فواید شگفت انگیز نوشیدن آب در ظرف مسی

آب ضروری ترین عنصر برای حفظ حیات در این کره خاکی است. ۷۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است. شاید این را نمی دانید اما در دوران باستان ، نیاکان ما و حتی مادربزرگ های ما از روش ذخیره آب در ظروف ساخته شده از مس استفاده می کردند. هدف آنها احتمالاً حفاظت از آب آشامیدنی بود اما داستان چیز دیگری هم هست. در دنیای مدرن امروزی که فیلترها و تصفیه کننده برای تصفیه آب داریم ، ممکن است ذخیره آب در ظروف مسی خنده دار به نظر برسد. فواید استفاده از ظرف های مسی چیست؟ با ما همراه باشید.

با این حال ، این روش قدیمی که در متون باستانی به آن اشاره شده است ، اکنون توسط چندین تحقیق علمی پشتیبانی می شود. ذخیره آب در ظرف مسی فرآیند تصفیه طبیعی ایجاد می کند.

مس می تواند تمام میکروارگانیسم ها ، کپک ها ، قارچ ها ، جلبک ها و باکتری های موجود در آب را که می تواند برای بدن مضر باشد از بین ببرد و آب را برای نوشیدن کاملاً مناسب کند.

علاوه بر این ، آب ذخیره شده در یک ظرف مسی ، ترجیحاً یک شب یا حداقل به مدت چهار ساعت ، کیفیت خاصی از مس به دست می آورد. مس یک ماده معدنی کمیاب ضروری است که برای سلامتی انسان حیاتی است. دارای خواص ضد میکروبی ، آنتی اکسیدانی ، ضد سرطان  و ضد التهابی است. همچنین به خنثی سازی سموم کمک می کند.

برخلاف برخی از عناصر غذایی ، بدن نمی تواند مس را سنتز کند ، بنابراین باید آن را از منابع غذایی تهیه کنید. بهترین منابع غذایی مس شامل غذاهای دریایی ، گوشت ، غلات سبوس دار ، عدس ، آجیل ، دانه ها ، شکلات ، غلات ، سیب زمینی ، نخود فرنگی و برخی از سبزیجات دارای برگ سبز تیره است. نوشیدن ۲ تا ۳ لیوان آبی که در ظرف مسی ذخیره شده است ، روش آسان دیگری برای تأمین مس به اندازه کافی در بدن است.

پیشنهاد می کنیم مقالههمه چیز درباره فواید و عوارض نمک” را نیز مطالعه بفرمایید.

فواید شگفت انگیز نوشیدن آب در ظرف مسی

۱- به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می کند

مس دارای خواصی است که باعث از بین رفتن باکتری های مضر و کاهش التهاب در معده می شود و این یک درمان عالی برای زخم ها ، سو هاضمه و عفونت ها است. مس همچنین به پاکسازی و سم زدایی معده کمک می کند ، عملکرد کبد و کلیه ها را تنظیم می کند و دفع مواد زائد را به طور مناسب انجام می دهد و جذب مواد مغذی را از غذا تضمین می کند.

دکتر Anju Sood ، متخصص تغذیه پیشنهاد می کند: “وقتی آب در ظرف مس ذخیره می شود ، ماده معدنی به آن نشسته می شود. این مس نشسته شده در آب به تجزیه ذرات غذا در ما کمک می کند و هضم ما را بهبود می بخشد.”

فواید نوشیدن آب در ظرف مسی

۲-به کاهش وزن کمک می کند

برای کاهش سریع وزن ، سعی کنید به طور منظم آب ذخیره شده در ظرف مسی را بنوشید. جدا از تنظیم دقیق سیستم هضم برای عملکرد بهتر ، مس همچنین به بدن شما کمک می کند تا چربی را تجزیه کرده و با کارایی بیشتری آن را از بین ببرد ، بنابراین به بدن شما کمک می کند فقط آنچه را که استفاده خواهد کرد نگه دارد و بقیه را بیرون بیندازد.

۳- به بهبود سریع زخم ها کمک می کند

مس به دلیل خواص ضد باکتریایی ، ضد ویروسی و ضد التهابی بسیار زیاد ، ابزاری عالی برای بهبود سریع زخم ها است. جدا از آن ، مس همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به تولید سلول های جدید معروف است.

۴- اگر نگران ظهور خطوط ظریف روی صورت خود هستید ، مس درمان طبیعی شما است.

مس که دارای خواص ضد اکسید کننده و سلول سازی بسیار قوی است ،  با رادیکال های آزاد که یکی از دلایل اصلی تشکیل خطوط ریز هستند مبارزه می کند.

۵-جزء فواید ظرف مسی ، کمک به حفظ سلامت قلب و فشار خون بالا

بیماری قلب یکی از رایج ترین بیماری ها است و مس به حداقل رساندن خطر ابتلا به این بیماری کمک می کند. طبق انجمن سرطان آمریکا ، مشخص شده است که مس به تنظیم فشار خون ، ضربان قلب و کاهش کلسترول بد خون و تری گلیسیرید کمک می کند

۶- خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

بیماری دیگری که به سرعت در حال رایج شدن است ، سرطان ، می تواند برای بیمار و خانواده اش ناتوان کننده باشد. مس چگونه کمک می کند؟ خوب ، مس دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد و نفی اثرات بیماری آنها کمک می کند. مس به دلیل ماهیت اولیگودینامیک (اثر ضدعفونی کننده فلزات بر روی باکتری ها) شناخته شده است و می تواند باکتری ها را بسیار موثر از بین ببرد. این به ویژه در برابر E.coli و S.aureus ، دو باکتری که معمولاً در محیط ما یافت می شوند و باعث بیماری های شدید در بدن انسان می شوند ، موثر است.

۷- عملکرد غده تیروئید را تنظیم می کند

کارشناسان بهداشت معتقدند که یکی از موارد مشترک در بین افراد مبتلا به بیماری های تیروئید این است که آنها معمولاً مقدار کمی مس در بدن دارند. اگرچه این مسئله معمولاً در افراد مبتلا به پرکاری تیروئید (هورمون بیش از حد تیروئید) دیده می شود ، کسانی که دچار کم کاری تیروئید هستند (سطح پایین هورمون تیروئید) نیز ممکن است از این کمبود رنج ببرند

۸- آرتروز و التهاب مفاصل را از بین می برد

مس دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی است. این دارایی مخصوصاً برای تسکین دردها و دردهای ناشی از ملتهب شدن مفاصل بسیار عالی است – مانند مورد آرتروز و آرتریت روماتوئید. جدا از آن ، مس همچنین دارای خواص تقویت کننده استخوان و سیستم ایمنی بدن است ، و آن را به عنوان یک درمان عالی برای آرتروز و آرتریت روماتوئید تبدیل می کند.

فواید ظرف مسی

۹- سلامت پوست و تولید ملانین را تقویت می کند

مس اصلی ترین عامل در تولید ملانین (رنگدانه ای است که رنگ چشم ، مو و پوست شما را کاهش می دهد) در بدن است. جدا از این مس همچنین به تولید سلول های جدید کمک می کند که به دوباره پر کردن لایه های بالایی پوست کمک می کند تا پوستی صاف و لطیف داشته باشید.

۱۰-جزء فواید ظرف مسی ، کم خونی را شکست می دهد

شگفت آورترین واقعیت در مورد مس این است که در اکثر فرآیندهایی که در بدن ما اتفاق می افتد مورد نیاز است. درست از زمان تشکیل سلول تا کمک به جذب آهن ، مس یک ماده معدنی ضروری برای عملکرد بدن شما است.

بدن سالم انسان برای عملکرد موثر به مقادیر کمی از مس نیاز دارد. مس  ، به ارتباط بین سلول های مختلف کمک می کند ، برخی مواد غذایی را تجزیه می کند تا به هموگلوبین تبدیل شوند و سوخت و ساز بدن را تقویت کنند. کمبود مس منجر به موارد سلامتی مانند کم خونی ، عفونت های انگلی و  اسهال می شود. از جمله غذاهای غنی از مس می توان به دانه های آفتابگردان ، عدس ، زردآلو خشک و قارچ اشاره کرد.

حقایق دیگر در مورد ذخیره سازی آب در ظروف مسی:

ادعاهای مربوط به خواص ضد میکروبی مس از دوران باستان ثبت شده است. با این حال ، بدون هیچ تحقیق علمی مشخصی ، دشوار است که بتوان ادعا کرد واقعیت است یا حاصل وجدان جمعی ما است. سودا و همکارانش (۲۰۱۲) برای از بین بردن این افسانه ، یک سری آزمایشات را برای تعیین کیفیت ضد میکروبی آب انجام دادند.

باکتری کشت شده وبا به آب ذخیره شده در ظرف مسی برای ۱۶ ساعت وارد شد. سودا و همکاران پس از چندین آزمایش دیگر گزارش کردند که مس دارای خاصیت ضد میکروبی است ، زیرا آنها قادر به استخراج هیچ نمونه ای از باکتری های وبا از آب ذخیره شده در ظرف مس نیستند ، در حالی که محتوای مس در آب در حد مجاز بود طبق استانداردهای WHO.

مطالعه دیگری که توسط دانشگاه کارولینای جنوبی انجام شد ، گزارش داد که مس ۹۷٪ از باکتریهای موجود در ICU را از بین برده و ۴۰٪ خطر ابتلا به عفونتهای بیمارستانی را کاهش می دهد. در ژوئن ۲۰۱۶ ، Natural Chemical Biology مطالعه دیگری را منتشر کرد که ثابت کرد نقش اصلی مس در سوزاندن چربی در بدن انسان است. در سال ۲۰۱۷ ، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده مس را به عنوان تنها فلز طبیعی با خاصیت از بین بردن میکروب های مضر ثبت کرد.

نوشیدن آب از یک بطری مس ، به طور صحیح و ایمن:

با وجود تمام فواید ظرف مسی ، باید به خاطر داشت که مس فقط به مقدار کمی در بدن انسان وجود دارد. آب ۷۵٪ از آناتومی ما را تشکیل می دهد ، با این حال ، نمی توان آب آشامیدنی ذخیره شده در یک ظرف مسی را برای چند روز نگه داشت. در اینجا چند نکته در مورد نوشیدن آب یک ظرف مسی به طور صحیح و ایمن آورده شده است:

ظرف یا بطری ساخته شده از مس خالص خریداری کنید.
بطری را با آب پر کنید و آن را در یک شب یا به مدت ۸ ساعت در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید.
بطری را در یخچال قرار ندهید.
بهترین زمان نوشیدن آب ذخیره شده در بطری مسی صبح ناشتا است.
در این کار زیاده روی نکنید ، نوشیدن آب ذخیره شده در یک بطری مسی دو بار در روز (صبح و عصر) برای تأمین مقدار لازم مس در بدن کافی است.
استفاده مداوم و همیشگی از ظروف و بطری مسی برای نوشیدن آب نکنید. به عنوان مثال ، پس از دو ماه نوشیدن منظم آب ذخیره شده در بطری مسی ، یک ماه این کار را کنار بگذارید . این اجازه می دهد تا بدن مس اضافی را از بدن خارج کند.

فواید ظروف مسی

سولات متداول درباره ظروف مسی:

استدلال های مختلفی در مورد استفاده از ظروف مسی برای ذخیره آب و مصرف آنها وجود دارد. در اینجا برخی از سوالات متداول در مورد استفاده از بطری های مسی برای ذخیره آب وجود دارد:

چه مدت آب باید در بطری مسی ذخیره شود؟

آب باید به طور ایده آل برای ۶-۸ ساعت در یک بطری مسی ذخیره شود تا حداکثر سود را از آن ببرد.

آیا می توان چیز دیگری را در بطری مسی نگهداری کرد؟

نه. فقط آب می تواند در بطری مس ذخیره شود ، مواد دیگر ممکن است دارای سطح اسیدیته یا ساختار شیمیایی مختلفی باشند و مس می تواند با همان واکنش نشان دهد و آن را برای بدن انسان مضر کند.

آیا می توانیم آب سرد و گرم را در بطری مسی ذخیره کنیم؟

پیشنهاد می شود که آب ذخیره شده در بطری مسی باید دمای اتاق باشد ، نه خیلی گرم و نه خیلی سرد. دما می تواند نقش معکوس روی مس داشته باشد.

چگونه بطری های مسی را تمیز کنیم؟

مس خالص در معرض اکسیژن و مایعات اکسید می شود. بهترین راه برای تمیز کردن ظرف مسی این است که آن را با آبلیمو و نمک مالش دهید تا لکه های اکسیداسیون از بین برود.

اهمیت مس در محیط زیست

علاوه بر فواید استفاده از ظرف های مسی که در بالا گفته شد ، مس دوستانه ترین فلز در محیط است. مس که یک انتقال دهنده خوب گرما و برق است ، فلزی ارزان قیمت است که بازیافت آن نیز آسان است و آن را به سبزترین فلز طبیعی تبدیل می کند. مس برای ساخت صفحات خورشیدی ایده آل است.

مس همچنین آینده فناوری نانو است ، جالب است بدانید که شرکت های پیشرو فناوری اطلاعات ، از مس برای تولید قوی ترین تراشه های رایانه ای استفاده می کنند. در چند سال گذشته ، از مس برای بیولیچینگ استفاده می شود ، فرآیندی که به کمک آن عناصر معدنی از معادن سولفید آنها با کمک عناصر موجود در محیط استخراج می شود. مس همچنین نقش مهمی در مدیریت اتلاف سوخت های خطرناک هسته ای دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.