مزایای دارچین در مقابله با آلزایمر

مزایای دارچین در مقابله با آلزایمر

دارچین ادویه خوش‌بویی است که از دارو‌های گیاهی خوش بو هم محسوب می‌شود.در هر صد گرم پودر دارچین ۱۰ گرم آب، ۴ گرم پروتئین، ۲/۱ گرم چربی ،۲/۲گرم قند، ۴۷ کیلوکالری انرژی و یک گرم کلسیم وجود دارد.

اثر ضدآلزایمر

دارچین حاوی دو ترکیب فوق‌العاده است که از مغز حفاظت می‌کنند و مانع بروز آلزایمر می‌شوند. پروتئین تاو (Tau) که باعث بروز زوال عقل می‌شود، مشکلاتی در ارتباطات داخلی نورون‌ها ایجاد می‌کند.

این پروتئین‌ها همکاری برخی از بافت‌های مغزی را دچار مشکل می‌کند. دارچین به دلیل داشتن دو ترکیب مهم ذکر شده، از بروز این مشکلات ممانعت می‌کند.

اثر دارچین بر کاهش وزن

افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند، کم ‌اشتهایی و بی میلی به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند. اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. نصف این چای را قبل از خواب و باقی‌مانده آن را صبح بنوشید. از آن‌جایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در باره مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.

The benefits of cinnamon against Alzheimer's
این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر است. رژیم غذایی پر دارچین می‌تواند آثار منفی خوراکی‌های پرچربی را کاهش دهد.

دارچین ادویه‌ای مهم و سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند فیبر، منگنز، آهن و کلسیم و انواع ویتامین B2,B12,B6 ,B3 و ویتامین C، ویتامین D، مونوساکارید، فسفر، روی، پتاسیم، سلنیوم، کولین و لیکوپن و برای مردان و زنان مفید است.

مصرف دارچین بعد از زایمان، قاعدگی را به تأخیر می‌اندازد و به طور طبیعی، بارداری را کنترل می‌کند. عده‌ای نیز معتقدند که تولید شیر را در زنان افزایش می‌دهد.

پزشکان توصیه می‎‌کنند افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند دارچین را به مقدار کم استفاده کنند و مقدار زیاد آن باعث تأثیر منفی می‌شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.