قطره ای از دریای فضائل امام علی(ع)

قطره ای از دریای فضائل امام علی(ع)

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”قطره ای از دریای فضائل امام علی(ع)” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

امیرالمومنین (ع) واجد فضایل بسیاری هستند از جمله اینکه در خانه کعبه متولد شدند؛ در این حالی است که وقتی حضرت مریم وارد بیت المقدس شدند ندا آمد که اینجا محل عبادت است خارج شو.یکی دیگر از فضایل حضرت این است که همه چیز بر ایشان مباح می باشد این در حالی است که در سایر انسان ها اینچنین نیست؛ مثلا وقتی آدم و حوا وار د بهشت شدند خدا فرمود: همه چیز بر شما حلال است مگر آن درخت که نباید به آن نزدیک شوید.

جایگاه امیرالمومنین علی (ع)از زبان رسول خدا(ص)

ابن شاذان در کتاب «مناقب» از ابن عمر نقل می کند که گفت: از رسول خدا (ص) و سلم دربارۀ علی بن ابی طالب (ع) سئوال کردیم، حضرت خشمگین شده و فرمود:

چرا بعضی دربارۀ کسی شک دارند که درجه و مرتبه اش نزد خدا مثل درجه و مرتبۀ من است، و از همۀ مقامات من جز نبوّت برخوردار است.

بعد فرمود:

بدانید هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد مرا دوست داشته است، و هر که مرا دوست داشته باشد خدا از او راضی وخشنود است، و کسی که خدا از او خشنود باشد پاداش او را بهشت قرار می دهد.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد فرشتگان برای او استغفار می کنند و درهای بهشت به روی او باز است تا از هر دری که بخواهد بدون حساب وارد شود.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد خداوند پروندۀ عملش را به دست راست او دهد و همانند پیامبران به حساب او رسیدگی کنند.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد از دنیا خارچ نمی شود تا از آب کوثر بیاشامد و از درخت طوبی تناول نماید و جای خود را در بهشت ببیند.

عشق به امام علی(ع)

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد خدا جان کندن را بر او در هنگام مرگ آسان می گرداند، و قبر او را باغی ازباغهای بهشت قرار می دهد.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد خدا به تعداد رگهای موجود در بدنش به او حوریّه عطا کند و شفاعت او را دربارۀ هشتاد نفر از اهل بیتش بپذیرد، و به تعداد موهای بدنش در بهشت به او منزل عنایت کند.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را بشناسد و او را دوست داشته باشد خداوند ملک الموت را به سوی او بفرستد همان طور که نزد پیامبران می فرستد، و از او ترس و وحشت دیدن نکیر و منکر را برطرف کند، و قبرش را روشن و به اندازۀ مسیر هفتاد سال وسعت دهد، و با روی سفید وارد قیامت شود.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد خداوند او را در سایۀ عرش خود با صدّیقین و شهداء و صالحین ساکن گرداند، و او را از وحشت بزرگ و ترس های قیامت ایمن گرداند.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد خدا خوبی های او را قبول کند و از بدی هایش درگذرد، و در بهشت رفیق حمزۀ سیّدالشهداء (علیه السلام) عموی پیامبر باشد.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد حکمت را در قلب او، و راستی و درستی را بر زبان او جاری سازد و درهای رحمت خود را برای او باز کند.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد اسیر خدا در زمین نامیده می شود، و خداوند به وجود او بر فرشتگان و حاملان عرش خود مباهات می کند.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد فرشته ای از زیر عرش پروردگار ندا کند: ای بندۀ خدا !  عمل را دوباره آغاز کن، خداوند گذشته های تو را بخشید و گناهانت را آمرزید.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد، روز قیامت در حالی که چهره اش همانند ماه شب چهاردهم می درخشد در آن صحنه وارد می شود.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد خداوند تاج کرامت را بر سر او و لباس عزّت را بر تن او بپوشاند.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد مانند برق زودگذر از صراط عبور کند و هیچ گونه سختی هنگام گذشتن از آن نبیند.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد خداوند دوری از آتش و رهائی از نفاق و اجازه عبور از صراط و ایمن بودن از عذاب را برای او بنویسد.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد خداوند برای او پرونده ای باز نمی کند و میزانی نصب نمی کند و به او گفته می شود : بدون هر گونه حسابی به بهشت وارد شو.

آگاه باشید، هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد از حساب و میزان و صراط در امان خواهد بود.

 پيامبر اسلام (ص) می‏فرمايد: «ای علی! دوستداران تو در سه جايگاه، شادمان خواهند بود: هنگام قبض روحشان كه تو شاهد آنان خواهی بود؛ هنگام سؤال در قبر كه تو خود پاسخ را به آنان تلقين می‏كنی؛ و هنگام عرضه اعمال در پيشگاه خداوند كه تو شناسای آنان خواهی بود».

 ابن عباس می‏گويد: از پيامبر خدا (ص) پرسيدم: پيشی گيرندگان در ايمان و مقربان درگاه الهی چه كسانی هستند؟ حضرت فرمود: «جبرئيل به من خبر داده كه آنان، علی عليه‏السلام و شيعيان او هستند كه [در روز قيامت] به سوی بهشت پيشی می‏گيرند؛ همانانی كه به واسطه كرامت الهی به پروردگار نزديكی جسته‏اند».

از پيامبر مهر و رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) نقل است كه فرمود: در شب معراج، در آسمان چهارم، صورت علی عليه‏السلام را مشاهده كردم. از جبرئيل پرسيدم: جبرئيل! اين علی است؟! پس به من وحی شد: اين فرشته‏ای است كه خداوند او را بر صورت علی بن ابی طالب عليه‏السلام خلق فرموده است. هر روز هفتاد هزار ملك او را زيارت می‏كنند و تسبيح و تكبير حق را می‏گويند و ثواب اين اذكار، برای دوستداران علی عليه‏السلام نوشته می‏شود.

نظر شیطان درباره حضرت علی(ع )

پیامبر اکرم(ص) از شیطان پرسیدند: نظرت درباره علی بن ابیطالب(ع)، وصی من چیست؟ شیطان پاسخ داد یا رسول الله امکان دستیابی به علی(ع) وجود ندارد. این آدم از نظر ما دست نیافتنی است؛چون به پروردگار عالمیان متصل است و ما نمی توانیم به او برسیم و من راضی هستم که او کاری با من نداشته باشد چرا که من طاقت یک لحظه دیدار او را ندارم چون نور الهی علی آنقدر قوی است که ما را دفع می کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان،پایگاه امام علی(ع)،خبرگزاری شبستان،خبرگزاری بین المللی قرآن

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.