ماسک های لاکچری، سوغات جدید دنیای مد

ماسک های لاکچری، سوغات جدید دنیای مد

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” ماسک های لاکچری، سوغات جدید دنیای مد” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

مُدگرایی کاذب حالا به حوزه ماسک هم رسیده و سلامت جسم و جان جامعه را به خطر انداخته است

مدتی قبل یکی از سایت‌‌های فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، تبلیغات گسترده‌‌ای برای فروش ماسک‌‌های طرح‌‌دار زنانه در فضای مجازی داشت.

ماسک‌‌هایی که خیلی هم زود به‌‌فروش رسید.

در تبلیغات تاکید روی زیبایی ماسک بود؛

کمترین توضیحی درباره جنس و کیفیت آن، به‌‌خصوص این‌‌که تا چه اندازه دربرابر کرونا امکان پیشگیری دارد داده نشده بود. از قرار معلوم به‌‌نظر این سایت و تولید کننده ماسک‌‌های طرح‌‌دار، کرونا فرصتی برای اشاعه مد و زیبایی است.

ماسکی که طرح‌‌دار باشد احتمالا از جنسی تولید می‌‌شود که امکان چاپ روی آن باشد.

قیمتش بیشتر می‌‌شود و طبعاً یک‌‌بار استفاده از آن هیچ توجیهی ندارد.

 

استفاده چندباره هم که مغایر دستورالعمل‌‌های صریح سازمان بهداشت جهانی است.

 

جالب‌‌تر این‌‌که ماجرا محدود به کشور ما نیست.

باشگاه بایرن مونیخ آلمان هم که همیشه درآمد زیادی از فروش پیراهن هواداری بین تماشاگران دارد ماسک هواداری تولید کرده است؛

 

آن‌‌هم در روزهایی که فوتبالی برگزار نمی‌‌شود و اساساً مقوله هواداری از یک تیم هم آن چنان ضروری نیست که ماسک بخواهد بستر اعلامش باشد.

این جاست که نفوذ مد را حس می‌‌کنیم. جایی که صنعت مد، از جنبه سرگرمی و تنوع خارج شده و نیازهای کاذبی برای مردم ایجاد می‌‌کند تا به مصرف‌‌گرایی دامن بزند و در نتیجه سود بیشتری داشته باشد و جالب‌‌تر این‌‌که از چنین محصولاتی استقبال هم می‌‌شود.

یعنی خیلی از ما هم نمی‌‌دانیم چرا ماسک می‌‌زنیم و چه کارکردی در سلامت ما دارد.

به هر قیمتی می‌‌خواهیم متفاوت و جذاب باشیم.

این‌‌روزها که جز در موارد ضروری نباید به کوچه و خیابان رفت و مهمانی هم از اساس محل بحث است

ماسک طرح‌‌دار و گُل گلی که استانداردهای اولیه برای پیشگیری را ندارد ممکن است به خیلی از ما اعتماد به‌‌نفس کاذب بدهد که ماسک لاکچری و گران‌‌مان را نمایش بدهیم و خطری هم متوجه ما نیست.

این‌‌جاست که سلامت جامعه برای سود عده‌‌ای به‌‌خطر می‌‌افتد؛ البته سود عده‌‌ای و علاقه عده دیگری به پیروی از هر نوع مد.

نویسنده : سید مصطفی صابری،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.