وای برتو این عمل سحر نیست، بلکه دعای مستجاب فرزند پیامبر است.

۴-رفع تب به برکت امام حسين (ع)

بيماري از مسلمانان که سخت در آتش تب مي سوخت بستري بود، امام حسين عليه السلام به عيادت او رفت، همين که از در خانه وارد منزل شد، تب از بدن بيمار خارج گرديد.

امام حسين عليه السلام کنار بستر بيمار نشست و از او احوالپرسي کرد، بيمار عرض کرد: از قدم مبارک شما بسيار خشنودم که آمديد و به برکت قدم شما، تب از من فرار کرد.

امام حسين عليه السلام فرمود:

والله ما خلق الله شيئا الا و قد امره بالطاعه لنا؛به خدا سوگند، خداوند چيزي را نيافريده مگر اين که او را امر به اطاعت ما کرده است.

سپس فرمود: اي تب!

(رواي گويد!: ما صداي مي شنيديم ولي صاحب صدا را نمي ديديم که) گفت: لبيک يا اباعبدالله؛فرمانبردارم اي اباعبدالله.

امام حسين (ع) فرمود: آيا امير مومنان علي (ع) به تو امر نکرده نزد کسي نروي مگر آن کس که از دشمنان ما باشد، يا گنهکاري باشد تا تو کفاره گناهان او باشي.

معجزاتی از امام حسین(ع)،قطره ای از دریا
معجزاتی از امام حسین(ع)،قطره ای از دریا

۵-روضه امام حسين (ع) و رفع وبا

حاج آقا سيد محمد صادق شيرازي فرزند حضرت آيه الله حاج آقا سيد ميرزا مهدي شيرازي رحمه الله مقيم کربلاي معلي براي بنده نقل فرمودند: مادر بزرگم در کربلاي معلي هر روزه در منزل خود مجلس روضه اي برقرار مي نمودند و احيانا فرزندان محترمش، آقايان آميرزا مهدي، آميرزا عبدالله براي مادر چند جمله روضه مي خواندند که تعزيه حضرت سيدالشهداء (ع) هر روزه در منزلشان برقرار باشد.

اين روش ادامه داشت تا سالي که وبا در آن شهر مقدس شيوع پيدا کرد – حدودا در سال ۱۳۳۰ ه ق. – و عده زيادي را از پا در آورده و بعضي از منازل، همه سکنه اش از بين رفتند.

ولي به لطف حق، اهل آن خانه که هر روزه ذکر مصيبت امام حسين در آن مي شد، از اين مرض جانگاه به سلامت رستند و اين موجب شگفتي شده بود، تا اين که شبي همان بانوي مکرمه، در عالم خواب مشاهده کرد که وبا به صورت در وادي کربلا ظاهر شده و مي گويد: ما به اين شهر آمديدم و به همه خانه ها سرزديم. اما منزل اينها (اشاره به همان بانوي مکرمه) امروز رفتيم روضه؛ فردا رفتيم روضه.

۶-خاک کربلا، سرمه چشم

مرحوم محدث نوري در درالسلام از مرحوم سيد محمد باقر سلطان آبادي نقل مي کند که در بروجرد به چشم درد مبتلا شدم، به نحوي که همه اطباي شهر از معالجه آن عاجز شدند. لذا مرا به سلطان آباد (اراک) آوردند، ولي اطباي آن جا هم نتوانستند من را معالجه کنند و درد چشم آرامش در روز و استراحت در شب را از من گرفته بود، يکي از رفقا که عازم کربلا بود، پيشنهاد کرد که همراه او به کربلا جهت استشفاء بروم؛ولي اطباء مي گفتند و اگر راه بروي به کلي بينايي خود را از دست مي دهي.

باز يکي ديگر از دوستان که عازم کربلا بود گفت: شفاي تو در اين است که خاک کربلا را سرمه چشم کني.

لذا همراه او حرکت کردم اما به منزل دوم که رسيدم درد چشم شدت کرد و همه مرا ملامت کردند و گفتند. بهتر است که برگردي.

شب در اثر چشم درد نخوابيدم تا موقع سحر، لحظه اي خوابم برد، در عالم رويا حضرت زينب (س) را ديدم، گوشه مقنعه او را گرفته و بر چشمم ماليدم و از خواب که بيدار شدم، ديگر آثاري از ناراحتي در من نبود.

معجزه امام حسین(علیه السلام) به روایت مدیر عتبه اباعبدالله(ع)

«علی کاظم سلطان» مدیر بخش تبلیغات عتبه امام حسین (علیه السلام) در گفت‌وگو با فارس، در خصوص کرامات آن امام بزرگوار گفت: من یکسال پس از سقوط صدام به اینجا آمدم و امروز ۹ سال است که مشغول فعالیت هستم. بزرگترین معجزه‌ای که از ایشان طی یک دهه گذشته دیدم این است که امام حسین(علیه السلام) خود را به گونه‌ای در قلب محبانش جای داده که علیرغم همه خطرها از جمله انفجارها و ترورها، باز هم به اینجا می‌آیند.

وی افزود: این موضوع هنوز برایم جای سؤال دارد که مردم چطور تصمیم می‌گیرند به جایی رفته و در آنجا اقامت گزینند که می‌دانند هر خطری از جمله کشته شدن در کمین‌شان است.

مدیر بخش تبلیغات عتبه امام حسین(علیه السلام) با اشاره به سرنوشت کسانی که به حرم ایشان هتک حرمت کردند، گفت: در دوران رژیم بعث گروهی به فرماندهی حسین کامل، داماد صدام حسین با تعقیب مبارزان به حرم امام حسین (علیه السلام) آمده و آنها را در این حرم به شهادت رساندند. حسین کامل در آن زمان رو به حرم امام حسین(علیه السلام) کرده و فریاد زد «تو حسینی و من نیز حسین و من تو را به مبارزه می‌طلبم».

کاظم سلطان یادآور شد: چند سال بیشتر طول نکشید که جسد حسین کامل در خیابان‌های شهر توسط مردم کشیده می‌شد و این سرنوشت همه کسانی است که به این حرم توهین کردند.

مدیر بخش تبلیغات عتبه امام حسین(علیه السلام) در پاسخ به این سؤال که آثار گلوله بر جای مانده در حرم امام حسین(علیه السلام) مربوط به چه زمانی است، گفت: این نشانه همان کشتاری است که از سوی حسین کامل صورت گرفت. او همه کسانی که به امام حسین پناه آورده بودند را قتل عام کرد و برای این کار نیروهایی را از قومی به کار گرفت که شیطان را محترم می‌دانند و آنها مردم را به رگبار بستند.

کاظم سلطان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سؤال که چه تدابیری اندیشیده شده که امنیت کربلا بهتر از شهرهای دیگر عراق شده است، گفت: از همان آغاز سقوط صدام کمیته‌ای به دستور آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی تشکیل شد که متشکل از مراجع بود که اداره و امنیت عتبات عالیات را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: از همان آغاز همکاری خوبی بین حکومت استانی و مرکزی و مدیریت عتبات صورت گرفت و از آنجایی که همه مسئولین این امر کربلایی هستند، امنیت به خوبی برقرار شد. پیش از هر مراسم بزرگی همچون اربعین حسینی جلساتی برای حفظ امنیت و هماهنگی با حکومت تشکیل می‌شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.