مراقبت های لازم برای پوست دور چشم

مراقبت های لازم برای پوست دور چشم

ناحیه دور چشم پوستی ظریف و نازک دارد که معمولا بیشتر از دیگر نواحی دچار چین و چروک و پیری زودرس می‌شود.

در این مطلب به بیان چند نکته و ترفند برای مراقبت از پوست دور چشم می‌پردازیم.

آب رسانی، اولین قدم

پوست هیدراته، الاستیسیته یا کشش طبیعی خود را حفظ می‌کند و کمتر دچار چین و چروک و خطوط می‌شود. هنگامی که پوست خشک می‌شود، خاصیت کششی خود را از دست می‌دهد و دچار چین و چروک می‌شود. پوست اطراف چشم هم چون فاقد غدد چربی است که به حفظ رطوبت کمک کند، بیشتر از نواحی دیگر در معرض خشکی و چروک قرار دارد. بنابراین مهم است که یک مرطوب کننده خوب داشته باشید که برای استفاده دور چشم مناسب باشد. از مواد طبیعی مثل خیار، ترکیب گلاب و روغن نارگیل، کره شی یا ژل آلوئه ورا هم می‌توانید برای آب رسانی پوست اطراف چشم بهره بگیرید.

ماساژ را فراموش نکنید

ماساژ پوست اطراف چشم به جلوگیری از بروز علایم پیری در این ناحیه کمک زیادی می‌کند. ماساژ، گردش خون را بهبود می‌بخشد و به رفع کیسه‌های زیر چشم، حلقه‌های تیره و جلوگیری از بروز چین و چروک کمک می‌کند. به علاوه ماساژ پوست اطراف چشم، یک راهکار موثر برای تخلیه مایعات اضافی و کاهش تورم است. البته باید بدانید که ماساژ پوست دور چشم، روش خاص خود را دارد. ابتدا انگشتان خود را به مرطوب کننده مناسب یا روغن آغشته کنید. سپس با نوک انگشت و به صورت ضربه‌ای، بسیار آرام به مدت ۲تا ۳دقیقه پوست اطراف چشم را ماساژ دهید. این عمل را هر شب پیش از خواب تکرار کنید.

Necessary care for the skin around the eyes
خوب و کافی بخوابید

آثار نداشتن یک خواب کافی و با کیفیت شبانه، بلافاصله روی پوست اطراف چشم نمایان می شود. حلقه های تیره و پف زیر چشم از جمله این علایم هستند. بنابراین برای مراقبت از پوست اطراف چشم خود، سعی کنید عواملی که خواب شما را بر هم می زند از بین ببرید و استراحت کافی، شبانه به مدت حداقل ۸ ساعت داشته باشید.

از تاثیر رژیم غذایی سالم غافل نشوید

تغذیه نقش مهمی در سلامت پوست دارد. مواد مغذی مانند انواع ویتامین A، C، E و مواد معدنی مثل اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب امگا ۳ برای بازسازی و ترمیم سلول‌های پوستی بسیار مفید هستند.

از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید

تابش نور خورشید موجب نازک شدن پوست، بروز لکه‌ها و چین و چروک و حتی سرطان پوست می‌شود بنابراین از پوست خود، به خصوص پوست اطراف چشم در برابر نور خورشید محافظت کنید. در این باره استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به صورت روزانه و مرتب توصیه می‌شود.

با آرایش نخوابید

خوابیدن با آرایش در فرایند اکسیژن رسانی به پوست اختلال ایجاد می‌کند. آرایش پوست، به ویژه آرایش در ناحیه چشم، مثل انواع ریمل، خط چشم و سایه‌ها باعث تیره شدن پوست اطراف چشم و بروز چین و چروک می‌شود. بنابراین لازم است پیش از خواب، صورت و اطراف چشم خود را با یک آرایش پاک‌کن مناسب پاک کنید. از روغن‌های گیاهی نارگیل، زیتون و بادام نیز می‌توانید برای پاک کردن آرایش استفاده کنید.

نویسنده : مارال مرادی ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.