فضانوردان پس از بازگشت به زمین چه شرایطی دارند؟

فضانوردان پس از بازگشت به زمین چه شرایطی دارند؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” فضانوردان پس از بازگشت به زمین چه شرایطی دارند؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

همین چند روز پیش یک زن فضانورد توانست رکورد ماندن در ایستگاه فضایی بین‌المللی را بشکند و بعد از ۳۲۸ روز به زمین برگردد.

خب آثار ذوق‌زدگی و هیجان کاملا در چهره خودش و بقیه همکارانش مشخص بود اما اگر عکس‎های این ماجرا را با دقت دیده‌اید یا به سفرهای فضایی علاقه‎مند  هستید حتما متوجه شده‏‌اید که وقتی فضانوردان بعد از مدتی به زمین برمی‎گردند، راه نمی‎روند بلکه دیگران  دست‎شان را می‎گیرند سپس آن ها را  می نشانند روی صندلی.
درباره «کریستینا کوک» زنی که طولانی‎ترین مدت اقامت در فضا را تجربه کرد هم قضیه به همین شکل بود. او وقتی برگشته بود تا مدتی روی صندلی نشست. آیا ماندن در فضا عامل این اتفاق عجیب است که فرد نمی‌‏تواند روی پای خودش راه برود و حتی بایستد؟ حتما تا الان خودتان فسفر سوزانده‌‏اید و علت را حدس زده‌‏اید، همه چیز زیر سر جاذبه است.

در فضا و در ایستگاه بین‏‌المللی، جایی که فضانوردان برای مدت طولانی اقامت دارند و مشغول تحقیق و آزمایش هستند، جاذبه بسیار کمتر از آن چیزی است که این‌جا روی زمین حس می‎کنیم و همین ماجرا دردسرهای زیادی برای‌شان درست می‎کند.

معلق ماندن به مدت طولانی در نبود جاذبه که البته خیلی لذت‎بخش به نظر می‏رسد، باعث تراکم استخوان‌‏ها می‏‌شود و ماهیچه‎های بدن هم به مرور ضعیف می‏‌شوند. ساعت بیولوژیک بدن به هم می‌‏ریزد چون فرد در طول یک شبانه روز، ۱۵بار طلوع و غروب هر روز را دیده‎است؛ به این دلیل که ایستگاه فضایی هر ۹۰ دقیقه به دور زمین می‌چرخد.
تصور کنید برای حدود یک سال چیزی به نام وزن را که روی زمین هر روز با آن سروکار دارید، از یاد ببرید و حتی روی پای‌تان نایستید و مدام شناور باشید؛ این تغییرات باعث می‏‎شود بعد از قرارگیری در شرایط جاذبه زمین، مدتی زمان ببرد تا دوباره به تعادل اولیه بازگردید.
جالب است که  بدانید فضانوردان بعد از برگشت به زمین باید مثل بچه‎ها راه رفتن را تمرین کنند.
نویسنده : مریم ملی،خراسان
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.